Page 1 of 1

Boeing de ya motorlar susarsa??

Posted: 21 Jul 2003, 15:30
by Koray Koru
Herkeze selamlar,

Merak etti?im bir konudur bu. Bir 734 de motorların ikiside susarsa bir Cessna gibi süzülüp :D biryerlere inmesi mümkün müdür diye. Geçen Fs2004 de 18000ft de motorlarımı susturdum ve uçak haliyle irtifa kaybetmeye başladı, düz bir alana do?ru uçuş yaptım, yalnız burda bir sorum daha olacak motorlar kapalı iken iniş takımları ayrıca flaplar çalışmadı? Bu gerçek 734 de de böylemidir? Neyse yere az mesefe kala son ayarlamalarımı yaptım ve normal bir piste inişimden daha şık bir inişle uçuşu tamamladım [8D]
Pilot hocalarımıza ve bu konuda bilgili olan arkaşlarımızdan bunu gerçek yaşamda mümkün olup olamayaca?ını ö?renebilirmiyim?

Teşekkürler..

Koray KORU
TK720

Yyi uçuşlar...

Posted: 21 Jul 2003, 20:50
by mavi
quote:Originally posted by Koray Koru

Herkeze selamlar,

Merak ettiğim bir konudur bu. Bir 734 de motorların ikiside susarsa bir Cessna gibi süzülüp :D biryerlere inmesi mümkün müdür diye.Koray Hocam merhaba, hocam Allah hic bir zaman motorlarimizi susturmasin :D:D:D; amma velakin pek nadirde olsa butur bir kac yasanmis olay var; hatta pilotlarinida kahraman ilan etmisler; eh sende bizim kahramanimiz oldun artik:D. Hocam bu aletler ucsun diye yapildigi icin aletin dogasinda var ucma istegi motoruda susa ucacam diye direniyor naapsin, haliyle biraz agir bir planör gibi suzuluyor tabi sen bu arada uygun aci trim vs yaparak bu garibana bir parca yardim ediyorsun bu arada motor pallerinden dogal cazibe ile gecen havada alcak ve yuksek basinc komprosolerinden gectigi icin sana assagi yukari % 3-5 gibi bir takatta sagliyor tabii bu elektrik jenaratörlerin icin yeterli degil elk.uretmeyecegi icin birtakim luzumlu sistemler calismiyor bunlarin elle calisan yedeklerini is basa dustugu icin manual olarak devreye aliyorsun; haa onlarda calismiyorsa kelime-i sahadet getirip bildigin butun dualari okumakta geckalma... Geçen Fs2004 de 18000ft de motorlarımı susturdum ve uçak haliyle irtifa kaybetmeye başladı, düz bir alana doğru uçuş yaptım, yalnız burda bir sorum daha olacak motorlar kapalı iken iniş takımları ayrıca flaplar çalışmadı? Bu gerçek 734 de de böylemidir? Neyse yere az mesefe kala son ayarlamalarımı yaptım ve normal bir piste inişimden daha şık bir inişle uçuşu tamamladım [8D]
Pilot hocalarımıza ve bu konuda bilgili olan arkaşlarımızdan bunu gerçek yaşamda mümkün olup olamayacağını öğrenebilirmiyim?

Teşekkürler..

Koray KORU
TK720

İyi uçuşlar...


Serhan Önür
TK396

Posted: 22 Jul 2003, 02:41
by hakan737
gercek yasamda aynen yukaridkai gibi bu tip olaylara cok ama cok nadir olarak meydana gelir. Normal sartlarda her ucak belirli bir acida suzulme beceresine sahiptir. Bu ucagin buyuklugune-kanat alani-agirliga, hava durumuna vb sartlara gore degisebilir. Ucaktaher sistemin bir sekilde calismasini saglayacak yedek ve allternatif sistemler mevcuttur. yukarida bahsedildigi gibi ucak ucarken asil elektrik gucunu motorlardaki jeneratorlerden saglar. Bu jeneratorlerden elde edilen elektrikde hisrolik sistemi besler. Jenaratorler gidince APU sistemi devreye sokulur ve bu sekilde belirli bir miktarda elektrik elde edilir. Eger bu sekilde alinan elektrik sistemi calistirmaya yetmez ise ucagin govdesinden kucuk bir pervane cikar ve harici hava akimi ile calisan minik bir jenerator hidrolik sisteme guc verir. BU sistemin bir sekilde calismasi ucaign manevra yuzeylerine kumanda etmek icindir. Inis takimlarinin manuel acilis (elle) yontemi ayrica oldugundan hidrolik guc elle saglanabilir. Ancak bu su anki yeni nesil ucaklarda da boylemi bimiyorum. Bu konuda yine en iyi bilgiyi gerce pilot olan arkadaslarimiz verecektir.

Hakan737Guven

Posted: 22 Jul 2003, 04:52
by Murat00
Forumda yeni olduğum için pek fazla bilgim yok. Bu Forumda Kimler Gerçek pilot bilen varmı?, yada olan? :)

Posted: 22 Jul 2003, 13:04
by Koray Koru
Arkadaşlar ilginize ve verdiğiniz bilgilere teşekkür ediyorum. Yalnız bu arada yeni bir şey öğrendim bunu hiç ama hiç duymamıştım Hakan Bey bunun için teşekkür ediyorum, şu dahili pervane ile elektrik olayı beni biraz şaşırttı. Hep olması gerektiğini düşündüğüm ama olurluluğunu bilmediğim bir konuydu...

Kolay gelsin
Koray KORU
TK720

İyi uçuşlar...

Posted: 23 Jul 2003, 17:10
by Cessna
Gerçi Hakan hocam güzel açıklaması ile konuyu bitirmiş ama bir iki bilgi eklemek istedim...

Normal şartlarda uçaklar motorlarından aldıkları hava ile hidrolik sistemini basınçlar ve uçuş kontrolleri bu tazyikli hidrolik sayesinde beslerler.Motorlardaki generatörler sayesinde ise gerekli elektrik akışını temin ederler.Bu sayede tüm sistemlerin çalışması sağlanmış olunur.

Her iki motorun kaybı gibi bir durumda uçaklardaki bataryalar yaklaşık 30 dakikalık bir elektrik kaynağı sağlar.Buda bazı sistemlerin kaybolmasına sebep olur.APU'nun çalıştırılması kaybolan sistemleri geri getirir.Yanlız bu durumda APU çalıştırılması direk bataryalara ekstra yük bindirecek ve 30 dakikalık ömrünü azaltacaktır.O yüzden APU çalıştırılması için belirli bir irtifanın altına inilmesi gerekir.FL200...

Hidrolik sistemini basınçlamak için Hakan'ın dediği gibi kimi uçaklarda RAT (Ram Air Turbine) adı verilen direk hava akışı ile dönen kanat altına yerleştirilmiş bir pervane vardır.Kumandası kökpitte olup açıldığında uçuş kumandaları için gerekli hidrolik taziğini sağlar.Bu sayede pilot tarafından uçağı kumanda etmek kolaylaşır.İniş takımları elle emergency olarak açılarak hidroliklere ekstra yük bindirilmemiş olur.Flaplar ise hyd. elektrikli pompalar sayesinde tekrardan kazanılmış olunur.

Azıcık uzun oldu ama umarım yardımcı olmuşumdur.:)
Sevgiler Saygılar...

Akın DO?AN
TK37