Ben uzun çabalarımdan sonra,bir tane DF uçak edindim.Gerçekten çok komplike bir uçak.uça?ı edineli birkaç gün oldu.DF uçaklarla ilgili bilgilerim çok kısıtlı.bende hemen test uçuşlarına başladım.Aslıda sorulacak çok soru var.yanlız iki tane çok önemli problemle karşılaştım.bu iki problemi bu forum sayfasında dile getirerek ,bu uça?ın uzmanı olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Soru 1: SHIFH+P tuşuyla pushbacki başlatıktan sonra sa? veya sola dönüşü başlatmak için 1-2 nolu tuşlara bastı?ımda dönüş başlamıyor.Acaba bu uçaklarda farklı bir yöntem mi izleniyor?
SORU 2: online olmak için motorları kapamız gerekiyor.DF'nin motorlarını kapatıp tekrar açtı?ımda paneldeki göstergelerin bazılarının ışıkları yanmıyor.(ufukizgisini gösteren ekran ,altındaki nav rotamızı gösteren ekran ve motor devrini gösteren ekranın ışıkları sönük oluyor.)DF'in motor kapama ve çalıştırma prosedürü nasıldır?
Murat Ö.
DF 737-400
-
- Junior Member
- Posts: 72
- Joined: 25 Jan 2003, 14:02
- Location: Turkey
- Contact:
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
sayın Murat kaptan benim bildiğim
1-Push back de DF düz direk gidiyor
2-Batery on
Ground power on
APU on
Boş APU GEN on
Cntrl-E ile Eng. on
motor çalıştıktan sonra Boş Gen Bus on
APU Off
selim bilgin
1-Push back de DF düz direk gidiyor
2-Batery on
Ground power on
APU on
Boş APU GEN on
Cntrl-E ile Eng. on
motor çalıştıktan sonra Boş Gen Bus on
APU Off
selim bilgin
-
- Junior Member
- Posts: 62
- Joined: 14 Jun 2002, 05:09
- Location: Turkey
- Contact:
Murat bey
DF737 gerçeğe çok yakın bir uçak onun içinde gerçeğe uygun hareket etmek lazım
Motor kapatmadan önce APU faal olmalı ve Bus ları on olmalıki motorlar kapatıldığında uçakta elektrik olsun.
Levent İshakoğlu
TK031
DF737 gerçeğe çok yakın bir uçak onun içinde gerçeğe uygun hareket etmek lazım
Motor kapatmadan önce APU faal olmalı ve Bus ları on olmalıki motorlar kapatıldığında uçakta elektrik olsun.
Levent İshakoğlu
TK031
-
- Junior Member
- Posts: 72
- Joined: 25 Jan 2003, 14:02
- Location: Turkey
- Contact:
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
şunuda belirtmek isterim ki; DF ile ilgili soruları olan arkadaşlarda bu foruma,bu uçakla ilgili problemlerini ve düşünclerini dile getirsinler.
ben hala bu uçakla deneme aşamasıdayım.hala bazı merak ettiğim hususlar var.bunlarıda ilerki zamanlarda dile getireceğim.
Murat Ö.
şunuda belirtmek isterim ki; DF ile ilgili soruları olan arkadaşlarda bu foruma,bu uçakla ilgili problemlerini ve düşünclerini dile getirsinler.
ben hala bu uçakla deneme aşamasıdayım.hala bazı merak ettiğim hususlar var.bunlarıda ilerki zamanlarda dile getireceğim.
Murat Ö.
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Adaş merhaba,
DF ile ilgili düşüncemi aktarayım : kesinlikle bağımlılık yapar
Başka hiçbir uçağı beğenemez olursun..
Benim şu ana kadar gözlemlediğim tek bir kusuru var.. 205 knot ın altında uçak 10 dereceden fazla yatmıyor. Bu nedenle özellikle ILS e girerken ya çok dar bir açı ile yaklaş yada hızını 210 kt gibi tut, yoksa çok uzun zamanda establish olursun vede zor durumda kalırsın.
Kolay gelsin,
Murat Toloğlu, TK233
DF ile ilgili düşüncemi aktarayım : kesinlikle bağımlılık yapar

Başka hiçbir uçağı beğenemez olursun..
Benim şu ana kadar gözlemlediğim tek bir kusuru var.. 205 knot ın altında uçak 10 dereceden fazla yatmıyor. Bu nedenle özellikle ILS e girerken ya çok dar bir açı ile yaklaş yada hızını 210 kt gibi tut, yoksa çok uzun zamanda establish olursun vede zor durumda kalırsın.
Kolay gelsin,
Murat Toloğlu, TK233
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Bişey daha söylemek istiyorum.. galiba www.dreamfleet.com du, orada DF737 Quick User Manual var, indirip okumanı tavsiye ederim.
Murat Toloğlu, TK233
Murat Toloğlu, TK233
Arkadaşlar ben dfyi yüklüyorum ama fsyi açıp uçağı seçince error veriyor ve fs kapanıyor neden anlamadım?birde hepsini sirayla yüklüyorum bu cocpiti nasıl normal 738 yada734te kullana bilirim yardımlarınızı bekliyorum
TK192
Emirhan Köksal
TK192
Emirhan Köksal
Berhan hocam onuda yüklememe rağmen olmadı birde bu uçağın panelini normal 734te nasıl kullana biliriz?
HEE BİRDE BERHAN HOCAM benim fsnav4.5 bunun deneme süresübitti ne yapmam gerek? cracki falan varmı acaba
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
uçak ve panel uyuşmazlığı olacaktır,çok iyi bir Config'çi ancak o işin altından kalkabilir hiç kasma gerek yok 
Diğer sorun için mail'ını kontrol et.
Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~

Diğer sorun için mail'ını kontrol et.
Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~
-
- Junior Member
- Posts: 72
- Joined: 25 Jan 2003, 14:02
- Location: Turkey
- Contact:
Merhaba Arkadaşlar,
topic beklediğimden fazla ilgi görmekte.bu çok güzel.
Sn:murat toloğlu,ıls yaklaşmada düşük sürattte 210 kt'ni altında çok ağır dönmesini bende bugün fark ettim.niye bu böyle diyecekken lafı ağızımdan alınız.bu vesileyle Ils ile ilgili bir soru sormak istiyorum.
BC ıls almak mümkün müdür?
mesala default uçaklarda "BC" bastıkmı.backcourse ıls alabiliyoruz.
ben LTBJ rwy 16 için DF ile almaya çalıştım olmadı.tersten ıls nasıl alabiliriz?
topic beklediğimden fazla ilgi görmekte.bu çok güzel.
Sn:murat toloğlu,ıls yaklaşmada düşük sürattte 210 kt'ni altında çok ağır dönmesini bende bugün fark ettim.niye bu böyle diyecekken lafı ağızımdan alınız.bu vesileyle Ils ile ilgili bir soru sormak istiyorum.
BC ıls almak mümkün müdür?
mesala default uçaklarda "BC" bastıkmı.backcourse ıls alabiliyoruz.
ben LTBJ rwy 16 için DF ile almaya çalıştım olmadı.tersten ıls nasıl alabiliriz?
quote:Originally posted by ozyagtir 1
[BC ıls almak mümkün müdür?
mesala default uçaklarda "BC" bastıkmı.backcourse ıls alabiliyoruz.
ben LTBJ rwy 16 için DF ile almaya çalıştım olmadı.tersten ıls nasıl alabiliriz?
Murat bey merhaba; [;)]
Bu bahsettiginiz islemle ilgili bir sey bilmiyorum, bu konuyu biraz acarmisiniz gercek kullanimda boyle bir uygulama oldugunu hic duymamistim. Tabii benim duymamam boyle bir uygulamanin olmadigi anlamina gelmez ama isin dusunce mantigi gercekte boyle bir uygulamanin olamayacagini aklima getiriyor. Zira LTBJ 16 icin sadece VOR yaklasmasi yapilir....[:I]
gorusmek uzere sevgi ve saygıyla....
Serhan Önür
TK396
[BC ıls almak mümkün müdür?
mesala default uçaklarda "BC" bastıkmı.backcourse ıls alabiliyoruz.
ben LTBJ rwy 16 için DF ile almaya çalıştım olmadı.tersten ıls nasıl alabiliriz?
Murat bey merhaba; [;)]
Bu bahsettiginiz islemle ilgili bir sey bilmiyorum, bu konuyu biraz acarmisiniz gercek kullanimda boyle bir uygulama oldugunu hic duymamistim. Tabii benim duymamam boyle bir uygulamanin olmadigi anlamina gelmez ama isin dusunce mantigi gercekte boyle bir uygulamanin olamayacagini aklima getiriyor. Zira LTBJ 16 icin sadece VOR yaklasmasi yapilir....[:I]
gorusmek uzere sevgi ve saygıyla....
Serhan Önür
TK396
Berhan hocam çok teşekkürler ilginize mailinizi aldım çok çok teşekkürler efendim
TK192
Emirhan Köksal
TK192
Emirhan Köksal