VIDEO LU E?İTİM ÜZERİNE

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Serden
Average User
Average User
Posts: 101
Joined: 31 Oct 2006, 12:43
Name: Serden NAYIN
PID: 3938
Location: Australia

madem bu kadar kisi gorus belirtmis bende kendi gorusumu belirterek konuya katilmak istiyorum:

pmdg ve pss ogrenmek icin yeteri kadar dokuman var mi? VAR
peki bi video anlatimi olsa iyi olmaz mi? OLUR

bu bu kadar basittir arkadaslar,lutfen bunu kimse inkar etmesin.bilgi bankasina yeni bir bilgi katmak emege saygisizlik degildir,yada isin kolayina kaciliyor diye algilamak dogru degildir.boyle bir seyin kimseyi rahatsiz etmemesi,"ben onlarca dokuman okudum,sende oyle ogren" vari dusuncelere itmemesi gerekir.TIP okumuyoruz burda,elimizden geldigince bir hobiyi gerceklestirmeye calisiyoruz,hepimizin amaci ayni.hatta belki birilerini uzecek ama hepimiz burda oyun oynuyoruz (bakiniz klasore:Microsoft Games-neyle ucuruyoruz ucagi:Joystick-Oyun cubugu).kimsenin eline gercek bi tayyere vermeyecekler herseyi a'dan z'ye ogrense bile.o zaman neymis?oyun oynuyormusuz.bu nasil daha zevkli ve gercekci olur?daha cok katilimla.peki insanlari bu simulatore daha kisa zamanda hazirlayacak,ogrenilecek temel bilgilerin yardimiyla kisa zamanda ucabilmeye baslamanin verdigi hevesin bu hobiye olan ilgiyi arttiracak olmasi gercegi niye sizi rahatsiz ediyor inanin anlamis degilim,saskinlikla karsiliyorum.gunlerce okuyarak ogrenilecek bir seyin ana hatlarinin bir videoyla ogrenilebilmesi dusuncesi bence gayet hos.evet belki hazirlanmasi zor bi video olabilir,ama daha konu hazirlik olayinin zorluguna gelmeden bu video'nun varligina olan karsitlik inanin beni hayrete dusurdu.hepimiz burada biliyoruz ki sadece videoyla hic birsey olmaz,zaten dokumanlarin okunmasi gerekecektir.kimse zaten video'dan online ucusu,atc konusmalarini,holdlari ogrenemez,ama en azindan ucaga nasil hakim olabileceginin temelini ogrenebilir.unutmayin ki,boyle bir videoyla baslayan ve biten bir ucusun sonrasinda zaten pilot arkadas neler yaptigini merak edecek ve arastiracaktir.hepimiz oyle yapmadik mi? hangimiz FS kurduktan sonra programi acmayip,oylece birakip gunlerce dokuman okuduk nasil uculacagini ogrenmek icin soyleyin lufen bana. hepimiz kurduktan sonra direk calistirip ilk ucus deneyimini yasamadik mi? ve bir cogumuz cakilmadik mi? yada bu isi bilen bir arkadasimizdan gostermesini istemedik mi? eger oyleyse bunun video'dan ne farki var rica ediyorum biri lutfen bana aciklasin.o zaman derslere de gerek yok,herkesin bildigi kendine,acin okuyun,dokuman var dolu.olmaz oyle sey arkadaslar,birbirimize yardimci olmaliyiz her ne sekilde olursa olsun.tekrar soyluyorum,biri videoyu yapsin demiyorum,benim tek takildigim nokta bu videonun varligina olan karsi dusunce.
arkadaslar,havacilik cok baska bir sey,ve inanin insanin ogrendikce ogrenesinin geldigi bir kavram.bu sadece nasil uculacagini ogrenmeklede sinirli degil.havaalanina nazir soyle bir oturdugunuz zaman yanan onca isigin pilot olmamamiza ragmen aslinda tek tek bir seyler ifade ettigini bilmek,bir cok insan o isik kumesine bos gozlerle bakarken aslinda papi'nin ne gosterdigini bilmek,piste cikan ucagin mode C'ye strobe'larini yaktiginda gectigini bilmek ,beacon'larin motor acik oldugunu gosterdigini bilmek hanginize keyif vermiyor?
ozellikle havaci arkadaslarin bu yazacagim satirlari dikkatli okumalarini rica ediyorum.bir havaci olarak bunu en iyi sizin bilmeniz gerekir ki icinde havacilik olan ve bu hobiye baslayan hic bir insan yarim saatlik videodan ogrendigiyle hayatini surdurmez; acar,okur,arastirir.eger ki katilimi arttirmak,bu hobiye olan hevesi tetiklemek,daha kalabalik daha gercege yakin ucuslar yapmak istiyorsak bilgiye ac insanlara ogretmeliyiz,yada en azindan boyle bir dusunce ortaya atildiginda desteklemeliyiz,bu isin kolayina kacmak olsa bile.belki biri cikar bir gun yapar,yaparsa cokta iyi eder,ellerinden operim.hala karsi dusuncede iseniz en azindan bunlari kendi hobinizin daha da gercekci olmasi adina,kendi zevkiniz icin destekleliyiz.belki o zaman niye bizim hava sahamiz dolu degil diye daha az dusunuruz...

Serden NAYIN
THY2168
cougar
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2006, 15:13
Location: USA
Contact:

Oncelikle RTFM.

Daha sonra devam edersek eger, tekar soyluorum ki boeing'in FMC'si icin yada airbus'in MCDU'su icin yada MD11'in FMS'i icin bidi icin $u icin bu icin, zaten bi dunya dokuman varken ne diye video istiosunuz ki?

Video'yu istiyceginize ba$ka bilme(m)niz gerekenleri isteseniz? FMC'de 2 tane data'yi duzgun girince tamam her$eyi bilio musunuz? Kac ki$i burda hold pattern'i sordu? Yada ATC size face norş dediiinde, roger face norş diip vector gelmesini bekledi? Istanbul uzerinde "have traffic on 1 o'clock" muhaberatina cevap bile gelmiyo, nie? kaptan uyuyo sanirim. Sonra da PMDG'nin PSS'in video'larini istiosunuz. Yapmayin lutfen ya.

Kimse yapilmaz demiyo burda, sadece haziri var, hazirini kullanin, ondan sonra da gelin devamini isteyin diyoruz burda.

I$i ciddiyete bindirirsek gelin bi VAN uzerinde 10 tane trafik olalim bakalim neler olucak. Video isteyen arkada$lar ustune alinmasin ama cok merak ediyorum % kaci neler yapabilicek?

Dedigim gibi hazir olani istemeyin, asil lazim olani istemek daha mantikli.


PPL&CPL&ATPL Student
Image
Serden
Average User
Average User
Posts: 101
Joined: 31 Oct 2006, 12:43
Name: Serden NAYIN
PID: 3938
Location: Australia

sevgili anil arkadasim
dediklerine bende kesinlikle katiliyorum ama atladigin bir nokta var.biliyorsun ki pmdg yada pss kullanan bir insan icin FMC ucus oncesi yapilan bir hazirliktir.senin bahsettigin hold patternleri,havadaki atc konusmalari,yada VAN'a yaklasmalari yapabilmek icin once bu ucagi datalari dogru girerek kaldirmak gerektigini herhalde soylememe gerek yok.biz burda bilmeyenler icin temelden,daha ucagi dogru duzgun kaldiracak hale getirmekten bahsediyoruz,sen VAN'a yaklasmayi ornek veriyorsun.emin ol ki buradaki herkesin bilgisi senin kadar degildir,ve senin dediklerini yapabilmek icin once benim bahsettigim seyleri yapabilmeleri gerekir.biz burda ilk evreyi hizlandirma olayindan bahsediyoruz,ve buna olan karsit dusunceye katilmadigimizi belirtiyoruz.lutfen elmayla armutu karistirmayalim.

Serden NAYIN
THY2168
THY808
Average User
Average User
Posts: 109
Joined: 22 Feb 2003, 22:26
Name: Mevlüt ŞİRVANLI
PID: 808
Vatsim ID: 864898
City: İstanbul
Location: Turkey
Contact:

Anıl bey e sizin söyledikleriniz çok doğru ve her zaman tartışılan konuların başında geliyor.Genel bir sıkıntı olarak onlar devam ediyor.Fakat bizim burda bahsettiğimiz bana biraz daha farklı gibi geliyor.Siz fmc ye uçuşunuzla ilgili bilgileri düzgün giremezseniz o dediklerinizi yapmanıza imkan var mı ?Siz o bilgileri doğru bir şekilde fmc ye giremezseniz benden daha iyi biliyorsunuz ki değil van a istanbul da dolanmaktan başka bişey yapamazsınız.?u da var eğer siz hold prosedürlerini bilmeden fmc de ki hold tuşu ne işi yarıyor derseniz bunun da ilk örnekten farkı olmaz o konuda size katılıyorum.Ama Serden bey in de dediği gibi birazcık elmayla armut meselesi olmuş.

Saygılarımla....

Mevlüt ?İRVANLI
Post Reply

Return to “Training Lounge”