Page 2 of 2

Posted: 22 Jan 2007, 10:01
by cougar
Cok cok basit bir yontem onericem, herhangi bir electric routing'ini hesaba katmadan, havalandiktan sonra overhead panel'dan ucaktaki elektrigi kontrol edin eger ki 12V hatta 9V civarina du$erse APU'yu cali$tirin ve bir sure cali$masini saglayin, o zaman overhead panel'da voltajin arttigini goruceksiniz. Eger buna ragmen artmiyorsa o zaman sorun vardir.

Eger ki artiyorsa o zamanda routing'le ilgili bir sorun oldugu belli olur o zamanda ona gore bir cozum yolu buluruz.
quote:Originally posted by MeV

Fatih hocam dün gece söylenenleri yapıp battery problemini çözdüğümü düşünerek uçuşa başladım ama yine aynı sorunlar devam etti[:(] ama bu sefer ctrl+g yle uçuşu yarım bırakmadım sağ salim inişi tamamladım[;)].Hatta bu sefer son yaklaşmadayken heralde elektrik kaynağını baya bir tüketmişim ki kokpitteki bütün uçuş aletleri off oldu.Acaba nerde hata yapıyorum.Oral hocam da o sırada LTBA_APP da görev yapıyordu.Kendisine msg attım ama trafik yoğun olduğu için kendisine soramadım.Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Mevlüt ?İRVANLI




PPL&CPL&ATPL Student
Image

Posted: 22 Jan 2007, 14:13
by THY455
http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TO ... erms=radio

Mevlut hocam bir zamanlar benimde bsima buna benzer birsey gelmisti. Bozhan Kaptan sayesinde cozmustum. İlgili topic e bir göz atin isterseniz.
Saygılar

TK 455
Serdar Demiray

Posted: 24 Jan 2007, 11:21
by 1237
Mevlüt kaptan merhaba,

Havada olduğunuza göre APU'ya ihtiyacınız yok. Başüstü panelde APU'yu başlattığınız switch'in hemen üzerindeki GEN1'in ON konumunda olduğuna emin olun (Ground power switch'inin hemen altı). Mavi renkli GEN OFF BUS ışıklarının sönmesi gerek.

Ondan sonra daha üstteki AC/DC voltmetre/ampermetredeki güç seçimini GEN1'e getirin (sağdaki yuvarlak switch).

Eğer GEN1 veya GEN2'de bir sorun varsa APU da yeterli olacaktır. APU Bleed ON konumunda iken (başüstünde en sağdaki beyaz panel), APU'yu start'layıp 1-2 dk bekleyin. APU ibresi 8'e kadar çıkıp sonra 4 seviyesine düşünce hazırdır. Sonra yine AC/DC voltaj ve akımı gösteren paneldeki çevirmeli düğmeyi bu sefer APU'ya getirin.

İster GEN1 olsun ister APU, her durumda AC volts'ta 110 v civarında voltajı görmeniz gerekiyor. Yoksa havadayken başınız derde girer. [;)]


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com