LTFG GAZİPAŞA CIRCLING UYGULAMASI HK.

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
THY4418
Newbie
Newbie
Posts: 9
Joined: 15 Jan 2021, 01:20
Name: Hasan Günenç
PID: 4418
Vatsim ID: 1484118
City: Eskişehir
Location: Turkey

Herkese merhabalar, birkaç hafta önce Gazipaşaya yaptığım uçuşta yaklaşmayı 08 olarak planladım fakat rüzgar yönü değişerek 08 pisti için 5 knot tailwind oluştu. 5 knot tailwind limit içerisindeydi(uçak b738) fakat hem antrenman olması hem de daha önce bu meydana circling yapmamış olmam nedeniyle loc dme 08 yaklaşmasıyla sağa açılış yani güneyden olacak şekilde planlamamı yaptım.
Image
Image
Image

fakat chartlardaki minimumlar ve fctm circling approach prosedürleri baz alarak gerçekleştirdiğimde meydan çevresindeki dağlardan kaynaklı önce terrain ve daha sonrasında pull-up ikazları ile yaklaşmayı iptal etmek zorunda kaldım. ikinci denememde de aynısı oldu ve 5 knot tailwinde razı olmak zorunda kaldım :shake:

Bu meydana circling yapmış kaptanlarımız var ise hatanın nerede yapıldığı hakkında yardımcı olmasını rica ederim.

Ayrıca yaptığım alçalış vs. hesaplamaları şu şekilde :
açılış bacağı wings level'dan itibaren 20 saniye,
outbound leg(pist bitimi itibariyle) = 87 saniye (2900mda/100 x 3)
outbound legte daha erken ya da geç dönmek fayda etmiyor. daha yüksekten bile gelinse çok dik açı ile alçalmak gerekiyor. 3.5 derecelik bi açı bile tutturulamıyor dağa çarpmamak için. sonuç olarak her türlü unstable- go around geliyor :D
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1404
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Yeşil çizgi ile belirttiğiniz şekilde uçtuysanız rüzgar altında çok açılmışsınız.
Lead me, follow me or get out of my way !
THY4418
Newbie
Newbie
Posts: 9
Joined: 15 Jan 2021, 01:20
Name: Hasan Günenç
PID: 4418
Vatsim ID: 1484118
City: Eskişehir
Location: Turkey

THY3716 wrote:Yeşil çizgi ile belirttiğiniz şekilde uçtuysanız rüzgar altında çok açılmışsınız.
Yeşil çizgiyi referans olması açısından çizdim hocam. Fakat ona rağmen 2900 feetlik bir MDA düşünüldüğünde çokta uzun değil. 2900 feetten deniz seviyesine alçalabilmek için 87 saniye kadar açılmak gerekiyor base turne kadar. Bu arada Fatih BAŞ kaptanımız forumdan teknik nedenle cevaplayamadığı için soruyu discord üzerinden yanıtladı.
Gerçek pilotlardan aldığı bilgiye göre 26 pistine hiçbir şekilde iniş yapılmıyormuş. circle to land 08 pisti için geçerli olduğunu söyledi.
THY4790
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 06 Jun 2025, 20:10
Name: Yiğit Ege ÇİFTÇİ
PID: 4790
Vatsim ID: 1633152
City: Istanbul
Location: Turkey

Eski bir topic ama tekrardan değinmek isterim. LTFG circling yaklaşması C ve D kategori uçaklar için maalesef imkansız. ICAO PANS OPS 8168'e göre tam net bir değer olmasada OCA yaklaşık 400 feet. Diyelim ki FCOM'da belirtilen yaklaşmayı uygulamadık, tam anlamıyla bir circling yaptık, bu sefer meydanın doğusunda kalan manialar problem yaratmakta. Zaten Gazipaşa için 08 pisti hariç bir piste iniş için PIC'nin frekans üzerinde tam sorumluluğu aldığını, olacak her türlü riski göze aldığını belirtmek zorunda olduğunu bağlantılı dökümanlarda görüyoruz. Farklı bir referansta firmaların Gazipaşa için 08 pisti hariç hiçbir piste inişe izin vermediğini belirtmesi. Gazipaşa'ya eğer ki wind component nedeniyle inilemiyorsa maalesef tek çözüm LTAI diversion. Saygılar... :nod:
Post Reply

Return to “Training Lounge”