THY3716 wrote:Elmayla armutu toplamayalım lütfen

Sizin fen bilgisi öğretmenleriniz bu yazışmaları görseydi sanırım sizi sopayla kovalarlardı. 1 ton yakıtın 1000 lt olabileceğini nereden çıkardınız? Sanırım sizler bir litre benzin ile bir litre suyun da aynı ağırlığa geldiğini düşünüyorsunuz. Bu durumda özgül ağırlık diye bir kavramı da hiç duymadığınızı farz etmeliyiz galiba. Hadi bakalım, eski kitapları açıp biraz fen bilginizi tazeleme zamanı. Yeterince ipucu verdik. Aviation gas (avgas) özgül ağırlığını bulmakla işe başlayabilirsiniz.
Eğer öğretmenim yaşamıyorsa ters dönmüştür mezarında. Abi açıklama için teşekkürler, Ege arkadaşada yazdım şimdi zaten hiç o şekilde düşünmedim. Uçakta kokpit ekiplerinin yaptığı her hesap kg yada lb olduğu için anlam veremedim.
Ama işte fdr a karşı vatandaş biraz önyargılı ve haklı olunan yerlerde var. Malum şeyler; misal ceza yememek için runway trackte ışık kapatma, yine başka bir konu olan benim sadece 747de -60 cezalarım yada fdr nin diğer sorunları. vs..
Yakıt ekonomisiyle ilgili yazdığın son cümle plan olarak iyi ama yepyeni sorunlara gebe olur o iş. Şöyleki; atıyorum tüm plan dahilinde herşeyi ile uçağın alması gereken yakıt 15 ton ise ve indiği zaman deposunda kalması gereken yakıtta 5 ton ise, farklı sebeplerle inişi gecikip fazladan yakıt harcayan uçak 3 tonla inecek. Şimdi 3 tonla inene ceza yazarsak buda haklızlık olmazmı. Adam ilk seferde inememiştir yada başka işler olmuştur.