ucagın ara yüz programıyla 20 ton yakıt alınmış, uçağın yakıt göstergelerindede 20 ton ancak fdr da 26 ton göstermekten bu farkın sebebi nedir?
fdr fazla yakıt gösteriyor
- THY4149
- Newbie
- Posts: 18
- Joined: 30 Aug 2016, 16:38
- Name: Can İlknur
- PID: 4149
- Vatsim ID: 1292670
- City: Kocaeli
- Location: Turkey
Bukadar fark olmamalı diye düşünüyorum. Yani muhtemelen mantıklı bir açıklaması vardır sanırım, ancak 747 nin toplam yakıt kapasitesi için yazan rakam yanlış. Standart fabrika çıkışlı bir 747 Freighter yakıt kapasitesi 173.000kg dır. Ancak 216.000 kg a kadar arttırılabilir. Mesela; 747SF - 747BCF - 747BSDF tipi yani sonradan kargoya çevirilen uçaklarda 216 hatta 226 tona kadar çıktığı oluyor. Fakat fdr 228 ton olarak görüyor.THY4253 wrote:FDR birim olarak litre kullanıyor fark muhtemelen oradan kaynaklı.
747 UÇAK GERİSİ OYUNCAK
- THY3716
- Legend
- Posts: 1388
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Elmayla armutu toplamayalım lütfen Sizin fen bilgisi öğretmenleriniz bu yazışmaları görseydi sanırım sizi sopayla kovalarlardı. 1 ton yakıtın 1000 lt olabileceğini nereden çıkardınız? Sanırım sizler bir litre benzin ile bir litre suyun da aynı ağırlığa geldiğini düşünüyorsunuz. Bu durumda özgül ağırlık diye bir kavramı da hiç duymadığınızı farz etmeliyiz galiba. Hadi bakalım, eski kitapları açıp biraz fen bilginizi tazeleme zamanı. Yeterince ipucu verdik. Aviation gas (avgas) özgül ağırlığını bulmakla işe başlayabilirsiniz.
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY3716
- Legend
- Posts: 1388
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Bu arada, neden fdr kg cinsinden göstermiyor derseniz... Birincisi biz veriyi hacim birimi olarak çekiyoruz. Bu hacim birimini tabii ki özgül ağırlık kullanarak ağırlık birimine çevirebilirdik, ama VFR olarak pervaneli uçakla uçan var, helikopter uçuran var, jet uçuran var. Bunların yakıt cinsleri farklı. Hadi onu da ayırt eder yine çeviririz ama sonuçta biz bir havayolu şirketiyiz. Pompa fiyatlaması bizim ülkede ve pek çok yerde litre üzerinden yapılıyor. O yüzden litre altyapımız var. Hep hayalimdir, sarf edilen yakıtları takip edip ortalama yakış kontrolü yaparak ödül veya ceza yazmak. Ah iyi bir matematik model kuracak birini bir bulsak
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY4253
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 23 Jul 2018, 18:20
- Name: Ege Teksöz
- PID: 4253
- Vatsim ID: 1400927
- City: İzmir
- Location: Turkey
Aslında bir süre için her uçak tipinin yakıt bilgileri FDR yapılan uçuşlarda kaydetse. Mesela takside ne kadar mesafeyi ne kadar yakıta gittiğini, tırmanışta mesafe ve yükseklik bilgilerini, cruiseda mesafeyi, alçalmada yine mesafe ve yüksekliği kaydetse, sonra tüm uçuşlardan her uçak tipi için her bölümde ortalama bir değer bulsa, o değeri de her uçuşun bu bölümlerdeki değerleri ile karşılaştırsa çalışır mı ki acaba? Hem veriler tüm pilotlardan geldiği için haksızlık da olmaz.
- THY4149
- Newbie
- Posts: 18
- Joined: 30 Aug 2016, 16:38
- Name: Can İlknur
- PID: 4149
- Vatsim ID: 1292670
- City: Kocaeli
- Location: Turkey
Aynen doğru. Uyanıklık yapmışsın valla ben hiç böyle düşünmemiştim. Hemde bu rakam farklılığını yenide farketmemiştim, bayadır yazacaktım kalıyodu..THY4253 wrote:Hocam anladığıma göre 1 litre yakıt 0.80 kg. Böyle olunca kg cinsinden yakıtın litreye çevirimi doğru gibi görünüyor.
747 UÇAK GERİSİ OYUNCAK
- THY4149
- Newbie
- Posts: 18
- Joined: 30 Aug 2016, 16:38
- Name: Can İlknur
- PID: 4149
- Vatsim ID: 1292670
- City: Kocaeli
- Location: Turkey
THY3716 wrote:Elmayla armutu toplamayalım lütfen Sizin fen bilgisi öğretmenleriniz bu yazışmaları görseydi sanırım sizi sopayla kovalarlardı. 1 ton yakıtın 1000 lt olabileceğini nereden çıkardınız? Sanırım sizler bir litre benzin ile bir litre suyun da aynı ağırlığa geldiğini düşünüyorsunuz. Bu durumda özgül ağırlık diye bir kavramı da hiç duymadığınızı farz etmeliyiz galiba. Hadi bakalım, eski kitapları açıp biraz fen bilginizi tazeleme zamanı. Yeterince ipucu verdik. Aviation gas (avgas) özgül ağırlığını bulmakla işe başlayabilirsiniz.
Eğer öğretmenim yaşamıyorsa ters dönmüştür mezarında. Abi açıklama için teşekkürler, Ege arkadaşada yazdım şimdi zaten hiç o şekilde düşünmedim. Uçakta kokpit ekiplerinin yaptığı her hesap kg yada lb olduğu için anlam veremedim.
Ama işte fdr a karşı vatandaş biraz önyargılı ve haklı olunan yerlerde var. Malum şeyler; misal ceza yememek için runway trackte ışık kapatma, yine başka bir konu olan benim sadece 747de -60 cezalarım yada fdr nin diğer sorunları. vs..
Yakıt ekonomisiyle ilgili yazdığın son cümle plan olarak iyi ama yepyeni sorunlara gebe olur o iş. Şöyleki; atıyorum tüm plan dahilinde herşeyi ile uçağın alması gereken yakıt 15 ton ise ve indiği zaman deposunda kalması gereken yakıtta 5 ton ise, farklı sebeplerle inişi gecikip fazladan yakıt harcayan uçak 3 tonla inecek. Şimdi 3 tonla inene ceza yazarsak buda haklızlık olmazmı. Adam ilk seferde inememiştir yada başka işler olmuştur.
747 UÇAK GERİSİ OYUNCAK
- THY4253
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 23 Jul 2018, 18:20
- Name: Ege Teksöz
- PID: 4253
- Vatsim ID: 1400927
- City: İzmir
- Location: Turkey
THY4149 wrote:THY3716 wrote:Elmayla armutu toplamayalım lütfen Sizin fen bilgisi öğretmenleriniz bu yazışmaları görseydi sanırım sizi sopayla kovalarlardı. 1 ton yakıtın 1000 lt olabileceğini nereden çıkardınız? Sanırım sizler bir litre benzin ile bir litre suyun da aynı ağırlığa geldiğini düşünüyorsunuz. Bu durumda özgül ağırlık diye bir kavramı da hiç duymadığınızı farz etmeliyiz galiba. Hadi bakalım, eski kitapları açıp biraz fen bilginizi tazeleme zamanı. Yeterince ipucu verdik. Aviation gas (avgas) özgül ağırlığını bulmakla işe başlayabilirsiniz.
Eğer öğretmenim yaşamıyorsa ters dönmüştür mezarında. Abi açıklama için teşekkürler, Ege arkadaşada yazdım şimdi zaten hiç o şekilde düşünmedim. Uçakta kokpit ekiplerinin yaptığı her hesap kg yada lb olduğu için anlam veremedim.
Ama işte fdr a karşı vatandaş biraz önyargılı ve haklı olunan yerlerde var. Malum şeyler; misal ceza yememek için runway trackte ışık kapatma, yine başka bir konu olan benim sadece 747de -60 cezalarım yada fdr nin diğer sorunları. vs..
Yakıt ekonomisiyle ilgili yazdığın son cümle plan olarak iyi ama yepyeni sorunlara gebe olur o iş. Şöyleki; atıyorum tüm plan dahilinde herşeyi ile uçağın alması gereken yakıt 15 ton ise ve indiği zaman deposunda kalması gereken yakıtta 5 ton ise, farklı sebeplerle inişi gecikip fazladan yakıt harcayan uçak 3 tonla inecek. Şimdi 3 tonla inene ceza yazarsak buda haklızlık olmazmı. Adam ilk seferde inememiştir yada başka işler olmuştur.
Doğru. Onu önlemek için belki FDR 3 go-aroundluk taviz verebilir inişte. Veya sadece tırmanma ve düz seyir verilerini hesaplayabilir.