Değerli kaptanlar, sevgili arkadaşlar,
Bildiğiniz üzere Aerosoft Airbus şu an için A318-319-320 ve 321 için mevcut . Aerosoft'un A330 çalışması ise, sanırım en erken bu yılın sonuna doğru hazır olacak. Bizler de Busçı olarak Aerosoft ile nonstop 10-11 saatlik noktalara (Örne LTBA-KJFK) uçuş yapamıyoruz.
Ee, o zaman bizde A320 veya A321 ile buralara nasıl direkt uçarız ona bakalım.
Flash, flash, flash .
Yapılacak şeyler son derece basit. Uçuş planınızı yapın, sağ ve sol kanatlara full yakıt alın, Orta tanka da en az 1,5- 2 ton civarı bir yakıt alın. İsterseniz orta tankı da full yapabilirsiniz tabii. Hepsi full olduğunda 19 tona yaklaşan bir yakıt almış olursunuz. Bu yakıt normal şartlarda 5,5-6 saatlik uçuş demek. (Rüzgar, irtifa, ağırlık, ve inişte kalması gereken min yakıt v.b.etkenlere göre değişebilir. )
Oysa şimdi bahsedeceğim bir kaç küçük hareketi yaparak 10 saat , hatta istediğiniz kadar uzun mesafe uçuşu yapabilirsiniz.
Motor çalıştırma başlamadan önce sadece CTR TNK dan yakıt tüketimi olması için overhead panelde , CTR TNK_Mode Select bölümünde MAN tuşunu aktif hale getirin. (Böylece yukarıda bahsettiğim FDR cezasını yememiş olacaksınız)
Ayrıca aynı anda sağ ve sol tankların pompalarını (2şer'den 4 pompa) "Off" konumuna getirin. Sonra push back ve motor çalıştırma serbest.
Bu durumda uçağınız sadece orta tankdan yakıt tüketecektir. Taa ki orta tank 100 kg'a düşene kadar.
İşte püf noktası bundan sonra devreye giriyor. Sanırım Aerosoft'un yazılımından kaynaklanan bir durumdan dolayı, sağ ve sol tank yakıt pompalarınız "Off" konumunda ise orta tank 100 kg a iniyor ve bundan sonra pompalar kapalı olduğu için kanatlardan yakıt sarfiyatı olmuyor ama , motorlar çalışmaya devam ediyor ve uçuş sorunsuz bir şekilde sürüyor.
Dolayısıyla sarfiyat olmadan tuvaletlerin arkasına monte edilen tüpgaz ile uçuş istediğiniz yere kadar devam ediyor. :o
Neyse burada dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta ise, uçuşun son 3-3,5 saatine girdiğinizde sağ ve sol tank yakıt pompalarını yine "On" konumuna getirin ki, indiğinizde bu kez de fazla yakıt olmasından dolayı " uneconomic fuel" cezası yemeyin.
Bu arada varış noktanıza yakın ATC açıksa, A320 ile nonstop nasıl 10-12 saattir (örn LTBA-KJFK) uçtuğunuzu sorabilir, cevabınız hazır olsun.. Ben "sanayide LPG taktırdım" diyeceğim.
Bütün Aerosoft Airbus kullanan kardeşlerime keyifli ve uzun uçuşlar ,
Sevgi, saygı ve selamlarımla,
Levent Dağhan
Not: Bu tespitimi şimdilik Aerosoft Developer'ı ile paylaşmadım..
Aerosoft Airbus
- THY3009
- Advanced Member
- Posts: 538
- Joined: 28 Mar 2011, 11:06
- Name: Yalcin KESER
- PID: 3009
- Vatsim ID: 1188102
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Levent kaptanım merhaba;
Yukarıda bahsettiğinizi FDR ile dediğinizi denediniz mi acaba? FDR yakıt eksilmiyor diye DISQ. edebilir?
Ayrıca FDR DISQ. etmese bile ben fark ettiğim an zaten motorlarınızı kapatacağım Haberiniz olsun
Şaka bir yana FDR ile denemeniz lazım bu durumu, keyifli uçuşlar olsun.
Saygılar, sevgiler;
Yalçın KESER
Yukarıda bahsettiğinizi FDR ile dediğinizi denediniz mi acaba? FDR yakıt eksilmiyor diye DISQ. edebilir?
Ayrıca FDR DISQ. etmese bile ben fark ettiğim an zaten motorlarınızı kapatacağım Haberiniz olsun
Şaka bir yana FDR ile denemeniz lazım bu durumu, keyifli uçuşlar olsun.
Saygılar, sevgiler;
Yalçın KESER
- THY1432
- Newbie
- Posts: 7
- Joined: 10 Oct 2005, 01:51
- Name: Halil Ozcan CELIK
- PID: 1432
- Vatsim ID: 929716
- City: Istanbul
- Location: Turkey
wilco aırbus 330-300 ile fligt recorder de " your aircraft seems to be too heavy there were only 200 passenger at the gate.please check your aircraft for any illegal passengers" uyarısı alıyorum. ve bu uyarıyı bir türlü halledemedim.yardımcı olursanız sevinirim .teşekkürler
- THY1432
- Newbie
- Posts: 7
- Joined: 10 Oct 2005, 01:51
- Name: Halil Ozcan CELIK
- PID: 1432
- Vatsim ID: 929716
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Sebahattin kaptanım teşekkür ederim.payload ile oynama yapınca oldu.THY3066 wrote:Halil kaptanim,Fsx menü fuel ve payload var payloadu herhangi ayari dusurunuz iyi uçuşlar