ILS Approach

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
City: Aydin
PID: 656
Vatsim ID: 853361
Location: Turkey

Arkadaşlar ILS yaklaşma ile ilgili benim de bazı sorularım var.Yanıtlarsanız sevinirim.
1-Bir chart'a göre Ör:LTBJ ILS 34rw DME-1.Buna göre kuzeyden 164 hdg ile geliyoruz.ve 344 course'a DF737-400 ile dönüş yapacağız.(min.2.5 dk)İşte ben bu dönüşü AP ile geç yapıyorum.Turn coordinator en fazla 10 derece ile dönüş yapıyor.Bu nedenle course'u kaçırıyorum.
2-ILS li meydana AP ile giderken APP hold'u chart'ta belirtilen noktada aktiflersem geç kalıyorum.Glide slope için gerekli alçalmayı yapmıyor.Yukarda da belirtilmiş zaten.Chartta belirtilen noktadan önce course'a oturup APP HOLD aktiflemek gerekiyor sanırım.
3-Ayrı bir soru ama ILS olmayan VOR-DME li bir meydana yaklaşma hep manuel mi yapılır? Çünkü oldukça zor.
saygılar
TK656

selim bilgin
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Selim bey;

1)Özellikle bizim DF737 'de bir bug olduğunu düşündüğüm bir husus var.Bank Angle 205 nottan düşük süratlerde 10 derecelik yatışı standart yapıyor ve dediğiniz gibi over shoot olup course 'ı kaçırıyorsunuz. (her nekadar LOC establish olmak için 200 not ve üzeri çok yüksek bir sürat ).Bildiğim kadarı ile gerçek hayatta sectiğimiz angle 'ı yolcu konforunu bozmamak kaydıyla (ki max 25 derecedir.) kullanabilmemiz mümkün iken bizim ucakda böyle bir durum var.Bu sebeble mümkün olabildiğince LOC 'a establishi manual yapmakta yada 205 notun üzerinde bir süratta finale girip(o zaman bank angle 'ın automodu 25 derceyi kullanıyor.) AP-VORLOC/HDG/LNAV modlarından herhangi biri ile yapmak en doğrusu.

2) chartlarımızda APP nin devreye sokulacağı bir nokta olduğunu anımsamıyorum ve olmadığına eminim .Örneğin LTBA 36 için SADIk gerisinde herhangi bir noktadanda ILS est. olmanız gerekebilirki max ILS range 22-23 nm.
Önemli olan loc 'un sectiğimiz course 'a hareketlendiği anda APP moduna basmanız. sonrasında eğer LOC establish olmassa alçalma başlamayacaktır.Yani önce LOC est. olacak sonra GS devreye girer. (glide slpope devreye girecek) (ki bahsettiğiniz gibi over shoot oldunuz coursedan saptınız ,ucak bir yandan loc'a est.olmaya çalışıyor,bu arada yaklaşıyorsunuz GS devreye girmediği için yüksek kalıyorsunuz)

3-Evet yada mix diyebilirz.tabiki yaklaşma profili Auto Pilot ve yardımcı NAV seçenekleri ilede yapılıyor.Manuelde yapılabilir=olması gerekir.

Ama manuel yapmanın/ yapabilmenin zevkine doyumda olmuyor...

Birde sevgili Hakan Üstadın söylediği
----------------------------------------
Ayrıca yine kişisel düşüncem; bir uçak ile CATIIIC autoland yapmaktansa en az birkaç kere pisti kaçırmaya bile malolsa CATII-CATIIIA gibi yaklaşmaları olabildiğince manuel yapmayı denemek yaptığımız işin el becerisi doğasına daha uygun. Mutlaka deneyin derim,nasılsa uçakta autoland var sıkılırsanız o indirir :)
-------------------------------------------

fikrine kesinlikle katılıyorum .

Sevgiler.


TK 177 Ergenekon Kucuk
cdurduc
Average User
Average User
Posts: 101
Joined: 06 Jan 2002, 00:44
Location: Turkey
Contact:

Sevgili arkadaşlar yine söylüyorum :) uçağı manuel indirmek yani 1000 feet te devreye almak veya 2 nm veya 3 nm kala devr almak bence çok zevkli zaten o anda uçuştan büyük bir zevk alıyoruz...tabi bu durum hava şartlarına göre de değişiyor.

Sevgilerimle
Uğur Cansın DURDU
TK148
deniz
Junior Member
Junior Member
Posts: 66
Joined: 11 Apr 2002, 06:18
Location: Turkey

Yasasin "lovye & pedal" ucucular!

Deniz Özhan
TK206
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Skype: DNZIRZ
Location: Istanbul

quote:Originally posted by deniz

Yasasin "lovye & pedal" ucucular!

Deniz Özhan
TK206


ahaha :D [V]

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
City: Aydin
PID: 656
Vatsim ID: 853361
Location: Turkey

Sevgili arkadaşlar
Yukarda yazdığım ILS APP ile ilgili sorularımın hepsini bir sorun olarak yaşadım.LTAY LTBA ,için 1500 lt yakıtla (alternatif LTAC)uçuşa başladım.YAA ya yaklaşırken LTBB CTR ile text mod da radar contact kuruldu.LTBA ya LTAC den yaklaşan pilotlarda vardı.LTBB CTR bana YAA dan sonra 280 HDG ve FL060 verdi.Bu arada diğerlerini 36R pistine yaklaştırıp indirdi.Ardından beni sırasıyla 140,060,030 hdg.lerle 36R pistine yaklaştırdı.Fakat benim LOC 355 course'a hareket etmeye başlamasına rağmen (yoğunluktan olsa gerek)yeni bir hdg gelmeyince ben İST.D8mil de hala 030 başta kaldım.Ardından ILS APP AP tuşu tabiki aktif hale gelmedi.Bunu LTBB CTR ye bildirdim.' kez uzaklaştırılıp tekrar yaklaşmaya alındım.LTFJ istikametine yönlendirilip ardından sırasıyla 280,330, HDG leri verildi.ve ben yine İST D9 civarında daha course LOC oturmadan 5000feet de kaldım.
Bu yaklaştırmalar 3000-6000 feet arası ve 170knt.sürat ile yaklaşık 45dk.sürdüğü için yakıt kalmadı.Acil iniş istedim.Ve zorda olsa manuel olarak iniş yapmak zorunda kaldım.Biraz sert bir iniş oldu.F2 ye basıp reverse trust'ları aktifledim ama bu da sağ motor RPM'ni yükseltti.(%70)Engine S/D olamadan önce parking break set çalışmadı.
Sonuçta Flight rec.da cancel flight yapıp,yolcuları açil çıkış kapılarından şişme kaydıraklardan attıktan sonra şirkete beş kuruş kazandıramamanın verdiği üzüntüyle meydandan ayrıldım.
1-yine söylüyorum.ILS yaklaşmalarda 10-15 arası LOC'a oturmadan rahat iniş olmuyor.
2-havadakiler yaklaşmada iken yerdekiler lütfen CTR veya APP'u kalkış için rahatsız etmesin.Gerçek hayatta GRD.TWR.APP.CTR hepsi var.Oysa burada tek bir kişi herkese otomatik yanıt da verse bazen HDG veya FL vermede geç kalıyor.
3-ATC bana bir şey söylemeden bir hdg veya FL değiştirsem fırça yiyeceğim diye vallahi korkuyorum.38 yaşında da çekilmiyor.
4-Text mod konusu Bekir kaptan tarfından daha önce foruma yazılmıştı.İnanın klavyede ATC tarafından verilen o kadar bilgiyi WRITE BACK yapmak hele o an yaklaşmada iseniz çok zor.
Buna rağmen benim için zorlu ama tecrübe kazandıran uçuşumu sizlerle paylaşmak istedim.
Saygılar
TK656

selim bilgin
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Skype: DNZIRZ
Location: Istanbul

Selim Bey;

YAA'dan sonra 280 bas normal FL060'a kadar herşey normal fakat Istanbul CTR ondan sonra sizi 3000e alçaltıp QNH ini verip Right HGD 330 verip sizi ILS'e oturtması en iyisidir çünkü gerçekte de uçakları ILS'e çok önemli bir durum olmadığında 30 derecei le yaklaştırılar tabi pilot ne kadar az dereceyle oturtursa ATC o kadar iyi olur. Ama 280 basdan sonra 140 , 60 , 30 HDG anlamadım (başıma gelmedi hiç) ama mümkün olanlar şunlardır;
1-Approach yapan uçaklar vardır.
2-Trafik vardır yakınınzda
3-Radardan kaybolmuş olabilirsiniz ( internet kopmuş)
4-Controller'ın evine misafir gelmiş olabilir veye kapı çalmış v.s (bu çok doğal bir şey)
Ama en iyi cevabı size o gün LTBB_CTR açan arkadaş verecektir diye umuyorum ...

Saygılarımla;

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
Post Reply

Return to “Training Lounge”