Bir yanda bildiklerini paylaşarak mutlu olan bir insan, diğer yanda ufak kelimelerle mutsuz olan bir insan.
İnsanoğlu ne kadar garip.
Bahadir Kaptanım,
Bu tarz olaylar lutfen moralinizi bozmasin. Biz sizden razıyız, emekleriniz ziyan olmuyor lütfen biliniz.
Selamlar.
Küçük bir VOR navigasyonu eğitim dokümanı
- THY4752
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 06 Nov 2010, 01:30
- Name: Hakan PALIOGLU
- PID: 4752
- Vatsim ID: 1101377
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Forum sayfalarını "chat" odası gibi kullananlardan hep nefret etmişimdir. Teşekkürünüzü burada eder, şahsi tartışmalarınızı özelden yaparsınız. Özel, bunun için "icat" edilmiştir. Foruma yazıp da insanları zan altında bırakırsanız cevap hakkı doğar elbette.. Bahadır hocam cevap hakkını kullanmıştır. Sözüm gereksizce burayı kullanan şahısadır.
Bunu yazma amacım konuyu uzatmak değil etkiye tepki vermektir. Tepki verilmedikçe, öğrenilmiyor. Harika bir VOR çalışması hocam şevkinizi kırmadığına eminim dahasını istiyoruz valla
Bunu yazma amacım konuyu uzatmak değil etkiye tepki vermektir. Tepki verilmedikçe, öğrenilmiyor. Harika bir VOR çalışması hocam şevkinizi kırmadığına eminim dahasını istiyoruz valla
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Beyler , uzatmayın fazla. Belliki Selçuk ağabey bu kadar zamandır içimizde olmasına ve hemen her konuya yaptığı sayısız katkıya rağmen sıradan bir forum mesajı sahibi olarak görülmekten hoşlanmamış. CEvabınızı şöyle verseydiniz belki sorun olmayacaktı;
"Selçuk ağabey, o da bir çözüm olabilir ama onunda tekniklerini ayrı olarak anlatalım"
Selçuk ağabey bu işlerin taaa en başında aramıza katılan tabiri caiz ise bugünkü genç kardeşlerimize nazaran bulduğu her bilgi kırıntısını özenle biriktiren ve bunu kullanan, zaman içinde pilotaj ve bilgisini kusursuz olarak geliştiren bir ağabeyimiz.Kendisi gibi göz önünde fazlaca bulunmayan ama dikkat edilirse sanal uçuşun emektarları arasında yer alan sessiz, sadece uçuşu ile ilgilenen birçok ağabeyimiz veya kardeşimizden birisi.
Bunun yanı sıra, önerdiği çözüme gelince;
Doğrudur ve kullanılabilir ancak; heading değerine dönülme kısmının arkasına şu açıklamayıda ilave edersek, pratik olarak FMC kullanmadan bir VOR istasyonuna oradanda arzu edilen (ona bağlı yol üzerindeki) intersectiona gidebiliriz.
Bunun için elimzide frakans ve course bilgilerini veren bir chart olması şart elbette.
NAV2'yi çoğu zaman unuturuz, oysa çapraz kontrol ve kerteriz için aslında o olmazsa hiçbirşeyde olmaz. Analog panellerin elbetteki vazgeçilmezidir. Oryantason gittiği anda en pratik yollardan birisi (öncelikle kaybolma durumunu ortadan kaldırmak için), NAV2ye gidilmesi icap eden VOR frekansı girilir. NAV2 genellikle RMI/ADF göstergesi ile aynı yerdedir.Göstergenin içinde iki ibre vardır birisi ince diğeri kalın ve göstergenin alt kısmında sağda ve solda birbirinin aynı olan iki düğmeler ADF1 veya 2 ve NAv1 veya NAV2 için RMI iğnelerini kumanda eder.
NAV2'ye VOR frekansı girildiğinde ve ibrelerdne birisi NAV2 seçildiğinde ibre VOR istasyonunun olduğu tarafa dönecektir. Püf noktası şudur, RMI'nin içindeki 360 derecelik yön kartelası aynı yukarıda anlatılan course işlemi gibi bir mantıkta kullanılmak üzere döndürülebilir. İki şekilde RMI kullanılabilir;
1- RMI içindeki pusula yön kartelasında 360/0 kafa karıştırmaması için her zaman yukarıda tutulur.Bunu uçağın burnunu gösteren doğrusal çizgisi olarak düşünün. Bire ne tarafta ise o tarafa dönüşe başlayın , ibre tam yukarıyı (360/0 yani uçağın burnu) gösterdiğinde dönüşten çıkın, şu anda VOR'a doğru gidiyorsunuz demektir.
2- RMI'nin içindeki pusula kartelasını üst kısmı uçağın uçtuğu baş'ı gösterecek şekilde çevirin yani en üstte uçağın istikameti gibi heading değerini görün. Sonra ibrenin hangi dereceyi gösterdiğine bakın ve uçağı bu sefer normal puuslaya yada navigasyon display'de heading değerini takip ederek o okuduğunu dereceye göre çevirin.
YAlnız bu pratik bir yöntem olmakla beraber hasas bir yön ve istikamet tutucu değildir. VOR'a güvenli bir şekilde yöneldikten sonra en başta tarif edilen COURSE/NAV1 işlemini yapıp(zatan kabaca artık heading/course'u biliyorsunuz) uçağı rüzgar sapmalarına göre track'de sabitleyin.
Bu işlemi hemen hemen her uçakta yapabilirsiniz. VOR yerine NDB'de kullanabilirsiniz ancak dediğim gibi bu "hassas" değildir ve tamamen pilota bağlıdır. Autopilot bildiğiniz gibi NAV1'i kumanda eder.
sadece VOR'a ulaşma kısmını yazdım sonrası yine en baştaki anlatıma göre VOR'dan sağlıklı bir şekilde intersection'a gitmek ile ilgili kısım.
"Selçuk ağabey, o da bir çözüm olabilir ama onunda tekniklerini ayrı olarak anlatalım"
Selçuk ağabey bu işlerin taaa en başında aramıza katılan tabiri caiz ise bugünkü genç kardeşlerimize nazaran bulduğu her bilgi kırıntısını özenle biriktiren ve bunu kullanan, zaman içinde pilotaj ve bilgisini kusursuz olarak geliştiren bir ağabeyimiz.Kendisi gibi göz önünde fazlaca bulunmayan ama dikkat edilirse sanal uçuşun emektarları arasında yer alan sessiz, sadece uçuşu ile ilgilenen birçok ağabeyimiz veya kardeşimizden birisi.
Bunun yanı sıra, önerdiği çözüme gelince;
Doğrudur ve kullanılabilir ancak; heading değerine dönülme kısmının arkasına şu açıklamayıda ilave edersek, pratik olarak FMC kullanmadan bir VOR istasyonuna oradanda arzu edilen (ona bağlı yol üzerindeki) intersectiona gidebiliriz.
Bunun için elimzide frakans ve course bilgilerini veren bir chart olması şart elbette.
NAV2'yi çoğu zaman unuturuz, oysa çapraz kontrol ve kerteriz için aslında o olmazsa hiçbirşeyde olmaz. Analog panellerin elbetteki vazgeçilmezidir. Oryantason gittiği anda en pratik yollardan birisi (öncelikle kaybolma durumunu ortadan kaldırmak için), NAV2ye gidilmesi icap eden VOR frekansı girilir. NAV2 genellikle RMI/ADF göstergesi ile aynı yerdedir.Göstergenin içinde iki ibre vardır birisi ince diğeri kalın ve göstergenin alt kısmında sağda ve solda birbirinin aynı olan iki düğmeler ADF1 veya 2 ve NAv1 veya NAV2 için RMI iğnelerini kumanda eder.
NAV2'ye VOR frekansı girildiğinde ve ibrelerdne birisi NAV2 seçildiğinde ibre VOR istasyonunun olduğu tarafa dönecektir. Püf noktası şudur, RMI'nin içindeki 360 derecelik yön kartelası aynı yukarıda anlatılan course işlemi gibi bir mantıkta kullanılmak üzere döndürülebilir. İki şekilde RMI kullanılabilir;
1- RMI içindeki pusula yön kartelasında 360/0 kafa karıştırmaması için her zaman yukarıda tutulur.Bunu uçağın burnunu gösteren doğrusal çizgisi olarak düşünün. Bire ne tarafta ise o tarafa dönüşe başlayın , ibre tam yukarıyı (360/0 yani uçağın burnu) gösterdiğinde dönüşten çıkın, şu anda VOR'a doğru gidiyorsunuz demektir.
2- RMI'nin içindeki pusula kartelasını üst kısmı uçağın uçtuğu baş'ı gösterecek şekilde çevirin yani en üstte uçağın istikameti gibi heading değerini görün. Sonra ibrenin hangi dereceyi gösterdiğine bakın ve uçağı bu sefer normal puuslaya yada navigasyon display'de heading değerini takip ederek o okuduğunu dereceye göre çevirin.
YAlnız bu pratik bir yöntem olmakla beraber hasas bir yön ve istikamet tutucu değildir. VOR'a güvenli bir şekilde yöneldikten sonra en başta tarif edilen COURSE/NAV1 işlemini yapıp(zatan kabaca artık heading/course'u biliyorsunuz) uçağı rüzgar sapmalarına göre track'de sabitleyin.
Bu işlemi hemen hemen her uçakta yapabilirsiniz. VOR yerine NDB'de kullanabilirsiniz ancak dediğim gibi bu "hassas" değildir ve tamamen pilota bağlıdır. Autopilot bildiğiniz gibi NAV1'i kumanda eder.
sadece VOR'a ulaşma kısmını yazdım sonrası yine en baştaki anlatıma göre VOR'dan sağlıklı bir şekilde intersection'a gitmek ile ilgili kısım.
Hakan"737"Güven
Merhaba arkadaşlar,
Bence herşeyde olduğu gibi burdada usta-çırak ilişkisi olmalı.Ustalar çıraklara birşeyler öğretmeye çalışıyorsa biz çıraklar yada kalfalar olarak emeğe saygı duymalıyız diye düşünüyorum.Bilmem yanlış mı?
Saygılar
Bence herşeyde olduğu gibi burdada usta-çırak ilişkisi olmalı.Ustalar çıraklara birşeyler öğretmeye çalışıyorsa biz çıraklar yada kalfalar olarak emeğe saygı duymalıyız diye düşünüyorum.Bilmem yanlış mı?
Saygılar