by THY133 » 25 Dec 2010, 16:17
OAT: Bulunduğunuz yerdeki FMC opsiyona göre F ya C cinsi hava sıcaklığıdır.
SEL: Selective kısmına ise eğer ASSUMED kalkış yapacaksanız bulduğunuz dereceği oraya girmeniz gerekiyor.
ASSUMED TEMPERATURE ve DERATE kalkış, Motor ömrünü uzatmak için kullanılır. Eğer o günkü Regulated Take Off Weight, Hava Durumu, Pist Durumu, Uçak Durumu gibi kıstaslar uygunsa bu metodlar kullanılabilir.
ASSUMED yapmak, o günkü OATdan daha sıcak bir hava derecesi girerek yapılır. Böylece Normalde kalkışta kullanıcağımız N1'dan daha düşük bir N1 elde ederiz.
Bu değerler ya şirketlerin Take Off Analyze Chartlarından bulunur ya da BOEING VOLUME 1 PERFORMANCE INFLIGHT Kısmından hesaplanabilir.
Her durumda ASSUMED kalkış yapılamaz.
Örneğin;
Pist Contaminated ise
Windshear Bekleniyorsa,
Arka Rüzgar Varsa v.s.
Sevgiler,
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)