PMDG 738 radyo problemi

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

THY157 wrote:Erdal kapitan o kısım beslemeyle değil ölçmeyle ilgili. O switchlerin durumu çok önemli değil, sadece güç ünitelerinizin durumunu gösteriyor. Switch konumuda APU GEN1 değil, 1 no.lu motora bağlı jeneratör değerlerini gösteren konum.
O da doğru ya.. Ben de yazarken bir gariplik var dedim yazdığımda ama :lol:

Yorgunken bakmamak lazım foruma :wink:
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
KirhanCan
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: 23 Jul 2010, 00:28
Name: Can KIRHAN
PID: 3463
Location: İzmir

Bu arada bir deneme daha yaptım. 9 volta düştükten sonra AUX BAT bölümünde butonu TR1, TR2 yada TR3 e aldığım zaman voltaj 24-25 volt arası görünüyor. Ancak yinede radyolar çalışmıyor. Sorunu APU’yu çalıştırıp aküleri tekrar şarj ederek giderebiliyorum ancak tam prosedürü bilmediğim için bazen şarj olmuyor. Araştırmalarım devam ediyor :)
Selçuk hocam umarım uçakla ilgili değildir demek istiyorum. Çünkü o zaman hiçbir çözüm üretemeyeceğiz…
EM002
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 12 May 2007, 00:28
Name: Ozer YETISTIREN
PID: 2378
Location: ISTANBUL

Merhaba
Fotoğraf beni yanıltmıyorsa eğer, fotoğrafınızı gönderdiğiniz gün için, apu veya motorlara ait jeneratorlerin ON BUS (devrede) olmadığı görülüyor (mavi ışıklarının yanmaya devam ettiği GEN OFF BUS konumu). AC Volmetreyi GEN 1'e aldığınızda voltaj ürettiği görülüyor.

İyi akşamlar...

Özer...
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Can kaptan, GRND PWR'ın hemen altındaki besleme hatlarını seçeceğiniz bölümden GEN1 ve GEN2'yi ON'a getiriyor musunuz?
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
KirhanCan
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: 23 Jul 2010, 00:28
Name: Can KIRHAN
PID: 3463
Location: İzmir

Özer kaptanım,
apuları kullandığımda zaten aküler şarj oluyor ancak motorlar çalıştıktan sonra onlara ihtiyaç kalmamalı. Malum apularda güç üretmek için yakıttan yiyorlar.

Alper kaptan, mütabık. Gen on konumu motorlar çalıştıktan sonraki ilk işim. Malum o konuma getirmessem çoğu şey çalışmıyor. autothrottle gibi.

Ayrıca son deneme uçuşumdan bahsediyim. çalıştırma prosedürlerimiz doğru herşey yolunda görünüyor. Kalkıyoruz. voltaj yavaş yavaş düşmeye başlıyor. Landing lights ların yanındaki apu butonuna basıyorum. hemen üzerindeki gösterge hareketlenmeye başlıyor. (EGT sanırım). Apu Gen switchlerinin ordaki mavi ışıklar yanmaya başlıyor EGT 7 civarına gelince. Mavi ışıkları gördüğümde apuyu kapatıyorum. ve çok garip bi şekilde apular off konumundayken elektrik üretmeye başlıyor uçak ve aküler yavaş yavaş doluyor. Aslına bakıcak olursak hiç bir şey yapmadık. havada apuları çalıştırdık (yaklaşık 1 dakika) ve kapattık. sonrada herşey yoluna girdi. Yani problemin üstesinden gelebiliyorum artık ama mantığım hiç bir şekilde bu çözümü kabul etmiyor...
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1406
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Bu durumda son bir seçenek kalıyor. PMDG update yapmak. Muhtemelen PMDG nin en eski versiyonunu kullanıyorsunuz. Şimdi hangi versiyonu hatırlamıyorum ama, 800-900 serileri için yaklaşık 30MB lık bir update leri var. Onu yüklemelisiniz. Bir çok sorunu ortadan kaldırır. Eğer tahmin ettiğim gibi eski versiyon yüklü ise, bir de farkında olmadığınız HOLD probleminiz vardır. Bir inceleyin isterseniz.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Can kaptan, bu tür saçmalıklar görüyorsanız ya yüklemenizde hata var yada Bahadır kaptanın dediği gibi update sorununuz. Anlattığınız şey hiçbir mantığa sığmıyor yoksa :)
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”