by oytun737 » 11 Dec 2009, 09:10
Fotograf gerçek..
Böyle bir durumda genelde ekip hazırlıksız yakalanmıştır.. Hazırlıksız yakalanmak şöyle olur:
*Orası kuş aktivitesi ile mimli bir yer değildir
*ATIS te de söz edilmiyordur
*Kule de bir uyarı yapmamıştır
Genelde Bu kadar büyükçe omlasa da sürüler sıkıştırabilir bir anda kendini içinde bulursun..
Kural: KUŞTAN KAÇILMAZ HİÇBİR MANEVRA YAPILMAZ (750 kiloluk Da-20 uçağında bile)
Yukarıdaki 3 maddeden herhangi bir tanesi söz konusu ise:
10000ft geçerken Fix Landing Light lar ile beraber Extend Landing Light lar da açılır, uçak olabildiğince göze çarpacak hale getirilir..
Akabinde kaptanın karar vereceği bir yükseklikte (5000 ft de olur final approach da olur) Weather Radar lar aılır..
Kuşlar bizim asla duyamadığımız bu sese tahammül edemezler.. Uçağın etfana yaklaşamazlar. Böylece kendinize bir kalkan oluşturmuş olursunuz...
Bunların hepsi gerektiği şekilde önlem olarak yapıldığı halde kuş gelir DAAAANN diye gövdeye vurur... Kanatta kalır.. Motora giriverir arkadan bir parçası çıkmaz bile... Olacağı varsa engellenilmiyor..
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S