Crash wrote:Merhabalar,
Tekin kaptan haklidir. Simdiye kadar bulunmus buglar senenin sonuna dogru hepsi fixed olucakmis. Hem gercekten birisi satin alip pisman olursa, 30 gün icinde geri verebilir.
Rica ederim Onur Kaptanım
Şu an tabi kafalarda bir sürü soru işareti de mevcut; destek olacakmı olmayacakmı? İnsanlar satın aldılar, aldıkları ile kalacaklarmı kalmayacaklarmı...Airsimmer forumları incelendiğinde aradan sadece bir kaç çatlak ses çıktığı görülüyor; ürün satın alınmış ve memnuniyetsizlikten para iadesi isteniyor. Öncelikle bu konuya açıklık getirmekte fayda var. Eğerki aramızdan Airsimmer satın olacak olanlar varsa şu bir kaç hususa dikkat etmelerinde fayda var;
1- Ürün yani "basic edition" sadece ve sadece A320 modelini içeriyor. A318,319 ve 321 uçakları bu pakette mevcut değil.
2- Ürün basit bir seri numarası ise kayıt edilmiyor. Flight1 satış sistemi üzerinden her bir bilgisayar için sadece ve sadece "1 lisans ve aktivasyon" içeriyor. Bunun anlamı şu; eğer makinanızı formatlarsanız bilgisayar adınızın bir önceki sistemdeki ile aynı olması gerekir ve bu uçağı sadece bir makinada kullanabilirsiniz. Eğer yeni bir bilgisayar alıyorsanız Airsimmer ile tekrar bağlantıya geçip lisans olayını halletmeniz gerekiyor ki bu işlem ücretsiz.
Bunlara dikkat etmeden satın alan bazı kullanıcılar Airsimmer'da şikayette bulunmuş durumdalar. Normalde para iade garantisi dünyada her ürün için geçerlidir. Bunun için belirlenmiş yasal süreler 5-10-15 ve 30 olarak ülkeden ülkeye değişmekte. Olaki satın aldınız, ama umduğunuz gibi bir farklılık göremediniz veya keyif süremediniz, iade için Airsimmer'a değil Flight1'a başvurmanız gerekiyor. Bu arada
Flight1'dan
para iadesi alabilen kullanıcılar mevcut!.
Dün ben uçağı abimle inceledim baya; kullanım klavuzunu enine boyuna okuduk. Açıkçası eğlenceliydi okumak. Ufak tefek bir kaç bug var tabi. Ama hangi yazılımda yok ki? En basitinden kullandığımız işletim sistemi, çıktığının ilk haftası yamalar yayımlanmaya başlıyor
Hali hazırda kullandığımız FS2004'ün sahip olduğu buglarda bunlara ek oluyor tabi. Ben hemen bir iki örnek yazayım;
1- Mesela kalkışta "max break"'e tıkladığınızda ışığı yanmıyor. A340 veya 330 olsa önemli olabilirdi ama 320 zaten hvy sınıfı değil, bu Airsimmer'ın bug'ı.
2- APU açıldığında ses normal geliyor, motor çalıştırıldıktan sonra APU kapandığı halde sesi gitmiyor. Bu sorun görüş kamerasını değiştirip tekrar kokpite dönüldüğünde ortadan kalkıyor ve o emsalsiz Airbus motor gürültüsü geliyor, bu da FS2004 bug'ı. Şimdi bunu Airsimmer ekarte edecek, onunla ilgili yazıyı okudum. Bunların haricinde öyle çok göze batan veya insanı rahatsız eden bir problem mevcut değil.
Ki 2. sorunu ben Wilcoda da yaşadım, PMDG'de de.
Gelelim kullanıcı desteğine. TabletPC'yi açtığınızda "Customize Product" sekmesi altında "check updates" bölümü bulunuyor. Burada "Models, Liveries, Panels, Sound, Modules ve Other" seçenekleri mevcut. Airsimmer bize burada "ürünü satın aldın ama işimiz bitmedi, ince eliyip sık dokuyoruz, tekniğinden görseline ne eksiklik var ise bu program aracılığı ile makinana bunları kurucaz hiç sorun değil" diyor. Şimdi PMDG'de de güncelleme kuruyoruz, PSS 777'de de güncelleme daha sorusu SP kuruyoruz, Wilco'da da. Wilco uçağı bir yaptı o şekilde bıraktı hiç bir değişiklik olmadı. Sağolsun var olsun SP ler yayımladı ama iş bitti. E PSS de iflas etti, bir ara weblerinde "coming soon" yazıyordu ama yine gitmiş..Airsimmer'a biraz biraz kanım kaynamadı da değil hani.
Düzeltme : Yanlış ifade/bilgi.