ONLINE ATC HİZMETİ OLMASAYDI NASIL UÇARDIM ?

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

ONLINE ATC HİZMETİ OLMASAYDI NASIL UÇARDIM ?

Postby Serdar Sualp » 24 May 2006, 16:21

Arkadaşlar,

Ben ATC hizmetinin olmadıgı zamanlarda aşagıdaki prosedürü izliyerek uçuyorum. Örnek olarak LTBA - LTBS uçuşumu anlatacagım.

1- "ONLINE" olduktan sonra önce meydanda park halinde başka tayyare varmı yokmu ona bakıyorum.

2- Radyomu Unicom frekansı olan 122.800 e baslıyorum.

3- Transponder'imin "Standby" modunda oldu?unu kontrol ediyorum.

4- Transponder'ımı 74xx li code'lardan birine (tercihan 745x) ayarlıyorum.

5- Bulundugum, iniş yapacagım ve alternatif meydanımın hava durumlarını alıyorum.

6- Kalkışı yapacagım piste karar verip bulundugum park pozisyonundan seçtigim pistin bekleme noktasına hangi taksi yolları kullanarak gidecegime karar veriyorum.

7- Ilk anonsumu yapıyorum.
LTBA Gate number 204, 14, Starting push back for runway 36R, Destination LTBS
Bulundugum meydan : LTBA
Park pozisyonum : Gate number 204
Zaman : 14 (saatimin yelkovanı veya PC'min Saat göstergesinin dakika bölümü 14 gösteriyor)
Niyetim : Starting push back for runway 36R
Gidecegim meydan : Destination LTBS

8- Ikinci anonsumu Push Back'i bitirip Motorlar çalışmış halde ve tayyare frende iken yapıyorum.
LTBA, facing Souş, 16, Starting taxi to Holding Point for Runway 36R via taxiway K, S, G

Bulundugum meydan : LTBA
Pozisyonum : Facing Souş (Push Back'ten sonra 36R pisti için taksi öncesi Güney yönüne bakarak frende beklemedeyim)
Zaman : 16
Niyetim : Starting taxi to Holding Point for Runway 36R via taxiway K, S, G

9- Üçüncü anonsumu 36R pisti bekleme noktasında yapmadan önce pistin her iki başınıda kontrol ediyorum. (inişe gelen ya da kalkışa teşebbüs eden, ya da ters yönden kalkan ya da inen anons yapmamış pilotlardan sakınmak için). Transponderimi "Mode Charlie" yapıp, anonsumu yapıyorum.
LTBA, Holding short runway 36R, 18, Lining up
Bulundu?um meydan : LTBA
Pozisyonum : Holding short runway 36R
Zaman : 18
Niyetim : Lining up

10- Dördüncü anonsumu kalkış rulesine başlayınca yapıyorum.
LTBA, Runway 36R, 19, rolling
Bulundu?um meydan : LTBA
Pozisyonum : Runway 36R
Zaman : 19
Niyetim : Rolling

11- Beşinci anonsumu tekerler yerden kesilip tayyare havada ve herşey normal kontrollar bende iken yapıyorum.
LTBA, Airborne 20, climbing FL340 on BIG1K, BIG 32
Bulundugum meydan : LTBA
Pozisyonum : Airborne
Zaman : 20
Niyetim : Climbing FL340 on BIG1K
Yola girecegim fix ve varış zamanım: BIG 32

12- Altıncı anonsumu yola girecegim FIX üzerinde yapıyorum.
BIG 32, FL340 DUGLA 44 next IMR
Pozisyonum : BIG
Zaman : 32
Yrtifam : FL340
Bir sonra rapor edecegim fix ve oraya varış zamanım : DUGLA 44
Ondan sonraki fix : next IMR

13- Bundan sonraki anonslarımı mecburi rapor noktalarında yapıp, boş yere kanalı meşgul etmiyorum.
DUGLA 44, FL340 IMR 52 next OKESA
Pozisyonum : DUGLA
Zaman : 44
Yrtifam : FL340
Bir sonra rapor edece?im fix ve oraya varış zamanım : IMR 52
Ondan sonraki fix : next OKESA

14- Alçalma anında yeni anonsumu yapıyorum.
30 nm inbound MARES 01 FL 340 decending FL 100 on MARES1G MARES 14, LTBS runway 01
Pozisyonum : 30 nm inbound MARES
Zaman : 01
Yrtifam : FL340
Niyetim : Decending FL100 on MARES1G
Gitti?im fix ve varış zamanım : MARES 14
Varış meydanım ve kullanacagım pist : LTBS, runway 01

15- MARES ten itibaren Vektör kullanmaya karar veriyorum ve yeni anonsumu yapıyorum.
MARES 14 FL100 descending FL070 on R296, LTBS 28 runway 01
Pozisyonum : MARES
Zaman : 14
Yrtifam : FL100
Niyetim : Decending FL070 on Radial 296
Varış meydanım, varacagım zaman ve kullanacagım pist : LTBS 28 runway 01

16- FL070 dan 3000 feet'e alçalırken yeni anonsumu yapıyorum.
10 nm inbound DAL RAD296, 14 FL070 descending to 3000 feet on QNH 1017, starting ILS approach for runway 01, expecting to establish 24
Pozisyonum : 10 nm inbound DAL R296 (DALAMAN VOR'ından 10 mil uzakta ve 296 Radyal üzerindeyim)
Zaman : 14
Yrtifam : FL070
Niyetim : Decending to 3000 feet on QNH 1017, starting ILS approach for runway 01
ILS'e oturmayı tahmin ettigim zaman : Expecting to establish 24

17- Inecegim pistte ILS'e establish olunca rapor veriyorum.
ILS for Runway 01 establihed, 10 nm to touch down 24, 3000 feet. Approaching for full landing, will report when vacated.
Pozisyonum : ILS for runway 01 established , 10 nm to touch down
Zaman : 24
Yüksekligim : 3000 feet
Niyetim : Approaching for full landing, will report when vacated.

18- Ynişi başarı ile tamamladıktan sonra ve yerde rule halinde tayyare tamamen benim kontrolumda iken yerimi tespit edip, gidece?im kapıya ve hangi taksi yolu ile gidece?ime karar verip anonsumu yapıyorum.
On şe ground 28, Vacating via B, and taxiing to şe Gate number 3 via Taxi way B1.
Pozisyonum : On şe gound
Zaman : 28
Niyetim : Vacating via B, and taxiing to şe Gate number 3 via Taxi way B1.

19- Transponderimi "Standby" konumuna getirip taksiye etraftaki trafikleri de konrol ederek devam edip, kapıda el frenini çekip park ediyor, motorları ve diger işlemleri bitirip tayyare takoza alınınca el frenini de boşaltıp son anonsumu yapıyorum.
At şe gate number 3, 32, Engine shutdown and Flight plan closed. Good day all...
Pozisyonum : At şe gate number 3
Zaman : 32
Niyetim : Engine shutdown and Flight plan closed. Good day all...


ATC hizmeti olmayan uçuşlarınızda yapacagınız bu konuşma, aynı prosedürü izleyen tecrübeli pilotlar, ve bu topikten sonra tavsiye edilen bu yöntemi uygulayan diger pilotlarca da AÇIK ve NET olarak anlaşılacak, Sanal Uçuş emniyeti tehlikeye atılmayacak ve gereksiz muhaberatlar yapılmayacaktır.

Sevgilerimle

Serdar Sualp
Serdar Sualp
 

Postby THY177 » 24 May 2006, 20:58

Serdar Hocam sağolasınız.


TK 177 Ergenekon Kucuk
User avatar
THY177
VIP Member
 
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 11:16
Location: Turkey
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177

Postby nedimturbil » 24 May 2006, 22:58

Serdar Hocam bunun gerekliliği konusunda büyük inancım vardı!..
Öyleki bu aralar 122.80 kanalı hiç kullanılmaz olmuştu nerdeyse...
Bunu geçen gün THY141 Kodlu bir arkadaş tüm on line trafikten unicom'a mesaj atın demesinden söylüyorum.
Öyle bir hal aldıki online olan herkez hava sahasının sadece kendisine hizmet ettiğini filan sanıyor sanırım...
Bileklerinize sağlık sağlıcakla kalın.
nedimturbil
 

Postby Emirhan Izmir » 25 May 2006, 00:03

Serdar Hocam,
Bunun bir baskısını alıp kokpit camına asmak farz oldu, nitekim ATC olmayan saatlerde bunları herkesin uygulaması gerekiyor.
Teşekkürler,

Emirhan Izmir
THY First Officer,
THY1279
Emirhan Izmir
Newbie
 
Posts: 21
Joined: 26 Mar 2006, 23:06
Location: Turkey

Postby 1237 » 25 May 2006, 14:00

Merhaba,

Yalnız burada özellikle rolling'i yazmak biraz zor olmuyor mu? Malum o sırada el levyede oluyor. Ben lining up'dan dedikten sonra teker kesince airborne raporu veriyordum..

Benzer şekilde vacated'ı da anca reverse'ler kapanıp pistte iyice yavaşlamışken yazabiliyorum. :)

sevgiler


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
1237
Senior Member
 
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 15:45
Name: Alper Oğuz
City: Istanbul
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
Skype: aoguz77

Postby THY1125 » 25 May 2006, 14:44

Alper hocam rolling i göndermenin kolay yolu,line up olurken enter a basın,chat kutusu gibi birşey açılıyor,oraya rolling yazıp kapatın,daha sonra roll da 2 kere üstüste enter a basarsanız otomatikman gönderiyor,bu şekilde kolay :)

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby Serdar Sualp » 25 May 2006, 14:59

Alper kardeşim,

ROLLING
- Bekleme noktasından piste giriyorum.
- Tayyareyi pist merkez hattına oturtup (Line up) gazlarımı IDLE'a alıp, kalkış öncesi kontrollerimi yapıyorum.
- SB ya da FS IN Penceresine "LTBA 36R, 19, Rolling" yazıp "Enter" a basıyorum.
- Bundan sonra dikatimi kalkışa verip, gazlarımı yavaş yavaş açıp, kalkış rulesine başlıyorum.

AIRBORNE
Emniyet irtifasına kadar manuel uçuyorum. Burada devreye manuel uçabilme becerisi giriyor. Kalkıştan sonra motor değerlerimi, süratimi ve bunun için gerekli olan trimi yapıyorum. Tayyare belli bir konfigürasyonda tırmanışa devam ederken "LTBA, Airborne 20, climbing FL340 on BIG1K, BIG 32" mesajımı yazabiliyorum. Bu ilk başta zor gözükebilir. Ama zaman içinde yapabildiğinizi göreceksiniz.

VACATED
- İnişi başarıyla tamamladıktan sonra, "Reverse" ve daha sonra fren kullanımı yaparak tayyareyi taksi hızına kadar indiriyorum.
- Pisti planladığım çıkıştan terkedip, tayyarenin kuyruğunun bekleme hattını aşmasından sonra frenlere basıp duruyorum.
- Önce "Squawk Standby" yapıp, sonra "Runway vacated" anonsumu yapıyorum.

Görüldüğü üzere hareketlerimizi (pilotaj) bir şablona oturttuğumuzda, belli bir saat uçuş tecrübesinden sonra herşey daha kolay yapılabiliyor.

Sevgilerimle

Serdar Sualp
Serdar Sualp
 

Re: ONLINE ATC HİZMETİ OLMASAYDI NASIL UÇARDIM ?

Postby artuncs » 14 Jan 2020, 10:41

Güncel !
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1927
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests