Dün gece Vatsimde yaşadığım olay...

General discussions and questions about Turkish Virtual dispatch service or have a flight plan that you would like to share with your fellow sim enthusiasts? Would you like to request a flight plan, or learn how to do your own? Here's the forum for you.

Dün gece Vatsimde yaşadığım olay...

Postby THY1125 » 09 Aug 2005, 15:10

Aslında bunu foruma açmayı düşünmüyordum sadece Serdar Sualp hocama yollayacaktım fakat dayanamadım.Dün gece 3 sularında Atina - Roma uçuşumu yaparken Vatsimde TK6 callsignli Pilot ID TK1143 Serdar Ozkurt isimli kişi bana mesaj attı.Sonra diyalogları giderek seviyesizleşti.Durduk yere bana laflar ederek bu işi kurallarıyla yapmaya çalışan bana saçma sapan atıflarda bulundu.Diyaloglar şu şekilde :


Kendisinin a340 ile chicago-istanbul uçuşu tamamen yanlıştı ama arkadaş bana laf ediyordu hala.rotası yanlıştı tunus açıklarında döndü durdu saatlerce bir ileri bir geri.Rotan yanlış dedim trvacc den aldım orası yanlış dedi trvacc ye baktım orası do?ru kendisi alamamış rotayı.Servinfo daki flight plan i :


Kendi rotası :
+MUSKY PMM FNT ECK YSO YUL SHA STU CPT BIG DVR KOK SPI MUN KFT ZAG VBA SMI BLO ADORU EDALI EKI

Trvacc deki yanlış oldu?unu iddia etti?i rota :
http://www.trvacc.org/web/airspace/rout ... Find+Route

MUSKY DCT PMM J547 FNT J94 ECK J546 MAVOD J579 YUL DCT MIILS N113B DOTTY 52N050W 53N040W 53N030W 53N020W MALOT UL9 KONAN UL607 AMASI UN858 TESGA UL603 ZAG UP735 VBA UM19 NEPOS UN739 NISVA UL614 ADORU UG80 EKI

Görüldü?ü gibi TRVACC rotası tam ve eksiksiz kendisi yanlış almış oldu?u halde bilmiş konuşmalarına devam etti.Sonra bir de bana çok bilmiş kardeşim demez mi :D:D:D

Bir de o an havada olan Berat kaptana şunu yollamış :

SquawkBox:
TK6016 -> TK6125 [private]: kaptan kafanı karıştırdım. kusura bakma. ama TK6125 B-767 ile sanırım offline oldu. realism u?runa.

Nedir zoru çözemedim ben.Gece boyunca bakınız servinfo dan takip edince hareketlerine.Uça?ı bir ispanyaya yaklaşıyor bir bakmışsın italya üzerine gelmiş tekrar.Bir kere rotası ingiltere üzerinden geliyor ne işi var orda.


Hatta kendisi şu an bu konuyu yazarken offline uçmakta :

Ama bana laf atmayı biliyor.Havacılı?ı gerçekteki gibi kurallara uygun bir şekilde yapmayı çalışıyorum ama malesef böyle şeyler çıkıp sinirimi bozabiliyor so?uyorum bu ortamdan.Serdar Sualp hocam da umarım görür bu konuyu.Berat Arslan ve Yi?it Top kaptanlar şahit bu olaya.Paylaştım içim rahatladı teşekkürler[:I].

Konuşmanın transcript i :

SquawkBox:
TK6 -> TK6125 [private]: kaptan THY 767-300 aldıda bizimmi haberimiz yok.

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: leveld den daha iyi bi uçak yapılsın şy nin filosunda olan onu kullaniriz biz de ;)

SquawkBox:
TK6 -> TK6125 [private]: aman kaptan bugünlerde realism e çok önem veriliyor. 767 ! aman.

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: ?

SquawkBox:
TK6 -> TK6125 [private]: !

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: serdar hoca size yalovaya direct verirken karadenizde geziyorsunuz hocam sonra bana burda realism demeyin lütfen

SquawkBox:
TK6 -> TK6125 [private]: pardon düzelteyim. sizdemi sualp ve şurekasındansınız.?

SquawkBox:
TK6 -> TK6125 [private]: bu arada o uçuşu hatırladım. muhterem UNSAC primiz beni romanya ya kadar 3000 ft te karadeniz üzerinde unutmuştu.

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: rotaniz yanlış

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: ayrıca amerikadan gelen bir a340 asla cikamaz

sicilya yakınlarındayken ispanyaya yaklaştı zaman içinde

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: ayrica amerikadan geliyosunuz ama su an amerikaya geri ucuyosunuz

SquawkBox:
TK6 -> TK6125 [private]: TRVACC sa?olsun. verdi?i nflight plan aynen böyle.

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: trvacc deki rota dogru kendiniz bakin :

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: http://www.trvacc.org/web/airspace/rout ... Find+Route

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: siz eksik almissiniz

SquawkBox:
TK6125 -> TK6 [private]: ha ayrica chicago dan oraya da 8 saatte gelmek de imkansizdir

SquawkBox:
TK6 -> TK6125 [private]: tabii bu son gönderdi?im mesajı tam anlamı ile anladıysan. yoksa bir büyü?üne sor. e?er bilirlerse.!

Bu?ra O?uzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search.cgi?bugra$oguzulgen
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby THY2 » 09 Aug 2005, 15:53

Sevgili Buğra,

Verdiğin bilgi için teşekkürler.

Screenshotlardaki bilgiler doğrultusunda Serdar Özkurt un Flyşy ve Vatsim kayıtlarını karşılaştırdım. Sistemde kayıtlı olan 898039 molu vatsim ID nin VATSIM den silinmiş olduğunu ( Büyük ihtimal ile banlanmış çünkü ID leri kontrol etmeden üye kabul etmiyoruz.) ve bunun yerine 930152 nolu ID yi kullandığını ve şu an itibari ile de uçmakta olduğu TK6 uçuşunu offline yaptığı görülmüştür.

Flyşy kurallarına aykırı olan bu sebepler ve uygun olmadığını düşündüğüm yukardaki diyaloglar nedeniyle Serdar Özkurt 'un Flyşy hesabı dondurulmuştur.

Sevgiler.

Bülent Akbay
Administration.
User avatar
THY2
VIP Member
 
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 18:33
Location: Istanbul
Name: Bülent AKBAY
PID: 2

Postby THY1125 » 09 Aug 2005, 16:03

Teşekkürler Bülent hocam.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search.cgi?bugra$oguzulgen
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby Kerem1407 » 10 Aug 2005, 18:18

Peki arkadas ne yapmaya çalisiyordu anlayan var mi? Benim kafam karisti.

Neden ispanya uzerinde donuyordu?.. Ilginc bir vaka... :)

TK1407
Kerem Barut
Kerem1407
Rookie
 
Posts: 43
Joined: 19 Apr 2005, 20:26
Location: Turkey

Postby ntuncel » 10 Aug 2005, 19:04

Selamlar,

Bu arkadasa birde Türkce dersi lazimmis.
Yaptiklarindan oldugu kadar yazdiklarindanda birsey anlamak cok güc.

Gercekten ilginc bir durum!

Hepiniz sevgiyle kalin, hepinize iyi ucuslar olsun!

Sevgiler

Nuri Tuncel
TK1416
ntuncel
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 28 Apr 2005, 17:32
Location: Turkey

Postby metinak » 10 Aug 2005, 23:13

Sayın Kerem Barut,
sayın Nuri Tuncel,
Topic e katkılarınız umarım isimlerinizin altındaki yıldızların artmasına katkı sağlar,
Katkılarınızdan dolayı sonsuz teşekkürler, konu hakkında aydınlanmamızı sağladığınız için.
Sevgi ve saygılarımla,
Metin Ak
TK100
metinak
Newbie
 
Posts: 6
Joined: 10 Jan 2003, 00:16
Location: Turkey

Postby Kerem1407 » 10 Aug 2005, 23:32

Rica ederim onemli degil de, nerden cikti bu igneli laflar simdi?

Anlatilan ilginc bir durum, arkadasin ne yapmaya calistigi hakkinda bir fikri olan varsa paylassin dedim.

Buraya uye olali 6 ay oldu yildiz meraklisi olsaydim mesaj sayim 20'den fazla olurdu herhalde. Sacma sacma konusmayalim, insanlari sinirlendirmeyelim...

Kerem Barut
Tk1407
Kerem1407
Rookie
 
Posts: 43
Joined: 19 Apr 2005, 20:26
Location: Turkey

Postby metinak » 11 Aug 2005, 00:33

quote:Originally posted by metinak

Sayın Barut,
Konu iki kisi arasında yaşanmış bir olay, üçüncü kişide olsa olsa FLYTHY yönetimidir. Dördüncü kişilerin olaya dahli cözüme yönelik değildir. Sizin bu fikirleri "saçma sapan" bulmanızı forum kurallarının dışında bir üslüp olarak görmekle beraber doğal karşılıyorum,
ama sinirlenip, sinirlenmemek sizin tercihinizdir.

Metin Ak
TK100
metinak
Newbie
 
Posts: 6
Joined: 10 Jan 2003, 00:16
Location: Turkey

Postby drumex » 11 Aug 2005, 02:39

Hasbin... Image
drumex
Average User
 
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 02:36
Location: Turkey

Postby Kerem1407 » 11 Aug 2005, 09:55

quote:Originally posted by metinak

quote:Originally posted by metinak

Say?n Barut,
Konu iki kisi aras?nda ya?anm?? bir olay, üçüncü ki?ide olsa olsa FLYTHY yönetimidir. Dördüncü ki?ilerin olaya dahli cözüme yönelik de?ildir. Sizin bu fikirleri "saçma sapan" bulman?z? forum kurallar?n?n d???nda bir üslüp olarak görmekle beraber do?al kar??l?yorum,
ama sinirlenip, sinirlenmemek sizin tercihinizdir.

Metin Ak
TK100






Sayin Ak,

igneli yazmak yerine ilk olarak yukaridaki uslubu kullansaydiniz(hos hala ince dokundurmalar var ama neyse kendinizi tutmusunuz bu sefer biraz) zaten benim acimdan sorun olmazdi. Anlamadigim iki kisi arasinda kalmasi isteniyorsa neden konu burada acildi? Bir konu burada acilmissa, insanlar bulasir, bunu da yadirgamayiniz rica edecegim...

Ayrica sacma sapan buldugum, su guzide lafiniz "Topic e katkilariniz umarim isimlerinizin altindaki yildizlarin artmasina katki saglar"; bunu belirteyim ki kafanizdan uydurmayin neyi sacma bulup bulmadigimi...

Herneyse benim icin konu kapanmistir...

Saygilarla...

Kerem Barut
TK1407
Kerem1407
Rookie
 
Posts: 43
Joined: 19 Apr 2005, 20:26
Location: Turkey

Postby metinak » 11 Aug 2005, 11:14

Sayın Barut,
Konunun forumda açılma gerekçesini bende anlayabilmiş değilim, bu bağlamda aynı görüşteyiz.
Konu benim içinde kapanmıştır.
Keyifli uçuşlar dileği ile.
Sevgi ve saygılar,
H.Metin Ak
TK100
metinak
Newbie
 
Posts: 6
Joined: 10 Jan 2003, 00:16
Location: Turkey

Postby ntuncel » 11 Aug 2005, 12:19

Selamlar Metin Bey,

Gerci konu kapanmis ama benimde adim gecitigi icin iki kelimede ben yazmak istedim.

Foruma yazilmis bir konu hakkinda burada herkesin cevap yazma hakki vardir. Yazilan seyler elestirilebilir ancak herseyin bir uslubu vardir.

Sonda takinmis oldugunuz daha uygun tavri basta kullanmis olmanizi tercih ederdim.

Saygılarımı ve sevgilerimi sunuyorum.
İyi ucuslar olsun!


Nuri Tuncel
TK1416
ntuncel
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 28 Apr 2005, 17:32
Location: Turkey

Postby metinak » 11 Aug 2005, 13:53

Sayın Tuncel,
Sizede keyifli ucuslar diliyorum,
Sevgi ve Saygılar.
Metin Ak
TK100
metinak
Newbie
 
Posts: 6
Joined: 10 Jan 2003, 00:16
Location: Turkey

Postby TK212 » 11 Aug 2005, 18:59

Merhaba Arkadaslar,
Tam uzun zamandir eglenceli topicler yok diye dusunurken agziniza saglik eglenceli bir topic basladi hemde satasma var!!
Once Bugra Cpt.'a sorayim (ancak ben cok kisa zamandir A340 ile ucuyorum o nedenle bilgim eksik olabilir)
Neden A340-300 FL390 hicbir zaman cikamasin? Bu ZFW+FW ile ilgili bir husus degilmi? Yolcu ve Kargo azdir belirli bir olcude yakit da harcandiktan sonra FMC de OPT FL 390'i verirse inis yapilacak meydana da 2-3 saatten fazla varsa neden o seviyeye cikilmasin?
Sn. Serdar Ozkurt'a gelince cok anlamli bulmadim konusmalarini espri ile baslamis sonra sarapnel parcasi gibi hertarafa dagilmis.
Tam hatirlamiyorum ne zaman oldugunu ama bir trafigi Karadeniz uzerine gonderdigim dogrudur,muhtemelen bir flyinn gecesi ve LTBA 24 Arrival calisiyordu konusmalarindan ve ucus teknigi acisindan diger trafikler icin tehlike arz etmemesi icin yaklasma paterninden adi gecen trafik uzaklastırilmis ve diger trafikler inislerini tamamladiktan sonra kendisi de emniyetle indirilmisti.
Zaten bu olayda da ucus planina gore olmasi gereken yer ile LIRR FIR arasinda oldukca mesafe var. Arada bir waypoint'i yanlis girmis olabilir konuya da fazla vakif olmadigi icin eski tabirle tayyare kendisini nereye gotururse oraya gidiyormus olmus!!:)
Yani tayyare onu ucuruyor O tayyareyi degil.
Administration gereken islemi yapmis zaten bizim burada konustuklarimiz geyik muhabbeti.
Hepiniz Saglik ve Sevgiyle kalin

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
TK212
Junior Member
 
Posts: 68
Joined: 26 May 2002, 17:47
Location: Ankara
Name: Hasan UNSAC
PID: 0000

Postby THY1125 » 11 Aug 2005, 20:43

Arkadaşlar ben bu konunun bu kadar uzayacağını tahmin etmedim.Konu buraya çabuk bir şekilde yönetime duyurulmak için açıldı tabii ki kimseyi birbirine düşürmek için değil.Gereği de yapıldıktan sonra keşke konu kilitlenseymiş ama bunu söylemek için artık geç.Olayın bu kadar uzamasına da gerek yok oldu bitti.

Hasan hocam A340 Amerika - Istanbul uçarken olabilecek en ağır halinde zaten.Dediğiniz doğru zamanla uçak optimum seviyesi artar ama bu 8 saat sonra olmaz genelde.Free bir 340 kullanıyorsa arkadaş bilmiyorum ama eğer PSS yada benzeri detaylı bir uçak kullanıyorsa baştan çıkamayacağı seviyeyi flight plan ine yazmasın.Hiçbir zaman kısmını sinirle yazmışım hiçbir zaman çıkamaz değil tabii ki hafifledikçe çıkar:D.Keşke servinfo dan o anki gross weight ini görebilme imkanımız olsaydı.O anki pozisyonu açısından da bakarsak kendisinin 340 a çok büyük ölçüde hakim olmadığını görürüz o yüzden bir tahmin yürütebiliyorum genele bakarak.Belki dediğiniz gibiydi hiçbir zaman lafım yanlıştır orda kabul ediyorum :).Bu konunun da fazla uzamasına gerek yok kanımca zaten gereken yapılmıştır [;)].

Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search.cgi?bugra$oguzulgen
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Next

Return to Dispatch Office

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 96 guests