Jeppesen Charts

Charts from all of the World.

Jeppesen Charts

Postby Serden » 30 May 2007, 18:36

arkadaslar trvacc'deki chartlarla jeppesen'inkiler arasinda bizim ucusumuzu etkileyecek farklar var mi? ucuslarimizi jeppesen'inkilerle yapsak,ozellikle uluslararasi ucuslarda sorunla karsilasirmiyiz?

Serden NAYIN
THY2168
Serden
Average User
 
Posts: 101
Joined: 31 Oct 2006, 11:43
Location: Australia
Name: Serden NAYIN
PID: 3938

Postby barkay » 30 May 2007, 19:28

Serden kaptan,

Aslında bu soruya en iyi Ahmet Bedir hocamız cevap verir. Ancak benim bildiğim kadarıyla fark yok denecek kadar az. Jeppesen ile yaşanan bir sıkıntı yüzünden şemalar artık vakit el verdiğince elle hazırlanıyor. Ancak orjinal şemalara göre yapıldığından isim kullanılmaksızın çok ufak ayrıntılar eksiltiliyor diye biliyorum.

Selamlar,
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 18:07, edited 1 time in total.
Reason: Resim Linki aktif olmadigi icin silinmistir
barkay
Junior Member
 
Posts: 59
Joined: 16 Oct 2006, 13:16
Location: Turkey
Name: Oral Barkay
PID: 2121

Postby Serden » 31 May 2007, 18:41

yani FS'deki havalimanlarinin ILS,course,elevation gibi bilgileri jeppesen'le ortusuyor sanirim

Serden NAYIN
THY2168
Serden
Average User
 
Posts: 101
Joined: 31 Oct 2006, 11:43
Location: Australia
Name: Serden NAYIN
PID: 3938

Postby EM002 » 01 Jun 2007, 15:24

En büyük sorunu frekanslarda yaşarsınız bence...
EM002
Rookie
 
Posts: 28
Joined: 11 May 2007, 22:28
Location: ISTANBUL
Name: Ozer YETISTIREN
PID: 2378

Postby hakan737 » 01 Jun 2007, 16:09

%99'unda bir sorun yaşamazsınız. Sorun yaşayacağınız meydanları tespit etmek son derece zor, zira;

gerçek hayatta JEppesen Updateleri anında yapılır. Her ülkede yapılan yeni bir düzenleme ile ilgili olarak ileri tarihli bir notam yayınlanır ve bu tarihde de jeppesen updateleri zaten abonelerinin eline geçmiş olur. bu hizmet içinde hayli yüklü miktarda bir bedel ödenir.

sanal uçuşlarda, her türlü düzenleme, update vs kişisel gayret veya bazı ticari şirketlerce para karşılığıda yapılır. dolayısı ile updateler günlük yaşamdaki ile paralelliklerini zaman zaman kaybedebilirler yada sizin her yeni düzenlemeyi bulacak kadar vaktinizi fs'e ayırmanız demektir. Bir yanlış alamayı arada düzeltelim, AIRAC cycle'lar artık paralı olarak NAVDATA tarafından verilmesine karşın bu data'lar sadece desteklediği payware addon'lar için geçerlidir. Bu dataları kullanacak bir uçağınız yoksa her türlü default panel ve uçak FS2004'ün kendi datalarını kullanacağından tüm scenery bazlı navigasyon güncellemelerini takip etmediğiniz sürece elinizdeki yeni tarhili jeppesenler ile uyuşması mümkün olmayacaktır.

TRVACC'deki ve benzer sitelerdeki Chartlar olabildiğince FS ile uyumludur ama yukarıda anlattığım sebepten ötürü AIRAC CYCLE versiyonları ile uyuşmayan zamanlar olacaktır.

bu yüzden bir tercih yapmak veya şansınıza ne çıkarsa onu kullanmak yada çift chart seti (eski ve yeni) kullanmak çözüm olabilir.

kendi adıma, herzaman jeppesen chart setleri kullanıyorum ama sadece %40'u son 2 yıl tarihli, kalanı 2000'li yıllar. ?u ana kadar ölümcül bir problem yaşamadım, belki bir kaç kez demek daha doğru.

Elimdeki chart scenery ile uyuşmuyorsa ve o an payware bir uçak ile uçuyorsam FMC'den doğru frekansı zaten görüyorum. Elbette minimumları gösteren bir diagram yok ama nihayetinde bu da bir "oyun" ve her şartta inebiliyoruz!

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby Serden » 01 Jun 2007, 18:02

karsilastirdigim kadariyla trvacc chartlari ile bi fark goremedim baktigim jeppesen chartlar arasindan.bunu sormamin sebebi jeppesen ile tum chartlara-domestic,int.-ulasabilmektir,yani tek kaynaktan butun hepsine ulasabilmenin verdigi kolaylik.

Serden NAYIN
THY2168
Serden
Average User
 
Posts: 101
Joined: 31 Oct 2006, 11:43
Location: Australia
Name: Serden NAYIN
PID: 3938


Return to Charts

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests