Sevgili dostlar;
Geçenlerde LTCA Elazığ'a uçuyordum. p3dv4 simülatörümde hiçbir scenery yüklü değildi. Yaklaşmada karşımda 25 pistini göremeyince şaşırdım, default olarak bile koymamışlardı. Ani bir manevrayla 13-31 kısa pistine indim ama sert bir iniş oldu. Elazığ'a uçma sebebim oraya bir helikopter konuşlandırdık ve oradan bolca görev uçuşu yapmaktı. Bir kaç helikopter uçuşundan sonra default scenery keyif vermemeye başlayınca oturup kendim birşeyler yapayım dedim.
Öncelikle ADE 1.76 üzerinde default meydanı açıp bütün binaları sildim. 13-31 kısa pistini google üzerinden gerçek koordinatları hesaplayıp gerçek pozisyonuna aldım. Sonra 07-25 uzun pistini aynı şekilde google görüntüsü üzerinden gerçek koordinatlarına gerçek genişlikte yerleştirdim. Yine gerçek koordinatlarda taxi bağlantılarını yaptım. Gerçek frekanslarda ILS ve VOR-DME'yi yerleştirdim. Apron beton tabakasını gerçek koordinatlara göre oluşturdum. Sonra bu scenery yi binalar olmadan kaydettim, simülatöre bu scenery'yi tanıttım ve işin asıl zevkli tarafına geçtim.
p3d'yi bir çok arkadaşımız kullanıyor ama sanırım hiçbirisi bugüne kadar p3d içinde yer alan SIMDIRECTOR foksiyonunu kullanmamıştır. p3d içinde simdirector çalıştırırsanız uzun bir açılış zamanından sonra program açılıyor. Açılırken program hataya girip kilitlendi diye düşünmeyin. Sabırla bekleyin, mutlaka açılacaktır. Açıldıktan sonra üzerinde oynama yapacağınız meydanı açıp obje yerleştirmeye başlayabilirsiniz. Simdirector açılınca şu ana kadar simülatörünüzde yüklü olan ne kadar scenery varsa içlerinde kullanılan objeleri size sergileyecektir. Örneğin bende 16.000 civarı library öğesi, yani obje listelendi. Zaten açılmasının uzun sürmesinin sebebi de bu objeler. Aşağıdaki listede scenery sekmesini tıklayarak objeleri filtrelemiş oluyorsunuz. Sadece scenery listesindeki objeleri kullanın. Orada karşınıza çıkan binlerce öğeryi, yani, ağaç, çimen, ev, bina, kulübe, araba çeşitleri, vs aklınıza ne gelirse, mouse ile tutup tutup scenery'nize serpiştirebilirsiniz.
Ben de öyle yaptım ve orbx objeleri ağırlıklı olmak üzere bir çok nesneyi az önce ADE ile altyapısını yaptığım LTCA scenery üzerine serpiştirmeye başladım. Apronda arabalar, bagaj vagonları, değişik görünümlü binalar, arka tarafta ağaçlar, toprak üzerinde çimen blokları, aydınlatma direkleri vs bir çok obje serpiştirdim. Tabii ki scenery ustalarımız bir scenery yapacakları zaman gerçek fotoğraflara bakarak her türlü objeyi kendileri tasarlayıp öyle yerleştiriyor ve bu nedenle scenery boyutları 150-200 mb'ları bulabiliyor. Ben ise zaten var olan objeleri kullandığım için sadece 40-50 kb lık bir scenery yaptım ama default haline göre bin kat güzel oldu. Özellikle helikopter konuşlandırdığımız ve uzun helikopter uçuşlarından sonra güzel bir meydana dönmeyi istediğim için hayali bir şirket FBO'su yaptım. İniş pad lerinin etrafını bariyerlerle çevirmekten tutun, şirin bir kontrol binasına kadar bence güzel bir FBO oldu.
Sonuçta kendi elinizde olan scenery lerin objelerini kullanıyorsunuz. Yasal olmayan hiçbir şey yok. Sonuçta library öğelerini paylaşmıyorum. Aşağıda yaptığım Elazığ meydanını paylaşıyorum. Zaten üç aşağı beş yukarı hepimizde aynı şeyler yüklü. Eğer orbx yüklü ise, Türkiye ücretsiz sceneryleri yüklü ise, 3-5 aerosoft scenery niz varsa, bende ne çıkıyorsa sizde de büyük ihtimalle aynıları çıkacaktır. Eğer beğenmezseniz veya objeler çıkmıyorsa scenery klasöründe bulunan LTCA_Alkes01.BGL dosyasını silersiniz, sonra simdirector çalıştırıp kendi istediğiniz gibi baştan süsleyebilirsiniz. Sonuçta LTCA altyapısı bana ait ve boş durumda, istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Ama ben benim hazırladığım şekilde havaalanını dolu göreceğinizi düşünüyorum. Deneyen olur ve bilgi verirse sevinirim.
Simdirector ile buna benzer çalışmalar yaparak kendi default meydanlarınızı kendiniz süslemek isterseniz çalışmanızı EXPORT yapmanız lazım. EXPORT yaptığınız klasörde bgl dosyasını alın, eğer süslediğiniz meydan ayrı bir scenery olarak tanıtılmışsa o scenery nin scenery klasörüne koyun, yok default meydanı süslediyseniz o zaman bu simdirector ile yaptığınız bgl dosyasını p3d/scenery/world/scenery klasörüne kaydedin. Hepsi bu kadar. Bir kaç kb lık küçük bir dosya ile default meydanlarınızı orbx scenery ye çevirebilmek elinizde. Cesaret eden arkadaşlar olursa çalışmalarını paylaşsınlar. Hatta isteyene ben havaalanı altyapısını boş olarak verebilirim. Örneğin sırada LTCU Bingöl var. Malum, Bingöl scenery p3d'de default olarak verilmemiş.
Her zaman söylerim, "something is better than nothing "
Buyurun, deneyin...
LTCA Elazığ : (Her zaman yüklediğiniz gibi yükleyiniz)
https://mega.nz/#!CvJkwaqK!2kHnrLIr-n_K ... HUNCToN6bo
Bunlar da bir kaç fotoğraf :