Rüzgarlı ortamda pist karşılama

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.

Rüzgarlı ortamda pist karşılama

Postby Bekir » 09 Jun 2002, 01:03

Merhaba Arkadaşlar,
Yaklaşık bir aydır kendim off line olarak çalışıyorum ve artık rüzgarsız ortamda pist karşılama ve teker koymayı başarabiliyorum.Bu konuda bir sorunum yok.Yakında da on line e?itime başlayaca?ız.Ben onun öncesinde birazda rüzgarlı ortamda inişler çalıştım fakat pisti karşılamayı bırakın uça?ı sabit bile tutmakta çok zorlandım.Ben klavye kullanıyorum bunun bir püf noktsı var mı yoksa joystik'siz başarmak mümkün de?il mi?

Bekir
TK307
Bekir
Rookie
 
Posts: 29
Joined: 18 May 2002, 01:24
Location: Turkey

Postby hakan737 » 09 Jun 2002, 01:21


En basit tanımıyla rüzgarlı (darbeli değil) havada pist karşılamanın püf noktası uçağın burnunun rüzgar içine verilmesidir. Bunun derecesi ne kadar ve nasıl yapılacak? tamamen rüzgar şartlarına göre belirlenecek bir durumdur. Rüzgar şiddetli ise yaklaşık 10 nm'de establish olduysanız LOC veya Full ILS'e, rudder trim ayarlayarak yada cidden rudder basarak uçağın burnunu rüzgarın içine doğru çevirebilirsiniz. Eğer uçapınız verdiğini bu kumanda ile düzeltme yapmanın haricinde course dışına doğru çıkıyorsa verdiğiniz kumandayı bir miktar geriye alarak küçük düzletmeler yapmak mümkün. TEk sorun sizin şu ana kadar karşılaşmadığınız yeni bir şey belkide karşılasacak olmanız. ?iddetli rüzgarlarda uçak rüzgarın içine o kadar çok verilirki pisti 45 dercelik bir açı ile görebilirsiniz yani alışıldığı gibi pist uçağınızın burun istikameti ile aynı yönde olmayabilir. buna Crab yani yengeç usulü yaklaşma denir. Tam mantıklı açıklaması ise uçağın yerdeki izinin piste doğru düz bir hatta olmasına rağmen uçağın burnunun rüzgara çevrilerek, rüzgarın uçağı bu rota dışına kaydırmasını önlemek amacı ile pist istikametinden farklı bir yönü göstermesidir.
Kısacası rüzgar hangi taraftan esiyor ise burnunuzu o tarafa doğru rudder trim ile yada klavyeden eğer autocoordination'u kullanmıyorsanız bir miktar 0 ve enter tuşları ile sağa veya sola rudder ile vermektir.
İkinci bir püf noktası ise ileriki aşamada işinize yarayacak olan son yaklaşma süratidir. aklınızda olsun karşı rüzgar'ın yarısını son yaklaşma süratinizin üzerine ekleyin. Bu sizin ground speed'inizin düşmesini engelleyecektir. (örneğin rüzgar 20knt, siz 140knt'lık son yaklaşma süratinize 10knt daha ekleyin ve 150knt ile yaklaşın)
kolay gelsin


Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby deniz » 09 Jun 2002, 02:58

Hakan çok güzel anlatmış ancak bir ekleme yapmak istiyorum. Yaklaşmayı burnunuz rüzgara doğru sürdürdükten sonra flare ve teker koyma öncesinde yaklaşma boyunca yaptığınızın tam tersini yapmanız gerekiyor ki iniş takımları pist yüzeyine piste paralel bir şekilde otursun. Aksi takdirde iniş takımları hasar görebilir, hatta konduğunuz anda pist dışına çıkabilirsiniz. Bunun için yaklaşmanın son aşamasında rüzgarın aksi yönünde rudder kullanarak uçağı pist ile aynı yöne dönük tutmalı ve rüzgara doğru (yani rudder'a zıt yönde) aileron kullanarak rotanızın düz durmasını sağlamalısınız. Bu "side slip" tekniğidir ve yan rüzgarlı inişin en önemli noktasıdır. Bütün yaklaşmayı crab ile uçup da bunu son anda yapmak da ustalık ister. Dolayısıyla önceleri biraz daha uzun bir mesafeden side slip'e geçerek alışkanlık kazanmanızı tavsiye ederim.
deniz
Junior Member
 
Posts: 66
Joined: 11 Apr 2002, 04:18
Location: Turkey

Postby Bekir » 09 Jun 2002, 20:12

Arkadaşlar çok teşekkür ediyorum çalışmaya başlayacağım.Ben auto rudder kullanıyordum demek ki düşündüğüm gibi rudder'ı auto'dan çıkarıpta devam etmen gerekiyor.Tekrar teşşekkür ediyorum.

Bekir
TK307
Bekir
Rookie
 
Posts: 29
Joined: 18 May 2002, 01:24
Location: Turkey


Return to Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 34 guests

cron