Sevgili Ilker'le geçtigimiz hafta yasadigimiz hezimetten sonra, hafta içerisinde uçaklari teknik hangarimizda tamire aldik.
Cessna 182'de hasar yok denecek kadar azdi. Gene de içimiz rahat etsin diye, motoru ve kuyruk bölümünü yeniledik.
Wing Dragon'da ciddi kanat hasari vardi. Kanat malesef ayni renk bulamadigimiz için benzer bir modele ait olan kirmizi renkli kanatlardan siparis ettik. Daha sonra renk cümbüsü içime sinmedi ve kuyruk ve gövdeyide degistirdim. Geçen haftadan kalan tek bölüm kuyruga uzanan siyah karbon boru oldu. Son olarak motor ve elektronik aksami da yeniledikten sonra bu haftaki sortilere hazirdik.
Uçuslardan fotolar ve videolara geçmeden önce, teknik hangarimizdan bir kaç poz.
Ilker, Basma uçaklara ...
Bu üzerinde çalistigim uçak, Telemaster Electro. Video ve Otonom sistemi finalde bu uçak üzerinde kullanacagim.
Ilker ve Telemaster'in kanadi.
Telemaster uçmaya hazir, simdilik tavandaki yerinde dinleniyor...
Simulasyon kosesi ...
737 NG Kokpit ... NOT: Bu posterin 737-400 versiyonunu ariyorum. Bilgisi olan varsa lütfen PM
Evet, Istanbul Park'ta bu hafta hava açik ve günesliydi. Ancak son aldigimiz METAR'a göre Kuzey/Kuzey-Dogu'dan 10kts rüzgar vardi. Bu rüzgar bizim ufak kuslar için oldukça ciddi sayilabilir. Ancak keske tek derdimiz rüzgar olsaydi. Bu hafta Ilker önceligi bana verdi. Geçen hafta oldugu gibi elektronik video aktarim sistemi gene çalismadi. Teknik problemleri incelemeden önce manuel olarak bir meydan turu yapmaya karar verdim. Ancak kalkistan hemen sonra, Radio kontrolünü gene kaybettim. Uçak çakildi, pilot hayatta ...
2.4GHz Video Anteni montaji ...
2.4GHz Video Sistemi bilesenleri ...
Çalismayan Video Sistemi sonrasinda uçak hazirliklari ...
Motor Test ...
Çok sevdigim Wing Dragon'un bir bütün halindeki son fotosu ...
Kalkisa haziriz ...
Uçus ve sonrasinda, Kaza yeri inceleme, kara kutu kayip ...
Sonrasinda sira Ilker'e geldi. Cessna gayet saglikli ve uçusa hazir.
Kaptanimiz da kalkisa hazir ...
Kalkis öncesi aerobik hareketlerinden bir görünüm
Hadi bakalim ...
Bu hafta Ilker'in uçus nerdeyse kirimsiz geçti. Videoda göreceginiz uzere bir acil inis, bir sert inis bir de Videosu olmayan uçus gerçeklesti. Ikinci kalkista motor taakat sorunu yasadik.
BONUS BOLUM
Simdi benim Wing Dragon kirim geçirdiktikten sonra, sahada buldugumuz bir çelik tel ile kanadi diktim.
Ancak havalandiktan gene kisa bir sure sonra kanat koptu ve ikinci kirimi yasadik. Uçagin burnu kabak çiçegi gibi açildi.
Son kirim sonrasi olay yeri inceleme ...
Uçuslar sonrasi manzaranin keyfini de çikardik tabiki ...
Ve Videolar ...
Wing Dragon ...
Cessna 182 ...
TELEMASTER Motor Test ...
Bu hafta gene kirim yasadik ama gayet keyifli gecti. Haftaya görüsmek üzere.
Last edited by artuncs on 28 Jun 2014, 14:57, edited 1 time in total.
Reason:Resim linkleri aktif olmadigi icin silinmistir..
Süpersiniz abi, TELEMASTER şahane duruyor, onu sona saklıyorsun galiba ilker kaptan . TELEMASTER Motor sesine bayıldım. Hangisine takılı bilmiyorum ama birde benzinli motor gördüm orda.
Bende bir ara bir uçak yapmaya karar vermiştim, Türk Hava Kurumunda bunların malzemeleri planıyla birlikte satılıyordu, sanırım halende vardır. Kumanda ve motor sistemlerinden anlamadığım için lastik motorlu planör tarzı birşey yapmıştım. Motoru kurduktan sonra kendi kendine kalkıyordu, iyi süzülüyordu ancak onunda sonu bunlar gibi oldu .Şimde bende yeniden bir heves uyandırdınız. Türk hava kurumunun yolunu tutsammı birdaha .
gideceğiniz zaman bir gün öncesinden yazın,ben canlı olarak gelip izlerim belki oraya heheheh )hatta tribün kurarız , puanlama yaparız heheh. Şaka bir yana geçmiş olsun, birgün müsait olursam sürpriz yapar gelirim hakikaten,bende model yok ama çok güzel izlerim
valla simulatör camiasında iki tane hakan güven var, ikimizde istanbulda yaşıyoruz hatta aynı bölgede maltepe'de ben idealtepe'deyim o maltepede yanlış bilmiyorsam yalnız full adaşım artık ortalarda görünmüyor.
737lisi hala bir tane adamada hatta kötü çıkışmıştım "sen nasıl benim adımı kullanırsın hakan güven diye" felan sonra yerin dibine girdim "kardeşim dünyadaki tek hakan güven senmisin" diyince, e haklıydı tabi. Bir aralar buralardaydı görüyordum hatta arada konuşurduk "TC-HKN ile TC-GVN'yi hep ben kullanıyordum napıcaz şimdi?" diye şakalaşırdık. Epeydir görmüyorum.
Hakan hocam İlker'in sorusuna cevabı aynı anda yazmışız.O zaman biz zaten standart ayarlamalarımızı yapıyoruz,bendeki mail adresiniz sanıyorum değişmemiştir.Mail atarım size.Hava şartlarıda elverir ise 31.10.2010 Pazar sanıyorum daha teşkilatlı organize oluruz.( Saatler 31.10.2010 Pazar 1 saat geri alınacak ) Bu arada başka gelmek isteyen arkadaşlarımız olursa haberleşelim.