KTHY BOEING 737-800

Photos at your fingertips, shot by the best aviation photographers in the world.

KTHY BOEING 737-800

Postby Onur Captain » 08 May 2005, 15:20

Selamlar,

02.05.2005 tarihli LTAC-LCEN ucusundan sectigim resimleri begeninize sunuyorum, bana bu firsati veren ve tum sorularima ictenlikle ve sicakkanlilikla cevap veren Erhan Kaptan'ima ve F/O Pars Hocam'a cok tesekkurlerimi sunuyorum...



Image


Image


Image


Image

______________________________________________________________________


Image



1. Engine Start sirasinda IGN switch'in Left - Right ya da Boş olmasinin farki nedir?

Cevap: Biz genellikle Right konumuna aliriz; sebebi ise herhangi bir sebepten dolayi motorlar sustugunda battery'nin sag taraftan gucu motorlara iletmesi icin gereken sure daha kisa oldugu icin genelde sagda tutuyoruz yani bu genelde Emergency durumlara hazirlik icin sagda tutulur, yoksa Left ya da Boş da yapabilirsin normal precedure'lerde bir fark yok. (Ayni ucakta Koray Kaptan ile ucusumda onda da IGN Right konumundaydi)

2. FMC'de T/D noktasina gelmeden once DES sayfasinda sag alt kisimda DESCENT NOW ozelligi cikar, alcalirken bunu kullanabilecegimiz gibi VNAV'da giderken direkt altimetreyi alcalacagimiz yukseklige azaltirsak da ucak paş'i yakalayarak alcalmaya geciyor ikisi arasindaki fark nedir?

Cevap: Birinde ucaga sen mudale edersin, yani altimetreyi azaltarak yine VNAV'de alcalma yaparsin ama ornegin establish olmadan onceki son fix 2000ft. gosteriyor sen 6500ft.'e set ettin altimetreni, 6500ft.'den sonra karar sana aittir yani VNAV alcalmaya devam mi edeceksin yoksa ATC vektor verdiyse hdg. mi devam edeceksin gibi.. Digerinde ise sen DESCENT NOW'a bastiginda ucak senin FMC'e girdigin her fix'deki hiz/yukseklik degerlerini tutmaya calisacak ama orda onemli olan hiz olacak; o fixte belirtilen hizin 10-15kt. uzerine ciktigin anda DRAG hatasi verip birkac uyaridan sonra seni VNAV'dan cikarir; ama burda esas senin girdigin fix'lerdeki hiz/yukseklik degerlerini korumaktir.

ZFW degerini biz PMDG'de otomatik olarak giriyoruz; tabi gercekte manuel giris yapiliyor. O sayfada RESERVE degerinin ekstra alinan yakit oldugunu ogrendim. Erhan Kaptan yurtici ucuslarda yaklasik 2.00 deger girmen yeterli olur dedi. (tabi ton cinsinden)

3. Landing Light'lar gerci bizde ne PMDG'de ne de DreamFleet'de mudale edilemiyor sanirim ama; kalkista daire icine aldigim yani sag ikisi acilirken; iniste ise 4'u birden aciliyor.

4. Runway Turnoff Light'lar Line up olunurken Landing Light'lar ile birlikte aciliyor (chart'larda bahsedildigi gibi) ancak en son gate'e yanasilirken kapatiliyor. Ben Erhan Kaptan'a sebebini sordum rnw. trnoff light'lar ne ise yarar neden gate'e yanasirken kapatiliyor diye; o sadece aksamlari Taxi light gate'e kadar mecburi digerleri ise sadece seni graund'da taxi yapan ucaklarin farketmesi acisindan acik tutuluyor dedi. [^]

Bu arada benden ek bilgi; indikten sonra APU daha taxi yoluna girmeden aciliyor (sadece master switch-APU bleed kapali)

Kalkista rolling sirasinda Kaptan direkt TOGA kullanmiyor oncelikle (yanlis hatirlamiyorsam N1 %60'a kadar) manuel veriyor sonra TOGA'ya devrediyor.


Kabinde tamamen bir uyum soz konusu; yani Kaptan ucagi yonlendirirken F/O'da A/P'de ve Overhead panel'de gerekenleri yapiyor yani birbirleri ile tamamen uyum icindeler. :) (Dusunun biz ayni seyleri tek basimiza yapiyoruz ustelik cogumuzda da tek ekranda kimi zaman overhead paneli acicam diye onumuzu gormeden gittigimiz bile oluyor :D )

Bu arada kokpite giripte oole bedavadan oturmak da yook [B)] Pars Hocam sagolsun 2 checklist'i bana yaptirdi. (Gerci bircogunu ezbere soyledim ama insan orda gercekten cok heyecanlaniyor, bildiklerini bile unutuyor)


Sevgiler...

Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Onur Captain
Average User
 
Posts: 121
Joined: 19 Jul 2003, 17:26
Location: Turkey
Name: Onur VARDAL
PID: 559

Postby mehmetyarbasan » 08 May 2005, 22:04

Onur KAPTAN selam,

Dünya gözüyle şu ekrandan tıkladığım düğmelere,FF2'nin gaz kolu sandığımız "şey"inin yerine o gaz kollarını şöyle bir kavramak isterdim.
Kıskandırdın beni.:D

İşin aslı müşiş bir deneyim olmuş senin için.Hani kokpite de yakışmışsın bu arada.[8D]

Derslerinde başarılar,uçuşlarında emniyet dilerim.

Mehmet YARBASAN
mehmetyarbasan
Rookie
 
Posts: 49
Joined: 25 Jan 2003, 23:30
Location: Turkey

Postby alperdilaver » 08 May 2005, 23:35

Onur hocam selam,

Hocam,sen sanırım kokpite sivil havacılık kanunları nedenıyle( en azından ben ole hatırlıyorum)ppl student oldugun ıcın egitim bahanesıyle rahatca gırebiliyosun. Benım senden bi ricam var. Bİ ucaagın kalkısından( P/B) top of climb noktasına ve beginning of descend poıntten gate e parka kada bı ucusu videoya goruntulu olarak benım ıcın kaydedebilirsen sevinirim.Ben trabzondan her uctugumda yalvarıyom ama nafile...[:(][V]

Umarım ankaradaki işim olurda bol bol gorusuruz. Tanısmak dilegimle.



TK539
Alper DİLAVER
KTÜ Fen Bilimleri Enst.
Ulaştırma Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Öğrencisi
alperdilaver
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 09 Jun 2004, 18:25
Location: Turkey
Name: Alper DİLAVER
City: TRABZON
PID: 539
Vatsim ID: 847840


Return to Real Aircraft and Aviation Photos

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests