Aslında olur da, o gözlüklerin temelde iki çeşidi var.
Video girişli ve RGB girişli.
TR'de satılanların hepsi video girişli ve çözünürlük yerlerde. Ancak DVD falan seyredilir, o da olabildiği kadar.
Benim kullandığım gözlük de Video girişli. Çözünürlük, TR'dekilerden biraz daha iyi ama gene de sim için yetersiz.
Gauge'ler okunmaz kesinlikle.
RGB girişli olanlardan kullanmak lazım. Ama onların da çözünürlüğü şu an için 800x600 en fazla. Bu bile bence sim için yetersiz.
Ancak 1024 vb bir gün ulaşılabilecek fiyatlarda üretilirse kesinlikle bu konuyu tekrar değerlendirmek lazım.
Bunun yanı sıra, TR'de kafa cayrosu denilen, orjinal adı head gyro denilen bir ekipman var.
Bunu bir çeşit kafa bandıyla kafanıza monte ediyorsunuz, tüm kafa hareketlerini hassas bir şekilde okuyor.
Biz bunu RC FPV yaparken, uçaktaki kamerayı hareket ettirmek için kullanıyoruz.
Yani yerde kafayı oynatınca, uçaktaki kamera o yöne dönüyor. Gerçekten uçağın içindeymiş hissini tadıyorsunuz.
Yukarıda bahsettiğim RGB girişli yüksek çözünürlüklü bir gözlük edinirsem bir gün, mutlaka kafa cayrosu entegrasyonu yaparım.
Çok zor değil, sadece FS'e bir add-on hazırlamak icab eder.
Tüm bunlara son bir bonus ise, sözü edilen yüksek çözünürlüklü gözlüğün streoskopik olanını kullanmak olur.
NVDIA'nın yeni kartlarında streoskopi desteği var DirectX için. Yani ekran kartı, sanal 3D Dünyada, iki göz için iki ayrı görüntü üretebiliyor.
Bunu video gözlük, yada destekleyen 3D monitörlerle kullanmak mümkün.
İşte o zaman FS'in tadı bir başka olur...
Flight Simulator 3D in selected theatres...