Erken landing gear kaldırma...

Have a video that you would like to show case amongst your fellow simming enthusiast? Here is the place you can do so.

Erken landing gear kaldırma...

Postby THY4780 » 17 Mar 2011, 13:52

http://www.break.com/index/dumb-jet-pil ... -soon.html

Aman arkadaşlar sakın ha landing gearleri erken kaldırmayalım. Ben hep düşünürdüm erken kaldırsak tekerlekler katlanırmı diye, demekki katlanıyormuş :lol:
Koray ERGUDEN
PID 4780

* Gigabyte Z390 Aorus Master Intel Z390 So.1151 Dual Channel DDR4
* Intel Core i9 9900KF 8x 5.20 GHz So. 1151 WOF
* GIGABYTE GeForce RTX™ 3090 AORUS Xtreme 24GB
* 1000GB Samsung 970 Evo M.2 2280 PCIe 3.0
* 500GB Samsung 960 Evo M.2 2280 PCIe 3.0
* 32GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 DIMM CL16 Dual
* WD Black 1000GB Performance Mobile HDD - 7200 RPM SATA 6 Gb/s 32MB Cache 7 MM 2.5 Inch
* WD Black 750GB Performance Mobile HDD - 7200 RPM SATA 6 Gb/s 16MB Cache 9.5 MM 2.5 Inch
* NZXT Kraken Z73 360mm - RL-KRZ73-01 - AIO RGB CPU Liquid Cooler - Customizable LCD Display
* 1000 Watt be quiet! Power Zone CM Modular 80+ Bronze
* Microsoft Windows 10 Pro 64 Bit
* PHANTEKS Enthoo Pro M Special Edition, Tempered Glass
THY4780
Average User
 
Posts: 119
Joined: 15 Jan 2011, 05:21
Location: Munich - Germany
Name: Koray ERGUDEN
City: Munich
PID: 4780
Vatsim ID: 1176250
Skype: Kerguden

Re: Erken landing gear kaldırma...

Postby misire » 17 Mar 2011, 17:57

İlginç bir video biz bikeresinde yanlışlıkla hidrolik takat varken iniş takımlarını yukarı almıştık her hangibirşey olmamıştı tabi sonra resetledik ama bunu ilk defa görüyorum:)
misire
Rookie
 
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 12:45
Location: Turkey
Name: Gökhan Yıldırım
City: İzmir
PID: 0000
Vatsim ID: 0000

Re: Erken landing gear kaldırma...

Postby THY2100 » 17 Mar 2011, 21:10

allahtan pist uzunmuş v1 vr v2 gidiyor neredeyse alet yolcu uçağı gibi maşallah :D
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 650
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Antalya
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: Erken landing gear kaldırma...

Postby THY4780 » 17 Mar 2011, 22:00

Ben acikcasi bekledim belki kalkabilir diye ama maalesef husran olmus...
Koray ERGUDEN
PID 4780

* Gigabyte Z390 Aorus Master Intel Z390 So.1151 Dual Channel DDR4
* Intel Core i9 9900KF 8x 5.20 GHz So. 1151 WOF
* GIGABYTE GeForce RTX™ 3090 AORUS Xtreme 24GB
* 1000GB Samsung 970 Evo M.2 2280 PCIe 3.0
* 500GB Samsung 960 Evo M.2 2280 PCIe 3.0
* 32GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 DIMM CL16 Dual
* WD Black 1000GB Performance Mobile HDD - 7200 RPM SATA 6 Gb/s 32MB Cache 7 MM 2.5 Inch
* WD Black 750GB Performance Mobile HDD - 7200 RPM SATA 6 Gb/s 16MB Cache 9.5 MM 2.5 Inch
* NZXT Kraken Z73 360mm - RL-KRZ73-01 - AIO RGB CPU Liquid Cooler - Customizable LCD Display
* 1000 Watt be quiet! Power Zone CM Modular 80+ Bronze
* Microsoft Windows 10 Pro 64 Bit
* PHANTEKS Enthoo Pro M Special Edition, Tempered Glass
THY4780
Average User
 
Posts: 119
Joined: 15 Jan 2011, 05:21
Location: Munich - Germany
Name: Koray ERGUDEN
City: Munich
PID: 4780
Vatsim ID: 1176250
Skype: Kerguden

Re: Erken landing gear kaldırma...

Postby hakan737 » 17 Mar 2011, 22:08

Bildiğim kadarıyla iniş takımlarının yerde yanlışlıkla kapanmaması için ağırlık ile devreye giren (veya çıkan) bir sistem (önlem) var. Bu önlem hidorolik kumandasını kesiyor durduk yere içeri almasın diye tekerlekleri ama birde mekanik kilit veya kilit benzeri dirsekli akslı ilave "katlanmayı önleyici" iniş takımlarının yapısal tasarımı var. Uçak yerdeyken ancak bu mekanik kilit veya benzeri dirseklerin darbe alması veya yerine tam oturmaması yüzünden tekerleklerini katlayabilir. (eğer hidrolik sistemde beklenmeyen bir bir arıza olmazsa). Uçak yerdeyken iniş takımının katlandığı birkaç olay hatırlıyorum. En yakını geçtiğimiz sene Malaysia Airlines'ın 737-400'üne olmuştu.

Videodaki Mig aslında yerden kesiliyor ve iniş takımlarını topluyor ancak çektiği anda uçak çöküyor. Bu bana kalırsa tekerleklerden değil pilotajdan. E uçakta yere bu kadar yakınken nozullarını vuruyor anında.Zira en ufak bir kumanda uçağı temas ettirmeye yeter. (kuyruğun burnu kaldırmak istemesi ile yere yaklaşıp vurması)

Açıkçası çok şanslıymış! kalkıştaki bir savaş uçağı ağzına kadar yakıtla doludur,patlamaması mucize!
Hakan"737"Güven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Re: Erken landing gear kaldırma...

Postby THY2100 » 17 Mar 2011, 22:09

o sürtünmeyle ancak helikopter falan olması lazım :)
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 650
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Antalya
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: Erken landing gear kaldırma...

Postby THY3615 » 18 Mar 2011, 21:13

Yeri gelmişken, bir FlyThy Officer olarak, iniş takımı mekanizması ile ilgili kısaca bilgi vermenin uygun olacağını düşünerek, aşağıdaki bilgileri aktarıyorum, herkese emniyetli uçuşlar...

Ana İniş Takımı
Bu asamblenin başlıca parçaları amortisör kısmı (shock strut), lastik, hidrolik boruları, tekerlek (jantlı), fren asamblesi, iniş takımlarını yukarı alma (toplama) ve aşağı indirme mekanizması ve yan dikmeler (side struts) ile desteklerdir. Lastikler, hidrolik boruları ve tekerlekler ayrı bir konudur.

Amortisör kısmı, darbeleri emici bir rol üstlenmiştir. Böyle olmasaydı, bu darbeler kalkış, taksi ve iniş sırasında gövde yapısal elemanları tarafından karşılanmak zorunda kalırdı.
İniş takımlarında havalı-yağlı tip amortisörler de kullanılmaktadır. Bu tip amortisörler temel olarak hidrolik yağı ve sıkıştırılmış hava ya da nitrojen doldurulmuş iki adet teleskopik silindirden oluşur. Silindir ve piston olarak bilinen teleskopik bölmeler, hidrolik sıvısının hareket edebilmesi için gerekli üst ve alt bölümleri oluştururlar. Üst bölümde (silindir) sıkıştırılmış hava ya da nitrojen bulunurken, alt bölüm (piston) her zaman sıvı ile doludur. İki bölüm arasında bulunan bir delik; sıkışma sırasında sıvının üst bölmeye geçişini ve uzama sırasında da yeniden alt bölmeye dolmasını sağlar. Bu delik, sıvı geçişini sınırlayacak şekilde yukarı-aşağı hareket eden konik bir pim ile kontrol edilir.
Uçağın inişi ve taxi sırasında amortisörlere yük bindiğinde, iki bölmenin ortak sıkışma hareketi başlar. Tekerlek ve dingil’in takılı olduğu piston delik içerisinden silindire doğru sıvıyı ittirerek üstündeki hava ya da nitrojeni sıkıştırır.
Amortisör, darbenin etkisini karşılamak için vuruş yaptığında, yukardaki hava ya da nitrojen genişler ve sıvıyı alt bölüme doğru geri iter. Sıvının yavaş hareket etmesini sağlama durumu ise, sıçrama ve sekmeyi önleyecek şekilde bir kauçuk etkisi yaratır. Uçak tipine bağlı olarak; amortisörlere hidrolik sıvısı ve sıkıştırılmış hava ya da nitrojen servisinin nasıl yapılacağı, hem iniş takımı üzerinde uygun bir plakada, hem de bakım el kitaplarında belirtilmiştir. Bir amortisörün darbe emiciliği, sıkıştırılmış hava ya da nitrojen ve uygun miktardaki hidrolik sıvı servisi ile doğru orantılıdır.

TOPLAMA MEKANİZMALARI
Bazı uçaklarda elektrik ile çalışan iniş takımı bulunmakla birlikte, uçakların çoğunluğu hidrolik sisteme sahiptir. Kokpitteki iniş takım kolu, basınç altında bulunan hidrolik sıvısını çalıştırma silindirine yönlendirerek iniş takımının yukarı alınmasını (toplanmasını) ya da açılmasını sağlar. Kilitler ise, iniş takımını istenen pozisyonda tutmaya yarar. Ayrıca, emniyet anahtarı (safety switch - ki buna çoğu yerde WOW (Weight on Wheel) Switch adı verilmektedir), uçak yerde iniş takımları üzerinde iken yanlışlıkla iniş takımlarının yukarı alınmasını engeller.
Kokpitte bir durum göstergesi, pilota iniş takımının pozisyonu hakkında bilgi verir. Bu gösterge, her iniş takımı üzerinde bulunan "UP" ve "DOWN" kilitlerine monte edilmiş pozisyon gösterici anahtarlar tarafından çalıştırılır.

ACİL AÇMA
Normal sistem arızalarında iniş takımını açma metodları farklı uçak tiplerine gore değişkenlik gösterir. Birçok uçakta bu işlem için “acil hidrolik sistemi” bulunmaktadır. Bazı uçaklarda ise pnömatik adı verilen sıkıştırılmış hava ya da nitrojen sistemi, mekanik ya da kendi ağırlığı ile inen (yerçekimi metodu) ya da tüm bu sistemlerin bir kombinasyonu bulunur.

Burun İniş Takımı
Asamblenin ana parçalarını amortisör, toplama mekanizması, tekerlekler ve salınım önleyici (shimmy damper) oluşturur.
Burun iniş takımı amortisörleri ve toplama mekanizması ana iniş takımında belirtildiği gibidir. Salınım önleyici, yer işlemleri sırasında burun tekerleğine binen ani döndürme yüklerine karşı direnen ancak, tekerleğin yavaşça sağa-sola dönmesine olanak veren bir hidrolik üniteyi bünyesinde bulundurur. Salınım önleyicinin ana amacı kalkış ve iniş sırasında burun tekerleğinin sağa-sola aşırı şekilde salınım yapmasını önlemektir. Bu işlem, yine iki silindir arasında hidrolik sıvısının geçişini kontrol altında tutan küçük bir delik sayesinde gerçekleştirilir.
Uçakların çoğunluğu, dönebilen burun tekerleklerine sahiptir ve ayrı bir salınım önleyiciye ihtiyaçları yoktur. Böyle durumlarda, direksiyon mekanizması hidrolik olarak kontrol edilir ve sistemde bu mekanizmaya yardımcı olmasının yanında, otomatik salınım önleme görevi yaparak burun tekerleğinin ortalanmasını (merkezleme) sağlayan iki adet yay-yüklü hidrolik silindir bulunur.
User avatar
THY3615
Average User
 
Posts: 241
Joined: 06 Jul 2009, 17:28
Location: Ankara
Name: K.Gürsel HAZAR
City: Ankara
PID: 3615
Vatsim ID: 1090129
Skype: THY8615

Re: Erken landing gear kaldırma...

Postby THY4780 » 18 Mar 2011, 22:26

Gursel hocam elinize emeginize saglik. Cok guzel yarali bilgiler, bu konularda da bilgi sahibi olmamiz guzel, bu da FLYTHY farkimiz olsun artik...
Koray ERGUDEN
PID 4780

* Gigabyte Z390 Aorus Master Intel Z390 So.1151 Dual Channel DDR4
* Intel Core i9 9900KF 8x 5.20 GHz So. 1151 WOF
* GIGABYTE GeForce RTX™ 3090 AORUS Xtreme 24GB
* 1000GB Samsung 970 Evo M.2 2280 PCIe 3.0
* 500GB Samsung 960 Evo M.2 2280 PCIe 3.0
* 32GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 DIMM CL16 Dual
* WD Black 1000GB Performance Mobile HDD - 7200 RPM SATA 6 Gb/s 32MB Cache 7 MM 2.5 Inch
* WD Black 750GB Performance Mobile HDD - 7200 RPM SATA 6 Gb/s 16MB Cache 9.5 MM 2.5 Inch
* NZXT Kraken Z73 360mm - RL-KRZ73-01 - AIO RGB CPU Liquid Cooler - Customizable LCD Display
* 1000 Watt be quiet! Power Zone CM Modular 80+ Bronze
* Microsoft Windows 10 Pro 64 Bit
* PHANTEKS Enthoo Pro M Special Edition, Tempered Glass
THY4780
Average User
 
Posts: 119
Joined: 15 Jan 2011, 05:21
Location: Munich - Germany
Name: Koray ERGUDEN
City: Munich
PID: 4780
Vatsim ID: 1176250
Skype: Kerguden

Re: Erken landing gear kaldırma...

Postby THY3615 » 21 Mar 2011, 09:53

Teşekkür ederim.
Emniyetli uçuşlar...
User avatar
THY3615
Average User
 
Posts: 241
Joined: 06 Jul 2009, 17:28
Location: Ankara
Name: K.Gürsel HAZAR
City: Ankara
PID: 3615
Vatsim ID: 1090129
Skype: THY8615


Return to Aviation and Flight Sim Videos

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests