Sky'da çalıştığım dönemlerden iki güzel video ... İzlerken maziyi andım, her iki kaptanı tanıyorum ikisi ile şu anda aynı firmada çalışıyoruz
Kaydı yapan kişi ise emekli oldu, o da mesleğimizin duayenlerinden değerli bir büyüğümüz.
Solda kaptan eğitiminin sonlarında bir FO, sağda eğitmen kaptan pilot aynı zamanda uçuş işletme başkanı. Uçak TC-SKM, haki yeşil kuyruk boyası ile en teknolojik 400'lerden (HUD hariç herşeyi hemen hemen son seri). Boşken trim out olması dışında sıkıntısız güzel bir tayyare, temiz hava, keyifli iki uçuş sonunda eğitim eşliğinde inişler.
AYT kalkışında uçak Climb Thrust ile tırmanırken yolcu konforu amacıyla eğitimdeki FO VNAV yerine VERT SPD ile daha sakin tırmanmaya başlayınca sağdan ikaz geliyor, burada amaç en ekonomik ve doğru kararı vermek. Tamam belki 4000+ V/S yolcu için biraz rahatsız edici olabilir ancak kalkıştan hemen sonra motorlar CLB modunda güç üretirken bunu kullanmamakta çok mantıklı değil. Bir motor gücü boşa gider, iki tırmanma hızı azalacağı için olası bir sorunda irtifa alınamamış olunur.
SXF inişinde sağdan crosswind ile hafif centerline dışına taşılınca hemen ikaz geliyor, düzeltme manevrası ile teker koyuyorlar ki bu hoş olmuş.
AYT inişinde de yol boyu süren eğitim devam ediyor ;) Sağdan gelen eğitici bilgilerle solda uçan rahat, sağ tarafta soldakine güveniyor daha ne olsun ...
Emniyetli uçuşlar.