Page 1 of 2

Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 14:15
by Haneder
Oncelikle sorular cok sacma gelebilir cahilleme verin lutfen

Arkadaslar herkese keyifli ucuslar , Isim onur evde tamamen hobby amacli evde fsx ile ucmayi az cok eksisi ve artisiyla cozdum sayilir. Boeing 737/800 ile navigasyon kullanmayi ve ils inisi biliyorum. Simdi ise airbus a321 ile inisleri ogrenmek istiyorum.FMC de plan olusturmayida cozdum sayilir


Sorum :

EHAM > EHEH ucus rotasini http://onlineflightplanner.org/ bu site ile olusturdugumda beni LOPIK uzerinde goturuyor Yani rotam EHAM SID LOPIK STAR EHEH. Ben bu rotayi girdigimde rotam tam olarak havalanin ortasina planlanmis oluyor yani rotaya gore her ucusumda pistin onune cikmiyor rotam bunun icinde ils inis gerceklestiremiyorum. Belkide stari yanlis giriyorumdur nerde yanlis yapiyorum sizce ?



Image

Image

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 17:04
by THY3716
Aerosoft airbus'tan mı bahsediyoruz?

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 17:05
by Haneder
evet hocam

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 17:41
by THY3890
LOPIK Amsterdam için güzel, RNAV mevcut. Eindhoven iniş için LOPIK1E uygulanacak. 21 pisti iniş için güzel pozisyonda. Eğer 03 aktifse 397 EHN ADF'ini geçiş sonrası chartlarda belirtildiği şekilde uygun manevrayı yapmanız gerek. Eğer offline uçuyorsanız ve 03 pisti aktifse size önerim LOPIK sonrası SUTIB yaparak SUTIB1D yaklaşması ile 03'e yaklaşın. Eindhoven pek uçtuğum bir yer olmadığı için hakim rüzgar nedir, aktif pist genelde hangisidir bilmediğim için ikisi içinde birşeyler yazmaya çalıştım.

İyi uçuşlar.

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 17:47
by THY3716
Ok. STAR nedir biliyor musunuz? Mesela chartlarda STAR ların nasıl okunduğunu filan biliyor musunuz?

Özetle şöyle söyleyelim, öncelikle o meydanın chartlarından o anda rüzgar durumunu da göz önüne alarak hangi piste inecekseniz uygulanacak olan STAR ı bulacaksınız. Sizin örneğinizde LOPIK gibi görünüyor. Yanımda chart olmadığı için tamamen kafadan sallıyorum, diyelim ki 27L pistine ineceksiniz ve haritada LOPIK2A gibi bir star belirtilmiş. O halde airbus fmc den önce fplan menüsünden en altta bulunan EHEH e tıklayacaksınız. Sonra açılan menüden arrival seçeceksiniz. Açılan menüden 27L pisti seçeceksiniz. Açılan menüden LOPIK2A yı bulup seçeceksiniz. Insert tuşuna tıklayacaksınız. Hepsi bu kadar.

Tekrar söyüyorum, EHEH de hangi pistler var bilmiyorum. 27L ve LOPIK2A yı kafadan salladım, sadece örnek verdim.

Bu arada rotayı fmc ye doğru girdiğinizi farz ediyorum. Fmc ye giriş yaparken SID ve STAR kelimeleri FMC ye yazılmamalıdır.

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 18:17
by Haneder
Image

mesela CRS 034 olan pistin stari ERSUL mu oluyor ?

Tessekurler .

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 18:51
by THY3716
Eemm, nasıl desem, şimdi sizin dediğinizden şu sonuç çıkıyor: 34 pistine inecekler ERSUL dan gelsin. Hayır, zaten dikkat ederseniz bu harita üzerinde bu meydana kuzeybatıdan geleceklerin 34 pistine inecekleri zaman uygulayacağı STAR ın adı SUTIB 1D olarak verilmiş. Güneydoğudan gelecekler SOPVI 1D uygulayacak.

Dolayısıyla varış noktanız önemli, aktif pist önemli.

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 18:55
by THY3716
Aynı şekilde kuzeydoğudan yaklaşan birine SUTIB 1D yaklaşması uygula diyemeyiz. Bu adam uçuş planında bu meydan TMA sına OKLOV dan gireceğini belirttiğine göre, çünkü kuzeydoğuda o nokta var, niye gidip de kuzeybatı giriş STAR ını uygulasın? Doğal olarak OKLOV 1D STAR ını uygulayacaktır.

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 18:59
by THY3716
Bu arada küçük bir hatırlatma, her STAR sizi pist doğrultusuna oturtup pisti karşılamanıza imkan vermeyebilir. STAR sonrası TRANSITION denilen bağlantıyı da FMC nize işlemeniz gerekebilir. Nasıl olsa STAR girişi yaptım, artık pisti karşılarım diye düşünürken meydandan giderek uzaklaştığınızı görebilirsiniz.

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 20:02
by Haneder
cevaplar icin tessekurler arkadaslar ruzgarlari filan daha bilmiyorum once sid star yani chartlari anlamak istiyorum ?TRANSITION kast ettiginiz frekans mi ? ils frekansi ?

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 10 Feb 2016, 20:23
by Haneder
Trans degerlerini nerden ogrenebilirim ? Trans fmcde aprr sayfasi degil mi ?EHEH RUNWAY21 inki Transition Altitude (TA) 3000 Dogru mu?

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 11 Feb 2016, 12:07
by THY1592
Merhabalar;
Kaptanım ; Bahadır hocamın söylediği TRANS noktası ile TRANSITION Level karıştırmayın ikisi çok farklı şeylerdir..STAR larda bazen TRANS point ler vardır sizin örnek gösterdiğiniz chartta göre Rwy 03 için 5 adet STAR var bunların hepsinin TRANS point olarak ERSUL gözüküyor FMC ye Rwy03 için STAR ı girdiğinizde size TRANS olarak sağ tarafta ERSUL u gösterir bazen göstemeye biliyorda siz chart bakarak FMC yede girilmiş mi kontrol edersiniz.
TRANSITION Level ise; o anki mahali QNH göre meydanın chartın da belirtilmiş irtifaya denk gelen irtifada uçağınızı 1013 STD QNH ten mahali QNH e geçilmesi için verilen irtifadır...
Sevgilerimle

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 12 Feb 2016, 22:53
by Haneder
yani trans noktalari star yollarina gidiyor anladim hepinize tekrardan tessekurler adminden ricam bu konuya kilit vurmamasi hala acemiyim onun icin arada ufak tefek sorular sormak istiyorum

.....

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 14 Feb 2016, 09:58
by Haneder
Kaptanlar bu eklenti ne gibi bir ozellik katiyor fmce ?

Navigraph AIRAC

Re: Airbus 321 CHART/STAR/ Inis Sorunu

PostPosted: 14 Feb 2016, 12:39
by THY1592
Aırac bir eklenti değil ve hiç bir özellik katmıyor...Airac FMC nin içindeki Meydanlar+VOR+NBB+FIX+SID+STAR ve Airwaylerden oluşan bir datadır..Airac her ay güncellenir.. Nedeni ise dünya üzerinde yukarıda saydığım veriler üzerinde herhangi bir tanesinde oluşan değişiklik.. FMC kullanıyorsanız ve yurt dışına çok uçuyorsanız her ay güncelleme yapmanız lazım...
Sevgilerimle..