Page 1 of 1

737NG Standard Procedures - Checklists - Briefings (iFly)

PostPosted: 12 Mar 2015, 20:07
by THY65
Merhaba Arkadaşlar.

Daha önce PMDG 737NG için Handy Checklist olarak adlandırdığım bir çalışma yapmıştım.

Bu kez, 737NG için daha formal ve daha genel kapsamlı bir çalışma yaptım: https://www.facebook.com/groups/Turkish ... 863420907/

Bu noktada çok önemli bir hususu vurgulamak istiyorum. Prosedürler !

Pek çok arkadaşımız ve pek çok kişi Prosedür ile Checklist'i birbirine karıştırıyor, çoğu kez Checklist kelimesini Prosedür anlamında kullanıyor. Esasen sanal havacılığa yeni başlayan arkadaşların asıl aradıkları şey Prosedür'lerdir ! Zira Cheklist'ler sadece uçuş için çok önemli olan bazı önlemlerin alınıp alınmadığını kontrol etmek için kullandığımız listelerdir. Checklist'ler bize uçuşu nasıl yapacağımızı göstermez ve sadece Checklist'lere bakarak da uçuş yapılmaz. Ancak yeterince tecrübeli pilotlar prosedürleri hafızadan uygularken çok önemli noktaları da checklist kullanarak check ederler. Örneğin pek çok Havayolu'nun Before Takeoff Checklist'i sadece 2 satırdan, "Flaps__ , Stab.Trim___" den oluşur. Halbuki prosedürlerde kalkış öncesi yapılması gereken ve diğer checklistlerde de yer almayan daha pek çok aksiyon vardır. Prosedür ile Checklist arasındaki bir diğer fark her ikisinde de yer alan aynı aksiyonlar arasındaki zamanlama farkıdır. Şöyle ki; örneğin prosedüre göre Electrical Power Up dan sonra IRS setting yapıyoruz ama Preflight Checklist tüm uçuş öncesi hazırlıkları tamamlandıktan sonra yapılıyor, gibi. Başka örnekler de verilebilir.

İşte sizlere sunduğum bu çalışmamda Prosedür ile Checklist arasındaki farkı ve kullanımını çok iyi anlayacaksınız.

Bir başka vurgulamak istediğim husus da Briefing'ler. Havacılık literatüründeki Türkçe anlamı "Bilgilendirme". Esasen briefing'in amacı en az 2 pilotla yapılan uçuşlarda uçuş ekibi arasındaki koordinasyonu sağlamak olsa da ben bu çalışmamda Briefing sözcüğüne yer verdim. Kimi bilgilendireceğiz, kendi kendimizi !

Sunduğum çalılmada eksiklik ve yanlışlar olabilir. Özellikle sonuna doğru biraz sıkıldım ve biraz hızlı yazdım. Ayrıca benim de daha detaylandırmak istediğim yerler var. Örneğin Take-Off ve Landing Roll prosedürlerini tekrar ele alacağım. Sizlerin de görüş ve önerilerinizi memnuniyetle değerlendirmek isterim.

Fırsat bulursam daha önce PMDG için yaptığım çalışmayı da bu formata getiririm. Ancak şunu çok net söyleyeyim, FS9 da iFly737 PMDG737NG den açık ara daha iyi. FS9 kullanıcıları için PMDG737 yi hiç düşünmeyin derim.

Son bir vurgu: Sizlere sunduğum bu çalışma esasen Boeing737NG uçağı için yapılmış bir çalışma olup iFly737 için düzenlemiştir. Yani çok rakatlıkla başka uçaklar adapte edilebilir.

Yararlı olmasını diliyorum.

Re: 737NG Standard Procedures - Checklists - Briefings (iFly

PostPosted: 12 Mar 2015, 20:56
by THY65
FS9 kullanıcıları: Bu prosedürleri eksiksiz uygulasanız dahi Beacon ve Strobe ışık hatalrı alabilirsiniz. Ben çözümünü bulamadım. Ancak bizim yaptığımız doğru olacak.

Re: 737NG Standard Procedures - Checklists - Briefings (iFly

PostPosted: 12 Mar 2015, 22:11
by artuncs
Bir kez daha vermis oldugunuz emekler icin tesekkur ederiz Murat hocam :clap:

Re: 737NG Standard Procedures - Checklists - Briefings (iFly

PostPosted: 13 Mar 2015, 08:17
by THY3009
Teşekkürler Murat hocam, çok yararlı olacağına eminim. :clap: :clap: :clap:

Re: 737NG Standard Procedures - Checklists - Briefings (iFly

PostPosted: 14 Mar 2015, 01:00
by THY3716
Ellerinize sağlık hocam

Re: 737NG Standard Procedures - Checklists - Briefings (iFly

PostPosted: 14 Mar 2015, 08:52
by THY1592
Hocam ; ellerinize sağlık oldukça yararlı bir çelışma olmuş..
Sevgilerimle

Re: 737NG Standard Procedures - Checklists - Briefings (iFly

PostPosted: 15 Mar 2015, 17:41
by THY65
Arkadaşlar küçük birkaç düzenleme yaptım: https://word.office.live.com/wv/WordVie ... s+1_1.docx