Burak hocam iyi pazarlar,
Çok güzel özetlemişsiniz. Geldiğimiz nokta benim tabirimle "ruhsuz" uçuşlar. Bir uçağın ruhu pilotu'dur. Elbette günümüz teknolojisinin de katkısıyla gerçek kokpitlerde pilotlar uçağı ve uçuşu takip ve kontrol edenlere dönüşmüşse de uçuşun planlanması kalkış varış yer hareketlerinde hep kuralları bilen ve uygulayanlardır.
Bizim sanal ortamda ise maalesef daha çok görev tamamlama süre ekleme listeye girme vs vs gibi faktörlerle "anlayarak" "bilerek" ve "farkında olarak" uçan oranı düşüyor. GErçeğe yakınlık = Görsellik haline geldikçe uçuşlar ruhsuzlaşıyor inanın.
Siz bunu kokpitinizde fark eden bir hobidaşsınız okuyanlardan da ya evet ben de hissediyorum diyen olacaktır. Bunu bir de radar başında görseniz emin olun üzülüp kapatırsınız. Hele deneyimli ne yaptığının farkında 1 TEK pilot olursa o an havada o sektördeki 4-5 "diğer" pilot öyle bir sırıtıyor ki anlatamam. Hatta hep düşünürüm "ben de bilmez uçarken böyleymişim :/ " "iyi ki bu çatıda öğrenerek anlayarak uçanlardan birisine dönüşmüşüm" diye de sevinirim....,
Zaten uçuşla alakalı Pilot Pilot ya da ATC Pilot arasında yaşanan her hoşgörüsüzlük tarafların birinin bilgisiz ve açık hatalı olmasından dolayı suç bastırma oluyor bizim havasahasında. Yurt dışında o kadar uçtum hata da yapsam hep hoşgörü gördüm.
Bu teklifinizle belki de kendini geliştirmeyi "isteyenler" LTBA gelirken kalkarken BKZ YAA vor ları neredeymiş öğrenir o FMC den girdikleri STAR lar nasıl yaklaştırıyor onları anlarlar ve direct YAA aldığında o muhteşem FMC'ler kullanılamadığında YALOVA VOR a nasıl gider nelere dikkat ederler bunu da öğrenirler.
Anlayarak Bilerek ve Farkında olarak uçtuğumuz günler dilerim. kokpitin kiracısı değil sahibi olabilenlerdenseniz sorun yok