Ezberci sanal pilot
Posted: 02 Nov 2014, 12:17
Cok degerli arkadaslarim,abilerim. Tabir caizse teknoloji ilerledikce mertlik daha da bozuluyor.Ilk calistigim santiyede ,santiye sefimiz bana “sizin nesil ile bizim nesil arasinda ki en buyuk fark ne biliyormusun?”diye sordugunda cevabi cok ilginc ve bir o kadarda dogruydu “Biz hesabimizi elle yaptik,siz hesap makinesi ile…” demisti. Surekli kafayi calistirip pratik yapan insan ile hazira konan insan bir olur mu hic!! Bundan dolayidir ki hergecen gun sayisi ve ozellikleri artan FS'e yardimci programlar sayesinde, sahsen kendimin korelmeye basladigini dusunuyorum. En son elle nezaman FMC'ye rota girdim yada yakit hesabi yaptim hatirmiyorum bile. Hele ki devir hiz devri ya arkadaslar, arkamizdan kosturan varya, hizlica PFPX ve benzeri programlarda rotayi yapip bir an evvel ucagi kaldirmaya bakar olmusum. Birde kendimde farkettigim bir baska sikintida butun ucus suresinin yuzde kaclik kisminda aktif olarak varim?? Ucagi ben mi yonetiyorum yoksa bilgisayar mi? Nasilsa FMC ye rotayi girmisim ucak gidiyor ohhhh... cayimi kahvemi iceyim yada youtubeden dizimi izliyeyim.Ilk ucus yapmaya basladigim zamanlarda egitim dokumanlari arastirip,onlar uzerinde zaman gecirirdim, simdi ise yeni yeni programlarin “user/operation manual” dokumanlarini okur olmusum. O sebepledir ki takkeyi onume koymaya karar verdim, belirli araliklarla charter ucaklarla, butun rota ve yakit planini kendim yapacagim VOR to VOR VFR ucuslar yapmaya gayret edecegim. Sizler benden daha iyi bilirsiniz ki pilotu pilot yapan en onemli sey hesap yapabilmesidir,icabinda gorerek ucus yapabilmesidir.Training bolumu altinda bu konu ile alakali dokumanlar mevcut. Yalniz benim yonetimden ricam bu ucuslari Turkish Virtual adi altinda Recorder calisir konumda icra etmek (Flight recorder buna mevcut hali ile musade ediyormu bilemiyorum). Yontem nasil, nesekilde olur onuda bilemiyorum… Degerli goruslerinizi bekliyor, butun Turkish Virtual ailesine simdiden tesekkurlerimi sunuyorum.