MD11 ile 737'yi kıyaslayacak olursam preflight işlemleri MD11'de biraz daha uzun ve detaylı. 737 ile uçmak için karar vermemle FS'i açtıktan park yerinde yerimi aldıktan sonra uçmam en fazla 10-15 dakika sürüyor. Buna rota,yakıt hesabı-ki kafamdan yapabiliyorum artık ve 737'de overweight'i pek fazla önemsemiyor. PMDG 737'de bazı sistemleri çalıştırmasanız bile (!) uçak uçabiliyor! örneğin yakıt pompası bir tek APU BLEED air yoksa uçak çalışmıyor! 737yi küçümsemek için söylemiyorum,haşa, göz ağrımdır ve hastalığımdır ama FS'de PMDG737 (Ifly'ı henüz kullanmadım) çok pratik hale gelmiş durumda Feelthere 737classic bile bir parça daha zorlayıcı PMDG737'den sistem açısından. 737 her açıdan kullanımı çok kolay ve pratik olduğu için "bin ve uç" tarzı gibi geliyor artık.
Fakat MD11 (Wilco A340 ve PMDG747 kullanmadım sadece PSSA340 var) uçuş öncesinde loader ile ağırlık, ekstra program veya dispetch programları veya VA bazlı dispetch programları vs ile uçağı karşılıklı olarak uçağı hazırlamayı gerektiriyor. Uçağı özellikle cold&start başlangıçla aldığımızda tüm sistemlerin doğru ve düzgün çalıştırılmadan, FMCnin doğru düzgün girişi yapılmadan-ki FMC girişi biraz daha karışık, uçağa yakıt yüklenmesi vs hakikaten size bir sorumluluk yükü veriyor. 737'nin aksine, eğer uçak düzgün hazırlanmamışsa uçağın motorlarını çalıştırmak mümkün değil. Acil durumlar çok daha karmaşık ve uçağın panelleri arasında geçişler panele hakim olmak sabır ve bilgi gerektiriyor. EICAS'da gözünüze takılan configuration uyarısını kapatmak içn size baskı yapan bir uçak
Kalkış prosedürü, yaklaşma prosedürü vs kendine has olduğu için ben kendimi fakrlı hissediyorum. MD11 ile hazırlığım zaman zaman 30dakikayı buluyor
MD11 nedense popüler olamadı ama birçok ürün incelemesinde MD11 için yapılmış en iyi addon olarak (yazılım, sistem, gerçeklik uyumu)
analog uçakları seçok daha fazla seviyorum özellikle B727,B737200 gibi. Çünkü otomatik uçuş yok gibi, devamlı gözünüz uçak üzerinde ve acil durumlar çok daha eğitici.