LTCI Circle To Land approach, FMC Programming

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

LTCI Circle To Land approach, FMC Programming

Postby kozgur » 21 Jun 2011, 10:52

Gece İstanbul'dan Van'a uçtum. Van havaalanı iniş açısından biraz zorlu. Direkt yaklaşmalı iniş müsaadesi (en azından chartta) olmadığından, çeşitli açılardan piste visual olup ardından circle to land ile iniliyor.

Hatta yolda Taner kaptanımla 9 mil, 3000 feet irtifa ayrımlı selamlaştık.

Ben de bu iniş prosedürünü uyguladım. Ancak, FMC'de STAR olarak ilgili yaklaşmaları bulamadığım için, doğrudan arrival kısmında yardımcı olsun diye, FIX sayfasından aldığım verileri LEGS'e ekleyerek yaklaşık 12 mil ARC ve 227 radyalden pist üzerine gelmeyi oto pilota yaptırdım. Sonuç gayet iyi oldu.


İşe başlarken, CDU'da fix sayfasını açıyoruz ve VAN VOR'u seçiyoruz. (115.2). Daha sonra, radyal ve mesafe bilgilerini ekliyoruz. Örneğin, 270/12 yazıp LSK2 ile ekledik. Daha sonra tekrar LSK2 ye bastığımızda, scratchpad'e ilgili noktanın koordinatları gelir. LEGS sayfasına geçip, uygun noktaya LSK tuşlarına tıklayarak ekliyoruz. Ve yeni bir waypointimiz oluyor.

VAN 47 derece yaklaşması için 270/14, 270/12, 255/12, 240/12, 227/12, 227/10 ve chart üzerinde görülen irtifa limit noktaları 227/5 ve 227/3.5 noktalarını giriyoruz. Daha sonra, girdiğimiz bu noktalara tıklayarak LEGS sayfasına geçip sırası ile uygun pozisyonlara ekleyip EXEC ediyoruz.

Şimdi sıra, irtifa limitlerini girmeye geldi. Chart'a göre hangi noktada hangi irtifa ve üzerinde olmamız gerektiği belirtiliyor. Şimdi, LEGS sayfasında sıra ile ilgili noktalara 9000A gibi ABOVE limitlerini yazıp, RSK tuşları ile ilgili waypointlere atama yapıyoruz. Sonuçta aşağıdaki gibi, hem lateral, hem de vertical profili doğru şekilde oluşturmuş oluyoruz...

Altitude limitleri

Rotanın son hali

Image

Charttaki örnek konumları

Image

Umarım faydalı olur. IFLY 737 FSX. CDU üzerinden doğrudan ARC veya FlyOver girilemediği için bazı noktalarda ek waypointlerle çözüme gitmek gerekiyor. Ama işi görüyor.

İyi uçuşlar.
kozgur
Junior Member
 
Posts: 68
Joined: 19 Jun 2011, 12:22
Name: Kağan Özgül
PID: 3068

Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests

cron