by THY166 » 02 Jun 2011, 18:36
Tabii ki bize verilen talimatlari gecikmeden uygulayarak ... ( Aviate - Navigate - Communicate )
Comm. failure durumunu anlamak icin ATCO oncelikle pilota takip edebilecegi bir talimat verecektir ki bunun amaci ilk etapta arizanin durumunu tespit etmektir ( one way or two way ? ) , eger bu talimata kokpitten uygulamali bir yanit geliyorsa , ornegin ATCO bize bir bas verdi ve bunu uyguladigimizi gordu ise tek yonlu iletisim kopuklugu oldugu anlasilir ve ATCO bize talimatlar vermeye devam eder .
Olaki verdigi talimati uygulamiyor isek farkli bir talimat verekek halen onunla oldugumuzu ( ya da verdigi talimatin bizce kabul edilmedigini ) anlamaya calisir , ona da cevap vermiyorsak olay two way comm. lost'a donmus demektir .
One way'de ATC'ye ucagimizdaki transponder ile cevap verebiliriz , IDENT butonu cok ise yarar bu durumlarda .
Emniyetli ucuslar
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]