Page 1 of 1

Biliyor musunuz - 3

PostPosted: 29 May 2011, 17:59
by THY3716
Dün geceyarısını 1-2 saat geçe değerli büyüğümüz Hasan Ünsaç hocam tarafından küçük bir sözlüye tabi tutuldum :

Soru şu idi : "Clear, open, climb FL350" ne demektir?

Evet, ben cevabını öğrendim, bilenler veya tahmini olanlar buyursunlar .....

Re: Biliyor musunuz - 3

PostPosted: 29 May 2011, 18:25
by THY4357
bende iststatusta sürekli duyuyordum merak edip araştırdım ve bulduğum cevap herhangi bir hız sınırlamasının olmadığının atc tarafından pilota bildirilmesiymiş.

Re: Biliyor musunuz - 3

PostPosted: 29 May 2011, 19:23
by THY1592
Sn Bahadır Hocam ;
Bu talimat size kalkışı mutakip verildi sanırım..SID deki ve ilk seviye FL iptal direct final seviyeye serbest kılındınız anlamına gelir..Ama SID deki sürat tahditlerine uymak koşulu ile...
Sevgilerimle

Re: Biliyor musunuz - 3

PostPosted: 29 May 2011, 19:25
by Apollo
Samet kaptanım yaklaşmış.

Bu talimat FL350'a istediginiz varyoda ve hizda tirmanmaya serbestsiniz demektir. Son dönemde Istanbul da da kullanılıyor.

Şimdi bazılarınız biz zaten 10000ft altında 250kts sonra da FMC değerine göre tırmanıyorduk bu komutla ne değişti diyebilir.

BAzı SID lerde dikkat ederseniz XXXX noktasında "at or below" şartı vardır. FMC nize o SID girerseniz uçak VNAV a alındığında (ki alınmazsa da pilotun chart kapsamında uyması gerekir) o noktayı belirtilen irtifada geçmek için "yani chartaki şartı sağlamak için" düşük varyo ile tırmanır.

Bu tip bir durumda ATC nin vereceği Clear Open Climb FL350 talimatı sizi charttaki tüm sürat ve varyo tahditlerinden (10bin ft altı 250 kts dahil) arındırarak hızlı bir şekilde (uçak limitlerine göre) irtifaya çıkmanızı sağlar. no climb rate, no speed restriction...

Re: Biliyor musunuz - 3

PostPosted: 29 May 2011, 19:33
by THY1592
Sn Erdal Hocam;
Benim bildiğim Hasan hocanın talimatında sadece FL tahditleri kalkıyor..Hız sınırları aynen devam ediyor..Yani chartta mevcut hız snırlamaları uygulanacak diye biliyorum...

Re: Biliyor musunuz - 3

PostPosted: 29 May 2011, 21:48
by THY3716
Erman Kaptan'ım, ben de ona yakın bir cevap vermiştim ama değilmiş. Son 3-4 gündür LTBA'da gerçek ortamda kullanılmaya başlanan aslında FAA kökenli bir terimmiş. İstediğiniz varyo ve hızda FL350 ye tırmanın demekmiş. Position and Hold gibi FAA kökenli yani. (line up and hold)

Re: Biliyor musunuz - 3

PostPosted: 15 Jun 2011, 11:06
by tsevim
Konu ile ilgili dökumana ulaşmak için.