Taze taze emergency

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Taze taze emergency

Postby THY3716 » 16 May 2011, 20:18

Erdal kaptan’la Hong Kong’da buluşmak üzere 2 gündür aralıksız uçuyorum. Yolculuk TNCM’den başladı. Okyanus’u sorunsuzca geçmeyi müteakip bugün sabah EGLL’den LTAC’ye havalandım, ancak FS in hata vermesi sonucu uçuş yarım kaldı. Eurobook’ta da puan kaybına neden olmanın verdiği can sıkıntısıyla uçuşu bugün akşama erteledim. Akşam sorunsuzca EGLL’den havalandım, ve sakin sakin Münih havasahasından geçerken birden “Fire Detector Loop” master warning ile tüylerim diken diken oldu. Overhead panelden Loop switchi açtığımda sol motor yangın ikazı ile karşılaştım. Tabii, yangın alarmı çalmadığı için bu ikaz kesin yangın anlamına gelmiyor. Yangına doğru ön ikaz olabilir, ya da gerçekten yangın başlangıcı olabilir. Neticede sensörler sol motorda bir şey algılamış. Hemen “abnormal procedures” kitapçığıma sarılıyorum. Orada yazan prosedür gereği, motorda yangın varmışçasına hareket ediyorum, motoru stop ettiriyorum. Yangın söndürücüyü sol motora boşaltıyorum. 30 sn bekliyorum, Ikazda bir değişme yok. Yine kitaba göre o halde “inflight engine shotdown” işlemini başlatıyorum. Bu arada, sürat düşüyor. Irtifa FL350. Stall olmamak adına ATC ‘ye yangın durumunu, motor durumunu bildiriyorum, squawk olarak 7700 bağlıyorum ve acil alçalma talep ediyorum. İşte ne oluyorsa o anda oluyor. Uçak düşük süratte tutunabilmek için epey bir trim verdiğinden ağırlık merkezi değişiyor. Zaten kanatlar yakıt dolu, ağırlık merkezi hafiften uçağın gerisine doğru. Yunuslama hareketi başlıyor. FL350 den 5000 ft’e nasıl alçaldığımı inanın şimdi hatırlamıyorum bile. CTR – APP ve TWR adeta beni indirebilmek için seferber oldular. Tamamen manuel alçaldığım için harita bile açamadım. Sadece telsizden Munich VOR, ve 26L pisti için ILS frekansı ile course aldım. ILS frekansı bendeki freeware scenery ile örtüşmedi. Görerek yaklaşma uyguladım. Yaklaşık 20.000 libre yakıtla son yaklaşma sürati 190 kts, 15 flap idi. Eğer pist uzunluğu 5 km olmasaydı, kesinlikle duramazdım.

Bunları niye yazdım ? Tabii ki eğitim olsun diye. Kısaca şunları anlatmak istedim :

1. VOR navigasyonu hiç ummadığınız anda çok işinize yarayabilir.
2. Uçağınızı iyi tanıyın.
3. Eğer kullandığınız simülasyonun arıza fonksiyonları varsa mutlaka açık bulundurun, hiç ummadığınız anlarda size zor dakikalar yaşatmasına izin verin. Bunun için FsPax tarzı programlar da kullanabilirsiniz.
4. Tek motor prosedürlerini (kendi uçağınızın tipine göre) iyi öğrenin. Ne kadar sürat, ne kadar flap, bu durumda en az ne kadarlık bir pist? Süratle hesaplamayı bilin.

Sağ salim inme telaşı içinde elbette fotoğraf alma şansım olmadı, ancak iniş sonrası aldığım birkaç resmi sizlerle paylaşayım. Keyifli uçuşlar…

Image

Image

Image

Dünya kadar ceza yiyeceğimi bile bile, yine de bu uçuşu raporlayabilmek benim için büyük keyifti. Tek dert ettiğim şey, Erdal Kaptan’a nasıl yetişeceğim hususu :)
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: Taze taze emergency

Postby Apollo » 17 May 2011, 12:59

Bahadır Kaptanım;

Geçmiş olsun ve de iyi ki bu arıza olmuş da biz de heyecanla okuduk başından geçenleri ve de önemli dersler aldık.

"ILS Pilotu" olmamak adına her vesileyle bizlere yaptığın bilgilendirmeler için teşekkürler.

Bu arada Enis ve ben bu akşam RJAA VHHH uçacağız acele etme keyfini çıkararak gel.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: Taze taze emergency

Postby THY1935 » 17 May 2011, 17:24

Benim seninki gibi bir uçağım hiç olmadı abi :( Selçuk hoca arada bir motorlarımızı kapatıyor varsa yoksa o :lol: Japon hava sahasında bayağı bir zorlamıştı beni :) . Süzülerek yakınlardaki bir meydana inmeye karar verdim, meydana doğru alçaldım son yaklaşma esnasında tek motoru çalıştırabildim, tam iniyorum derken bu defada tekerler açılmadı. Tek motor tırmandım geri 35bine, neyse bu arada 2.motoruda çalıştırabildik. Daha sonra planladığım gibi yoluma devam ettim. Ancak zaman yetersizliğinden okyanusun ortasında vatsimde şimdiye kadar 7 kişinin uğradığı bir japon adasına indim(RJAM). Enteresan olan tarafi inenlerden 3'ü THY pilotuydu, adaya japonlardan daha çok ilgi göstermişiz :). Benden önce Cenk şenkaya 2008'de, Selçuk toramanoğlu kaptanımızda 2010'da inmiş bu adaya.
http://www.vataware.com/airport.cfm?airport=RJAM
User avatar
THY1935
Average User
 
Posts: 216
Joined: 03 Jun 2006, 12:22
Location: Samsun
Name: Hanifi AVCI
City: Samsun
PID: 1935
Vatsim ID: 964441
Skype: hanifi_avci


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 146 guests