Sevgili dostlar; "Biliyor musunuz ? " serimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Türkiye hava sahasında ATC desteğinde uçanlar bilirler. ILS olan bir meydana eğer ATC nin kontrolünde vektörle yani onun verdiği komutlarla irtifa ve yön değiştirerek yaklaşıyorsanız sizi ILS paternine büyük ihtimalle 30 derece veya daha az bir açı ile yaklaştıracak, ILS yaklaşmaya serbest bırakacak, uçağınız ILS CRS 'na sıkıntılı olmayan, rahat bir dönüş yaparak establish olacaktır. VOR yaklaşmalar hariç genellikle son yaklaşma başlangıcına kadar sizi getireceklerdir. 300 seniority puanına ulaşana kadar öğrenci pilotlarımız yurt içi uçtuklarından bazıları bunun dünya genelinde uygulanan bir prosedür olduğunu kafasının bir kenarına yazar, ve bunun hep böyle uygulanacağını düşünür. Geçtiğimiz yıllarda LSGS (Sion) meydanına FlyTHY olarak bir toplu uçuş gerçekleştirmiştik. Tabii, o zamanlar yurt dışı etkinliklere katılan student pilotlar FFR kullanmadan, istiyorlarsa FFR sız uçuyorlardı. Bu etkinlikte bölgeye ulaşan tüm pilotları ATC ler eksiksiz MOT VOR a yönlendirip HOLD a aldılar. Üst üste dönmekte olan pilotlardan sırası gelenleri önce HOLD içinde alçaltıp daha sonra IGS yaklaşmaya serbest bıraktılar. Hatırladığım kadarıyla MOT VOR üzerinde hold yapıp IGS yaklaşmaya serbest bırakılan ben dahil bazı öğrenci pilotlarımız Tr havasahasından kalan alışkanlıkla IGS yaklaşma serbest komutunu alır almaz aşağıdaki haritada görülen IGS paternine uygun bir açı ile girmek üzere hareket etmiştik. Sonuçlarını söylemeye gerek yok. Sion, SFO rütbesine ulaşıp yurt dışı uçuş hakkı alan pilotlarımızın mutlaka uçması gereken bir meydandır. Tabii, bilinçli bir şekilde uçulmadığında bu şirin tepelere son bakışınız olması da maalesef kaçınılmazdır.
Sorularımız şunlar :
MOT VOR üzerinde HOLD yapan pilotumuz sizce en az hangi irtifada HOLD yapmalı?
IGS yaklaşmaya serbest bırakılınca ne yapacak?
Kırmızı dairenin sağ üst köşesinde yazan "LOC Crs Offset 7, Rwy centerline 253" ne demek?
Bu haritadaki en yüksek engel irtifası nedir? Nereden anladınız ?
Cevapları yine student, F/O ve yeni başlayanlara bırakırsanız sevinirim. Keyifli uçuşlar…