Hold & Missed Approach Procedures Training

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby THY3537 » 31 Jan 2011, 22:44

Merhaba arkadaşlar...
Bildiğiniz gibi 10 Şubat akşamı "ESENBOGA OVERLOAD" evetimiz var ve bu eventimize bütün pilotlarımız davetlidir.



Bununla ilgili olarak bizlerde Training Department olarak hem sizlerden tanışmadığımız arkadaşlarımızla bunu bir tanışma akşamı olarak değerlendirelim hemde fırsattan istifade istekli ve bu konuda bilgi eksiği olan arkadaşlara skype ortamında seçtiğimiz iki konuyu anlatalım istedik.
8 Şubat 2011 akşamı yerel saat ile 19:30 da Missed Approach ve Holding ile ilgili sohbet havasında dersimizi skype üzerinden yapacağız!!!
İsteyen bütün pilotlarımız davetlidir. Bu konuya istekli arkadaşlarımızın mesajlarını bekliyoruz.

Benim Skype adresim "thy3537" dir ayrıca bununla ilgili olarak forumumuzda bir link de bulunmaktadır.


İlk konumuz "hold, holda giriş ve diğer holding esasları"
Daha sonra da Missed prroach ile ilgili bilgilendirme yapacağız.
Bu konu ile ilgili kullanacağımız materyallerimizi aşağıda verdim.

Image

Image

Image
User avatar
THY3537
VIP Member
 
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 19:48
Location: Turkey
Name: Uğur BİLGİN
City: Ankara
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
Skype: thy3537

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby artuncs » 31 Jan 2011, 23:08

Eksikleri tamamlamak icin guzel bir firsat, 8 Subatta gorusmek uzere :clap:
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby THY4749 » 01 Feb 2011, 00:28

Umarım belirtilen zamanda bu eğitime katılabilirim, çok ihtiyaç olan bir konuydu ilgililere teşekkürler :clap:
Forever, Perfectly Together
User avatar
THY4749
Average User
 
Posts: 100
Joined: 01 Nov 2010, 17:39
Location: Turkey
Name: Serhat SEZGIN
City: Istanbul
PID: 4749
Vatsim ID: 1172458

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby THY2100 » 01 Feb 2011, 09:03

Uğurcum Süpersin emeğine yüreğine sağlık...
Armağan BURCU
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 649
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Tekirdağ
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby THY4752 » 01 Feb 2011, 13:44

HOLD işi bu kadar zor olmamalı bir türlü çözemedim... tabi uçakla da ilgili girmiyor bazen FMC ile.... FMC olmadan halletmeyi ogreneyim diye orda olacağım. Teşekkürler :)

Hakan PALİOĞLU
User avatar
THY4752
Average User
 
Posts: 179
Joined: 06 Nov 2010, 00:30
Location: Turkey
Name: Hakan PALIOGLU
City: Istanbul
PID: 4752
Vatsim ID: 1101377

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby delimawi » 02 Feb 2011, 03:56

Merhabalar,

Bu aralar, düzenlenen bu güzel etkinliklere malesef katılamıyorum ve imrenerek izliyorum.
HOLD konusu daha önce de konuşuldu ve aramıza yeni pilot arkadaşlar katıldıkça konuşulmaya devam edecek.
Bence HOLD'a giriş prosedürleri başlı başına çok zevkli bir konu. Özellikle kişisel farklındalık ve orientasyon konusunda insana kendisini geliştirme fırsatı sunuyor. Bir nevi bulmaca çözer gibi;
HOLD inbound course XXX, uygulanacak HOLD Standart, geliş başımız XXX, hmmm ... Teardrop uygulayacağız, fix'i geçtikten sonra sağdan dönüşle HOLD inbound course'a oturalım ... vb ...

Ancak ne olursa olsun, özellikle toplu uçuş ve eventlerde beklenmedik anlarda uygulanması gerektiğinde, yanımızda gerçek bir FO yokken ve zaten kullandığımız uçakla yeterince başımız dertteyken en tecrübeli arkadaşlarımızı bile zaman zaman terletmiştir.

Ben sevgili Uğur Hocamızı bu konuda yapacağı uygulama için şimdiden kutluyorum, inşallah fırsat bulursam ben de katılmaya çalışacağım. Yeri gelmişken sevgili Uğur Hocanın affına sığınarak bende bu gece yapmış olduğum bir çalışmayı, ilgilenen arkadaşlar için paylaşmak istiyorum.

Bazı arkadaşlarımız belki çeşitli yerlerde karşılaşmışlardır. HAvacılıkta zaman zaman gerçek pilotların da kullandığı,
COMPUTER tabir edilen çeşitli chartlar mevcut. Bu COMPUTER'lar ile bir takım hesapların yapılması kolaylaştırılmış oluyor.

Aşağıdaki linkte çeşitli COMPUTER örneklerini görebilirsiniz.
http://www.pilotshop.nl/contents/en-uk/d45.html

Bende bugün bir HOLDING COMPUTER örneği yapmayı denedim. Sizde uygulamak isterseniz, ekteki PDF dosyasını A4 boyutunda kalınca bir kağıda yada kartona bastırın. Sağ taraftaki tekerleği düzgünce kesin. Tekerleğin ortasındaki beyaz pencereyi maket bıçağı yardımı ile kesip çıkartın. Daha sonra tekerleği tam ortasından delerek raptiye yada benzeri bir yöntemle chartın ortasına dönebilecek şekilde iliştirin. İsterseniz kesmeden önce çıktıyı PVC kaplatabilirsiniz.

Tam boyutlu basılabilir PDF Linki: http://www.flythy.org/staff/tech/hold/c ... andard.pdf

Kullanımı gayet basit.
Öncelikle uygulanacak HOLD'un inbound course değerini tekerleğin ortasındaki pencerede okuyacak şekilde tekerleği çeviriyoruz.
Daha sonra FIX'e doğru o an uçtuğumuz heading değerimizi dışarıdaki sarı skaladan buluyoruz.
Uygulamamız gereken entry prosedürü okuyabildiğimiz gibi, FIX sonrasında HOLD inbound course'a oturmak için yapmamız gereken manevra da kesikli çizgiler ile gösterilmiş olacak.

Örneğin, sevdiğim bir alan olan LDDU chart üzerinde KLP de HOLD uygulayacak olalım.

Chart üzerinde görüleceği üzere HOLD ibound bacağı 110 derece. COMPUTER üzerinde tekerleği pencerede 110 okuyacak şekilde çeviriyoruz.

Artık geliş yönümüze göre uygulamamız gereken giriş prosedürü ortada. Örneğin doğudan 270 baş ile geliyorsak, TEARDROP yapacağız. HEmen kırmızı çizgileri takip ediyor, KLP sonrası sağdan dönüşle inbound bacağa oturuyoruz. Yada kuzeyden 180 baş ile geliyorsak, DIRECT ENTRY yapacağımızı görüyor ve FIX sonrası hemen sağdan dönüşle HOLD'a başlıyoruz. BEnzer şekilde 40-290 arası bir baş ile güneyden yaklaşıyorsak PARALLEL giriş yapacağız, bu durumda da mavi çizgileri takip ediyoruz.

Kolaylık olması açısından, aslında hepimizin bildiği irtifaya bağlı olan hız tahditleri (ATC tarafından aksi bildirilmedikçe geçerli) ve inbound bacak uçuş süremizi de COMPUTER'in alt kısmında okuyabiliyoruz.

Önemli bir not. Bu COMPUTER şu an için STANDARD yani Sağdan Dönüşlü HOLD prosedürleri için geçerli. ANKARA HOLD ları genelde soldan dönüşlü. Eğer ilgilenen arkadaşlar olur ise chartın soldan dönüşlü olanını da hazırlayabilirim. Hatta önlü arkalı bastırıp tek bir kart olarak kullanmak ta mümkün olur.

Bir başka not: Geçtiğimiz sene PMDG 737-800 uçağının FMC ile HOLD uygulama performansını çok detaylı olarak test ettiğim bir yazı hazırlamıştım. Halen PMDG kullanan arkadaşlarımız varsa gözatmalarında fayda olabileceğini düşünüyorum...
http://flythy.org/forum/viewtopic.php?f ... 969#p38969

Umarım beğenirsiniz,
Keyifli uçuşlar ...
Last edited by artuncs on 16 Aug 2014, 21:20, edited 2 times in total.
Reason: Resim Linkleri Aktif Olmadigi Icin Silinmistir !
FlyTHY IT Manager
delimawi
VIP Member
 
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 07:17
Location: Turkey
Name: İlker Değirmencioğlu
City: Istanbul
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
Skype: seased

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby THY2828 » 02 Feb 2011, 09:08

Elinize sağlık üstad çok güzel bir anlatım olmuş. Soldan dönüşlü holdlar içinde döküman hazırlayabilirseniz çok makbule geçer.
Selametle.
User avatar
THY2828
Newbie
 
Posts: 11
Joined: 12 Oct 2008, 13:45
Location: Turkey
Name: Murat Şahin
City: Ankara
PID: 2828
Vatsim ID: 1041978

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby THY177 » 02 Feb 2011, 09:27

Beyler ellerinize sağlık gercekten cok guzel çalışmalar olmuş..
User avatar
THY177
VIP Member
 
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 11:16
Location: Turkey
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby hakan737 » 02 Feb 2011, 09:56

İLker eline sağlık çok güzel bir çalışma olmuş,son derece pratik. Acaba sağdaki diagramın iç kısmındaki kalan beyaz-dilim- bölümleri şeffaf yapma şansın varmı?(mask olarak çıkarıp mesela) belki bir versiyon olarak bunu asetat'a bastırılarsa elinde chart veya harita olanlar doğrudan hem ters hem düz olarak (hold'un bulunduğu yere,şekle, yöne göre chartlarda)üzerine koyup şeffaf olacağı için dahada rahat kullanabilirler.

Artık bu kadar emeğe bu kadar bilgiye bu kadar anlatıma rağmen holding'i anlamayan varsa diyecek bir tek kelime bile bulamıyorum.
Hakan"737"Güven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby delimawi » 02 Feb 2011, 12:17

Hakan Hocam Selamlar,

Anladığım kadarı ile bahsettiğiniz bu şekilde olsa gerek.
Basılabilir tam boyutlu PDF hali: http://www.flythy.org/staff/tech/hold/v ... alizer.pdf

Bunu 3 farklı boyda hazırladım. Kullanılacak haritaya göre uygun boyutta olanı kullanılabilir. Çıktıyı şeffaf asetat vb üzerine aldıktan sonra kullanabiliriz.
Kullanımını gene LDDU üzerinden anlatmak gerekirse, tekerleği harita üzerinde hold yapılacak noktaya inbound course çakışacak şekilde yerleştiriyoruz.
Eğer NON-STANDARD HOLD uygulanacak ise uygun şekilde tekerleği ters düz ederek kullanmak mümkün.
Harita üzerinde geliş yönümüze göre uygulayacağımız prosedüre aynı şekilde karar veriyoruz.


Bonus olarak da, enteresan bir başka kullanım şekli de aşağıda :)

Cessna'mız ile BUK NDB'ye doğru batı yönünden ilerliyoruz. ADF 425 set edilmiş.

BUK üzerinde HOLD as published direktifi aldık. HOLD'umuz NON-STANDARD, hemen bu asetatı alıp ters çeviriyoruz (soldan dönüş olacak şekilde).
HOLD inbound course değerini (213) dikkate alarak cetveli göstergemiz üzerine yerleştiriyoruz ve HOLDING patterni önümüzde görebiliyoruz.
Tabiki ne şekilde giriş yapacağımızı da belirlemiş oluyoruz. Bu örnekte TEARDROP.

Keyifli uçuşlar,
Last edited by artuncs on 16 Aug 2014, 21:21, edited 2 times in total.
Reason: Resim Linkleri Aktif Olmadigi Icin Silinmistir !
FlyTHY IT Manager
delimawi
VIP Member
 
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 07:17
Location: Turkey
Name: İlker Değirmencioğlu
City: Istanbul
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
Skype: seased

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby Apollo » 02 Feb 2011, 12:28

İlker Kaptanım sessiz ve derinden çalışmaların hayrete düşürüyor. :lol:

ellerine sağlık keşke vaktin bol olsa da sendeki madenden daha çok faydalanbilse arkadaşlar.

Uğur da konuyu anlatınca sanırım yanlış holdlar azalır.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby THY1935 » 02 Feb 2011, 14:17

Tek kelimeyle bravo ilker kaptanım. Sabah bir bu iki, bu ne hız!! Gerçekten çok güzel düşünmüşsün,pratik bir çözüm.
User avatar
THY1935
Average User
 
Posts: 216
Joined: 03 Jun 2006, 12:22
Location: Samsun
Name: Hanifi AVCI
City: Samsun
PID: 1935
Vatsim ID: 964441
Skype: hanifi_avci

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby hakan737 » 02 Feb 2011, 16:57

Budur....! tek kelime daha söyleyemem. Hiçbir şey yapamıyorsanız çıkış alamıyorsanız öyle bir imkanınız bile yoksa hiç olmazsa elle bir asesat'a veya herksin evinde bulunabilecek bir şeffaf dosya kapağına mutlaka herkesin evinde olabileceğini düşündüğüm CD kalemi ile çiziverin.

İlker dahil birçok arkadaş oturup bunca emek harcıyorlar , kıymetini bilenler zaten biliyor ama bahane bulanların kaçacak yeri yok artık. HEpinizin ellerine sağlık elleriniz dert görmesin.
Hakan"737"Güven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby THY3672 » 02 Feb 2011, 17:20

Bu güzel çalışmanız için yürekten teşekkürler İlker hocam.
THY3672
Average User
 
Posts: 205
Joined: 07 Feb 2009, 22:28
Location: Turkey
Name: Ilker Aksan
PID: 3672

Re: Hold & Missed Approach Procedures Training

Postby Pathfinder » 02 Feb 2011, 18:23

Gerçekten çok güzel, pratik ve faydalı bir çalışma. Emeğinize sağlık.
Pathfinder
THY13
Giresun-1958
Pathfinder
Average User
 
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 02:12
Location: Turkey
Name: Selçuk
PID: 13

Next

Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests