Hakan Bey; LTBA chartlarında diğer bazı yabancı meydanlarda olduğu gibi bir irtifa tahtidi söz konusu değil. Ben alçalma profilime son derece dikkat eden birisi olarak, meydana yaklaşırken asla düz uçmam. Alçalma enerjisini maximum kullanarak mümkün olduğunca az yakıt yakmak gibi bir takıntım var. En son düzenlediğimiz etkinlikte önümde Erdal Elmacı kaptan vardı, ve her ikimizin de IAS 220 olmasına rağmen aramızdaki fark yavaş yavaş kapanıyordu. Bunun tek sebebi olarak aramızdaki irtifa farkının oluşturduğu Ground Speed farklılığını görüyorum. Çünkü Erdal Kaptan benden yaklaşık 5000-6000 feet daha aşağıdaydı, ve galiba ATC 'nin verdiği irtifaya inip belli bir süre ile düz uçuyordu, bense YAA yı FL180 de geçmiş, ILS e serbest bırakıldığımda 3000-4000 ft de olmanın hesaplarını yapıyor, hiç düz uçmadan sürekli yeni irtifalar alıyordum. Dolayısıyla aramızda iyi bir GS farkı oluşmuş.
Her ne kadar RNAV chart üzerinde noktalar arası irtifa tahtidi olmasa da, acaba aranızda bir karar alıp NOTAM yayınlayabilir misiniz? (Hadi adına da FRAGO - Fragmental Order - Tamamlayıcı emir diyelim) Örneğin, RNAV 35R için YAA-VATOM arası 10.000 - 8000 ft arası, VATOM - BA570 arası 8000 - 7000 arası vb...
Tabii, bu durumu herkese ne kadar anlatabiliriz o da ayrı bir konu ama, değerlendirebilirseniz sevinirim.
Edit... imla