THY4382 wrote:acaba diyorum belli pistler için METAR a aktif pistler eklenemezmi?
Bu husus tüm VATSIM server uygulamasında olabilecek birşey. TR için böyle birşey yapmak mümkün değil. Tüm dünya havaalanlarına yapmak lazım ki o da mümkün olmaz.
ATIS uygulaması da bu kapsamda bir uygulama.
Sanal havacılıkta işi keyifli kılan "pilot mesuliyetini" "uçuş evrelerinin kokpit içi hazırlık ve uyguyamalarını" pilot olarak bizlerin yapıyor olması. Her şey hap gibi olursa o zaman tekdüze bir hobinin de anlamı kalmaz.
Bence ATC olmadığı durumda aktif pist seçimi ve uygulaması;
ana çerçevesi doğru çizildikten sonra,
pilotun bilgi ve mukamesini, durumsal farkındalığını (diğer trafikleri takip ve kendi APP paternini yi bilmesi ile sağlanır) ortaya sereceği bir husus.
Yukarıda paylaşılanlar dahilinde, genel kurallara bağlı olarak ve yabancı trafiklerin de havasahamızı kullandığını dikkate alarak bir genel geçer çerçeve çizildiğinde ve hata yapanlar arkadaşça bireysel olarak uyarılarak, olmadı VA yönetimlerine şikayet edilerek (asla tartışmadan kalp kırmadan) uygulama otokontrole tabi tutulduğunda bu sorunlar daha asgariye inecektir.
Doğrusu için tartışmaya devam...
EDIT: Bu konunun ana direği, dayanak noktası olan METAR bilgisi kesinlikle VATSIM bilgisi olmalıdır ve SBOX ya da FSINN den alınmalıdır. Kullanılan hava durumu programı VATSIm den farklı metar verir ve bu da VATSIM METAR a göre belirlenen aktif pist için uçak limiti dışında kalırsa o zaman ilgili programı APP aşamasında kapatmak en uygun çözüm olacaktır.
Örnek1: YAA geçtiniz LTBA için VATSIM : 330/12 kts (aktif pist 36L/R) Active Sky: 240/6 kts
sorun yok 36 L/R ye inerim
Örnek2: YAA geçtiniz LTBA için VATSIM : 330/12 kts (aktif pist 36L/R) Active Sky: 135/20 kts
sorun var aktif pist 36 L/R meydanda trafikler var 36L/R taxideler ardımda APP da trafik var 36R APP rapor ediyor. Gidip 18L/R yaklaşmam Active sky kapatırım 36R inerimb
Benim AS ile 2 kez oldu kapattım sorunsuz indim. Şimdi FSINN kullanıyorum başka program kullanmıyorum.