by THY157 » 29 Mar 2010, 21:50
Sevgili Hasan Hocam cevabınız ve yazdıklarımı iyi niyetle karşıladığınız için çok teşekkür ederim. Ancak yine sakin hava tanımlamasını, aktif pist belirlenmesini tartışmamızı ve yeni bir karar alınmasını rica ediyorum sizden. Çeşitli sanal havacılık forumlarında havacılığın temelini oluşturan meteorolojik olayların uçuşa etkilerini araştırırsak eminim en çok konuşulmuş konu rüzgarın etkileridir. Yani arayan, araştıran arkadaşlar bulabilirler. Bulamayan, araştırmayan, gerek görmeyen arkadaşlarımızı da bizler uyararak doğruya yönlendirmeye çalışıyoruz. Sizin dediğiniz cevapları veren arkadaşlarımızın davranışlarının çözümü değil ki böyle bir kural uygulamak. Arkadaşımız sakin havanın ne olduğunu, kuyruk rüzgarı nedir, kullandığı uçakta kaç knot'tır bilmiyorsa sakin olmayan bir rüzgarda arkadaşımızı karşımızda görmeyeceğimizin bir garantisi yok. Diyebilirim ki böyle aktif pist seçimleri bizlerin daha çok aklını karıştıracaktır. Rüzgara bakarım, pist seçimimi yaparım, sorulduğunda da buyrun genel havacılık kuralıdır kardeşim derim geçerim. Ama sakin havada aktif pist budur, böyle uygulanıyor kuralını açıklayamam bana sorulursa. Gerçek hayattaki uygulamalar farklı, çünkü trafiği 24 saat kontrol eden kontrolörler var. Bana göre genel havacılık kaideleri dışında konulan kurallar lokaldir ve genel kaos yaratır. Daha geçen haftalarda LTBA-LTBJ rotasındaki irtifa farklılığının lokal olduğunu, genel olarak herkesin bilemeyeceğini, özellikle yabancı pilotlarla tehlikeli geçişlere sebep olacağından bu tür bir uygulamanın sanal ortamda uygulanamayacağını konuştuk. Bu konu lokal bir uygulamaysa, sakin hava tanımlaması üzerinden aktif pistlerin bildirilmesi de lokal bir uygulamadır. Düşünsenize İstanbul'dan Atina'ya uçuyorsunuz ve onlar oturup sakin havada 34 pisti kulanılacak diye karar almış, nerden bileyim, bilmeye mecbur muyum bunu? Bence alışkanlık, inmesi kolay, zaman kazandırıyor cevabı veren arkadaşlarımıza doğruyu öğretmek daha mantıklı.
Fikirlerimi sizlerle paylaşmak istedim, umarım inisiyatifin vPilotlara değil kurallara bağlı olduğu bir doğruya ulaşırız.
Saygılarımla.