çok mu acemiyim :((

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

çok mu acemiyim :((

Postby yüzba?y alper » 19 May 2002, 02:52

arkadaşlar dalga geçmesseniz bir kaç sorum olacak

squawk code nedir?
ıfr ve vfr farkı nedir?
approach tuşuna ne zaman basmalıyım?
gps ve navıgatıon modu nun farkı nedir?
bazı uçuşlarda flaps lar up olmasına ra?men havalanamıyorum?

şimdiden sonsuz teşekkürler........

kimse ilk başladı?ı günün unutmamalı
saygılar.......
yüzba?y alper
Newbie
 
Posts: 4
Joined: 18 May 2002, 03:24

Postby hakan737 » 19 May 2002, 04:24

quote:

arkadaşlar dalga geçmesseniz bir kaç sorum olacak

squawk code nedir?
Squawk code aynı zamanda transponder code anlaminda gelir ve ucakda , ucagin radar ekraninda gorunmesini saglayan cihazin radar ekraninda ucakta girilen code ile ekranda eşlenerek radar takibi yapılasini saglayan kodlardir. Belirli bir duznei vardır. VFR ucus haric sq code'unu ATC verir. (beliril bir duzeni vardir bunun yapilacak ucusun yonu , cinsi vsvsvs)4 hanelidir ve rakamlar sadece 7'ye kadardır. 3 tanede emergancy code'uu vardir.

ıfr ve vfr farkı nedir?
IFR=instrument flight rules-aletli uçuş kuralları yani uçağın içindeki navigasyon aletleri ile 0 görüş şartlarında dahi yapılan uçuşdur. Çevreden görsel veri alınmaz sadece alet uçuşudur.
VFR=visual flight rules-görerek uçuş kuralları, temel borda aletleri dışında tüm uçuş cevreden alınan göz teması ile yapılır.


approach tuşuna ne zaman basmalıyım?
bu ucağın tipine ve o anki konumuna gre değişir. Otomatik pilotun son yaklaşamayı sağlıklı yakalayabilmesi için maksimum kesem açısının 30 derece olamsı gereklidir. DAha yuksek açılarda uçak son yaklamada salınım yapabilir. APP tuluna basmadaki en uyun an uçapın full establish olacağına emin olduğunuz zaman uçak max30 derecelik ILs kesme açısında iken ve G/P marker'i henüz geceilmeden once basılmalıdır.

gps ve navıgatıon modu nun farkı nedir?
wala GPS'İ hiç kullanmıyorum bilemiycem :)

bazı uçuşlarda flaps lar up olmasına rağmen havalanamıyorum?
bu konuda tam ayrıntı gerek ama, eger büyük uçak ile uçuyor yinede havalamıyorsanız mutlaka trim basarak kalkış uygulayın

şimdiden sonsuz teşekkürler........

kimse ilk başladığı günün unutmamalı
saygılar.......







Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby THY45 » 19 May 2002, 05:10

Sayin YUZBASI ALPER, (!) (lutfen gercek isimlerimizi de kullanalim)

Hakan'in dediklerine ek olarak, (gece vakti yazmis gozunden kacmis olabilir) :))

Yuzbasi Soru: "bazı uçuşlarda flaps lar up olmasına rağmen havalanamıyorum?"
Hakan Cevap: "bu konuda tam ayrıntı gerek ama, eger büyük uçak ile uçuyor yinede havalamıyorsanız mutlaka trim basarak kalkış uygulayın "

Benim EK: Flaplar UP ise zaten kalkmaniz zorlasacaktir ki boyle de kalkis uygulanmaz.

3 ana konuya dikkat:

1- Flaplar ucagin manuallerindeki degerlere set edili mi (737 icin 5derece kalkis)

2- Trim ayari takeoff'a uygun mu?

3- Ucaginizin yakit+yolcu+kargo agirligi ve kendi agirligi toplami ucagin manuallindeki Maximum Takeoff Weight'in altinda mi? Detay bilmiyor olabilirsiniz baslangic iciin uctugunuz ucagin yakit tanklarinin %40-50 dolu olmasina dikkat edin gerektigi kadar hafifleyecektir.

Bu 3'u tamamsa sorun olmayacagini dusunuyorum.



TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY
THY45
Technical Admin
 
Posts: 322
Joined: 25 Oct 2001, 23:29
Location: Turkey
Name: Özgür Özden
City: Ankara
PID: 45
Vatsim ID: 824586

Postby remzi » 19 May 2002, 10:30

--APP tusuna ne zaman basmaliyim:

ineceginiz meydana 25-30 mil kala bordadaki GPS dügmesine (canak antene benzeyen dügme)basin. üstte 4 lü ok tuslarindan alttakine basarak zoom yapin. ineceginiz meydanin pist baslarinda sari oklar belirecektir. iste ucaginiz bu sari oklarin basina geldiginde "APP" tusuna basma vaktidir.
Amma dikat edin bir de irtifa önemli burda.alcakta olsaniz sorun yok ama gereginden yüksekseniz ILS yakalayamayacagi icin pist dogrultusunu bulur ama galideslopu tutturmazzsiniz ve yüksek kalirsiniz. bunun neticesi de pistin sonuna ancak teker koyabilirsiniz.

Simülatörü actiginizda bir müddet gönlünüzce ucun, daha sonra merakinizi alinca biraz ucagi kesfe cikmaya ne dersiniz. Mesela borda da sirali dügmeler zincirinde V harfi seklini andiran bir dügmeye tiklayip, buradan da referances sekmesine gelelim. Burada bir takim figürler ucagin performans degerleri (azami kalkis agirligi, maximum tirmanma hizi, azami sürati, inis hizi, tekerlek acma sürati)var. bunlara ucusun her aninda erismek mümkündür.
ayni yerde birde cheklist sekmesini görürsünüz. buraya tikladigimizda ucagin motor calistirma usulunden tutun da flap ayarina , buz cözücüler, trim ayarina kadar her türlü bilgi bulunur.
buralara bir göz atin takildiginiz birseyler olursa gene sormaktan cekinmeyin.
iyi ucuslar
Remzi Öztürk
tk-47
remzi
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2001, 01:33
Location: Turkey

Postby quote » 19 May 2002, 12:15

OOo iyi oldu bu başlık iyi. Bende bunları sormaya utanıyodum hep gırgır yapıyodunuz. Boşver be yüzbaşı bak bende acemiyim. Simulator bana bende ona bakıyom arada işde yapıyoz bişiler. ANkaraya gidicem diye geçen Dalaman'a inmişim. Araba gibi değilki bi sürü düğmesi var zor oluyo çözmek.

Devilish GFX http://www.biogenix.org
// FLYTHY W E B // M A S T E R //
quote
Newbie
 
Posts: 5
Joined: 26 Nov 2001, 13:57

Postby AKIN HOS » 19 May 2002, 13:25

ufak bir ek de benden :

(Boeing 737 icin konusuyorum) eger ucag?n?z bossa yani minimum yak?tla ve yolcusuz kalk?yorsan?z, take off roll u k?saltmak ve tail clearance i art?rmak için flap 15 le de kalkabilirsiniz.

bu durumda first ve second climb segmentlerindeki climb gradientiniz artacak fakat şird segmentte acceleration ?n uzun sürmesinden ötürü varyonuz düsecektir.

AKIN HOS
AKIN HOS
Newbie
 
Posts: 22
Joined: 28 Feb 2002, 02:24
Location: Turkey


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 93 guests