Yeni baslayanlar icin egitim

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Yeni baslayanlar icin egitim

Postby THY45 » 26 Oct 2001, 00:23

Merhaba Arkadaslar,

Ben de Gokhan gibi yeni baslayanlardanim ve daha elimin altinda joystick, duzgun bir ekran karti bile yok. HEpsini siparis verdim ama Baku'de oldugum icin TR'dan gelmesini bekliyorum.

Isim nedeniyle laptop kullanmaktan bu tarz Virtual Airlines olusumlarini takip edemedigime (2-3yildir) cok uzuldum ve sadece bu is icin yeni aldim desktop bilgisayarimi.

Senin gibiyim ben de cok heyecanliyim, ugrasiyorum, cabaliyorum.. Onceleri okudugum hicbir seyi anlamiyordum ama (2 haftada oldu baslayali) azim ettim ve gerekiyorsa 6 ay sIkI sekilde calisarak bu isi ogrenmeye karar verdim cunku bunu yasiyor, toplu ucuslardaki heyecani ben de diger ATC ve pilot arkadaslarim gibi yuregimde hissediyorum.

Gecen haftalarin birinde ayni Gokhan'daki dusunce ile okuduklarimi anlamak amacli bir online ucus yapayim (aslinda yapmaya calisayim) dedim. Ama gorevli ATC arkadaslarin yerine kendimi koydum ve daha pist basina yaklasmadan kendi istegimle cekildim (zaten ucagim pistin ortasinda donup duruyordu kendi kendine) ve onlari da 30 dakika boyunca uzdugum, yordugum icin kendime kizdim, biraz da utandim... Evet 28 yasinda evli-barkli bir adam olarak onlari yordugum icin utandim, hazir olmadan sirf kendimi tatmin etmek icin ortaya atladigim ya da baska bir deyisle, bencillik ettigim okudugum dokumanlari sadece 3 (!) kez okudugum icin (su an 5-6 kez okudum ve cok rahat inip kalkiyorum, ve dun tum ucusumu Sabiha Gokcen, Esenboga gece yaptim) kendime kizdim. :)

Kesinlikle aktivitelerin disinda kalalim demiyorum, bizim de katilmamiz lazim ama oncelikle cok iyi okumak, anlamak, calismak, calismak, calismak sonrasinda vakti iyi degerledirmek bizi daha kisa zamanda basariya goturecegi gibi hem diger arkadaslarimizi daha az yoracak hem de ezberden ote, okuyup ogrenerek, ZAHMET cekerek, sonuna kadar anlayarak ogrenmis olacagiz. Bu satirlari Gokhan icin yazmadim yanlis anlamayin, oncelik kendime... Ayrica bu satirlar benim buradaki ilgili ve yetkili arkadaslara bir cagri yapiyor olmamdandir...

Arkadaslar,
Isi biraz bilenler icin sitedeki training faydali ama konuyu sifirdan ele alanlar icin cok anlasilmaz. Bunun icin seviyeyi biraz daha asagidan tutarak baslamak ve buna gore textleri revize etmek, semalarla konuyu aciklamak gerekecektir. Aslinda bu satirlarimi daha sonra yazmayi dusunuyordum cunku biraz daha isi ogrenip kendimin de gruba bir faydasi olsun ve calismalara katilayim diyordum ama soyle bir baktim da ben 40kusur register olan piloum ve benden sonra 20kisi register olmus hepsi de INACTIVE yani ilgi var ve beni beklerlerse cogu arkadasimiz ve ATC'ler sIkintili gunler yasayacaklar. Ben 6 aydan once birseyler yazabilecek bilgiye ulasabilecegimi dusunmuyorum :))

1- A'dan Z'ye ve basitten zora hersey guzelce ve anlasilir ele alinmali.

2- En onemli konu ise, kesinlikle ON-LINE egitimler duzenlenmeli. Ve bunlar egitim talep arkadaslarla birlikte guzelce planlandiktan sonra planlanmis tarih ve saatlerde egitimci arkadaslarin da yardimiyla soru/cevap seklinde online ortamda kontrol edilmeli, eksikler tamamlanmali. Gerekirse chapterlar notlandirilmali ve gecis notlari olusuturulmali.

3- Es zamanli olarak text egitimlerinin birkac chapterindan sonra (ogrencinin motivasyonunun kaybolmamasi icin) ucus egitimlerine gecilmeli, ogrenci offline odevlerini onlie ortamda hocasina sergilemeli. Tum tarih ve saatler ogrenciden gelen ilk egitim talebindeki planlanmis takvime gore devam edilmeli. Gerekiyorsa katilimlar ZORUNLU hale getirilmeli. Yani disiplin olmali. Artik son asamalarda "on şe job training" paketine gecilmeli ve bu paket ile tum ogrenilenler online olarak sergilenmeli. Ogrenci hazir oldugu dusunuldugunde Istanbul gibi bir havaalanindan Ankara'ya tek basina ucmali ve egitmen bu arkdasi surekli kuleden izleyici olarak takip etmeli, cok cok zorda kaldiginda yardimci olmali ve bu ucus 3 kez tekrarlandiktan sonra bir not verilmeli. Basarili bulunursa sertifikasyon benzeri bir dosya mail adresine gonderilerek en az 1 ay icinde 10 saatlik ucus sarti ile TKxxxT ucuskodu ile uculmasi saglanmali ve ucuslarindaki basarilar goz onunde tutularak gereiyorsa bir sure daha TKxxxT ucuslari devam ettirilmeli gerekmiyorsa legal olarak profosyonel ucus icin izin verilmeli.

4- Tabii bu egitimlere kule ile yapilan ingilizce konusmalar da dahil olmali, bir sure sonra arkadasimizin yurtdisi ucuslar yapacagi goz onune alinarak TurkPilotu olarak basari saglamasi amacli olarak ilk gunlerden egitim buna gore set edilmeli.

5- Son olarak, belki de bu egitim icin FLYTHY'nin eksiklerini giderme amacli 15-20$ para talet edilmeli. Kimse bu kadar bilgiye hayir demez sanirim. Ne dersiniz?

Hemen belirtmeden gecemeyecegim, havadaki pilotlar ve ATC'ler cok yardimci oluyorlar. Ne zaman rogerwilco'ya dinleme amacli girsem hemen yardimci olmaya hazir olduklarini belirtiyorlar. Ayrica degisik yerlerdeki Serdar Sualp, Hakan Guven, Hakan Unal, Ali Camat, ve diger adini sayamadigim detayli aciklamalar yazan arkadaslarin da hepsine tesekkur ederim. (Ama yeni baslayanlar icin gercekten agir oluyor cok net anlasilmiyor hersey fakat yazilar saklanip da ileri de okununca birkac defa, cok faydasi goruluyor, durdukca degerlenen sarap gibi ama mahsen yerine desktop'ta saklamakta fayda var) :))

Yoksa benim/bizim gibi yeni pilotlarin piste atlamasi :)) ne bizim hizli ogrenmemizi saglayacaktir ne de ogrendiklerimizi saglikli kilacaktir.

Dusuncelerimin yanlis ve eksik olma ihtimalini de goz onune alarak yeni bir baslikta subject acmayi uygun gordum, elestirilerinizi (olumlu/olumsuz) paylasmanizi rica ediyorum. Uzun oldu kusura bakmayin.

Sevgilerimle,

Ozgur Ozden

Ozgur Ozden
THY45
Technical Admin
 
Posts: 322
Joined: 25 Oct 2001, 23:29
Location: Turkey
Name: Özgür Özden
City: Ankara
PID: 45
Vatsim ID: 824586

Postby firtemin » 26 Oct 2001, 00:44

Merhaba Özden ben Gökahan Akdeniz gercekten bizim gibi yeni baslayan arkadaslara total olarak her seyin sözcüsü olduğun için, gercekten güzel bir yazı hazırladığın için çok çok teşekür ederim.

Evet ben TRVACC'a uuye olurken yazında da bahsettiğin disiplinin mevcut olduğunu düşündüm fakat hayır bu yoktu fakat karşılıklı çok güzel bir ilişki ve herşeyden önemlisi saygı vardı,bu gerçekten çok güzeldi ve belkide motive edici bir unsurdu.

Bizim gibi bu işe yeni başlayıp bir an da önül veren arkadaşların eğer doğru yönlendirir ve disiplinli çalıştıkları taktirde oldukça başarılı olabileceklerini düşünüyorum özellikle on-line uçuş psikolojik olarak bir baskı demek ve bu tamamen pratik yani uygulama anlamına geliyor sorulara anında cevap ve yardım anlamına gelitor bu şu demek hızlı öğrenim çok pratik.Eğer benim tatol veri başlıklı yazımın başındaki text leri okuduysan(-ki büyük ihtimalle okudun) on-line uçmak isteğimi ve bunu gercekten yararlı olabileceği konusunda bir takım şeylerden bahsettiğimi görmüşssündür.Evet ucmak ve bilgi ile uçmak gerçekten muntazzam bir haz veriyor bana.?imdilerde şöyle düşünüyorum bunu gerçek hayata yansıtmalı ve belkide ticari amaçlı meslek edinmeliyim neden olmasın insan sevdiği işi yaparak daha mutlu olmuştur her daim.Ben yüzde doksan ihtimalle kasımın ilk haftası çok istediğim bir işi gerçekleştiriyorum İsvicre'ye gidiyorum fakat şimdilerde keşke gitmesem ve türk hava kurumun sertifikalı ve ciddi bir eğitim veren okuluna kaydımı yaptırsam diye düşünüyorum açıkcası belkide çok hevesliyim bu yüzdendir ama bu motivasyonumu asla kaybetmek istemiyorum şimdi bu siteyi hazırlayan ve gerçekten ciddi olarak bu işe gönül vermiş yönetici arkadaşlaradna rica ediyorum (ve lütfen bize katılan arkadaşlarda görüşlerini foruma traning bolumune"on-line eğitim" başlıklı yazılar yazarak belirtsinler) lütfen on-line eğitim için özellikle yeni başlayanlar için biraz kafa yorarmısınız.Hertürlü fikir paylaşımını lütfen gerçeklerştirelim

Saygılarımla

?imdilik söyleyeceklerim bu kadar

Gökhan Akdeniz
firtemin
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2001, 12:11
Location: Turkey

Postby hakan737 » 26 Oct 2001, 00:59

tamam iyi bir konuya değinmişsiniz ama Bozhan veya Bülent bişi yazmamış olursa yarın (cuma) epeeeeeeeyce bir uzun mesaj alabilirsiniz..eve daha yeni geldiğim (23:30)için şimdi yazamayacağım.

Hakan Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby THY4743 » 26 Oct 2001, 03:00

Herkese Selam...
Evet arkadaşlar sizleri çok iyi anlıyorum çünki bende yeni başlayanlardanım :)
Training sayfası, evet gerçekten çok içerikli ve yol gösterici şekilde hazırlanmış,Ancak benim gibi yeni başlayanlar için bazı şeyler(Aslında çoğu şey :)fazla zor.
İnanın bazen ya bırak bu işi bu iş seni aşıyor diye düşünüyorum ve sinirlerim bozuluyor.
Forum da herkes elinden geldiğince birbirine yardımcı olmaya çalışıyor bu harika bişey,ancak bazen, yeni başladıgım için bazı şeyleri sormaya çekiniyorum çünki "Ya kardesim Training sayfasını okusana hersey orda var" dense OK haklılar...
Fakat yeni başlayanlar için bazı şeyleri anlamak gerçekten zor...
ÖzgürÖzden'in yazısına kesinlikle katılıyorum ve biraz daha anlaşılr ve basit şekilde başlanabilirse ÇOK SEVİNECE?İM...:))
Ya tabiki bu iş çocuk oyunca değil
Çalış çalış çalış mecburuz başka türlü olmaz bilincindeyiz,ama genede biraz daha yeni baslayanlara yönelik daha basit anlatımlarla yapabilirsek HARİKA :))
Herkese teşekkür ediyorum,
Sevgiler,Saygılar...

targo...
User avatar
THY4743
Senior Member
 
Posts: 303
Joined: 23 Oct 2001, 20:08
Location: Istanbul
Name: Targan UNUTMAZ
City: Istanbul
PID: 4743
Vatsim ID: 1130878

Postby hakan737 » 26 Oct 2001, 10:55

beyler ufak bir sorun daha var şimdi. Türkiyede bu işin eskilerinden biri olduğum için bugüne kadar bir çok arkadaşım ile beraber bu tip konularda yıllardır yardım etmeye çalışıyoruz ama şimdi bahsi geçen konuyu sadece Fly Thy ortamında devam ettirirsek sadece bu forum'u merak edip açan arkadaşlar haberdar olacaklar. Turkism mail grubununa Türkiyeeki tüm sim pilotları henüz dahil değil. Demek istediğim eğer konu dar bir kullanım alanında kalırsa yine amacına ulaşmayacak çok kısa bir süre sonra yine şuraya git burayı oku durumuna geleceğiz. Ama başka bir alternatifimiz daha var bununbir mail grubu veya forum ortamında iletmek dışında. Sizler bu işe henüz yeni yeni ısınıyorsunuz bizler gibi deneyimli pilotlar için ise artık bu iş profesyonel bir uğraş ve yaşam kültürü (bunun altını çiziyorum ,çünkü çok önemli bir kavramdır) haline geldi. Dolayısı ile yanlış anlamyın ama biz sanırım 5-0 önde gibiyiz sizde. Bu yüzden bazı konuları sizin gözünüzde toparlayamayacak kadar ilerleme kaydetmiş olduğumuzdan istediğiniz, görmek istediğini , bulmak istediğiniz bilgileri bir beyin fırtınası şeklinde bu forumda dile getirin bizde konsepti belirleyelim ve kalıcı her an başvurulacak bir literatür haline getirelim.
Yinede aslına bakarsanız başvurulacak kaynaklar çok az değil. Sonuçta kimsenin ilgilenmediği daha doğrusu kapasitelerinin yetmediği çok özel bir uğraşa adım attınız ve atıyorsunuz. Amacınız sadece bir cessna'yı pistten kaldırıp indirmek olsaydı bunu zaten bize ihtiyacınız olmadan düşe kalka yapardınız. Ama işin şu anda içinde bulunduğunuz boyutunu seçtiğinize göre işte şimdi bizim çoktandır içinde bulunduğumuzu kabul ettiğimiz" yaşam kültürüne" adımınız atıyorsunuz demektir. Bu da beraberinde biraz bilgi birikimi ve beceri gerektiriyor. Bir VA operasyonu içinde olmak, başak pilotlar ile aynı sanal havasahasını paylaşabilemenin sorumluluğunu almak çok kolay bir iş değil aslında çünkü bu işin "oyun" kavramının çok daha ötesinde "uçabilmek " bilincinin, başarmak duygusunun hakim olması demektir. Çok defalar yinelediğim gibi , bizlerin amacı sadece " online olarak uçmak" olan kişilere ihtiyacımız yok. Onların bu bize göre kısır ve anlık zevklerini tatmin edecekleri bir çok multiplayer oyun odaları zaten var. İhtiyacımız olan bir "pilot" edası ile yaptığı çalışmanın, takım ruhunun bilincinde olan simulatorde uçmayı, uçmak ile ilgili bitmek tükenmek bilmeyen bilgi nehrinin tüm ürünlerini özümseyecek ruha sahip "pilotlar" olmalarıdır. Biraz abartılı gibi gelmiştir sizlere ancak bir gün etrafınızda onlarca pilotun olduğu bir uçuş esnasında kendinizi diğer pilotlar ile kıyaslama şansını elde ettiğinizde ve üstüne üstlük size yardım edecek bir tek arkadaşınız orada olmayınca (en azından orada olmasında dolayı güven duyabileceğiniz)bunu tüm çıplaklığı ile anlayacaksınız.
Son söz, malesef havacılık kendini geliştirmenin temel alındığı bir uğraş. Sizlere şimdilik biraz yabancı gelsede aslında bir çok Türkçe sitede (sizlerinde aslnda farkında olduğu ve kısa bir zaman sonra dediğiniz gibi yararlanacağınız) çok faydalı bilgiler var. Biraz ilgi ve alaka biraz yapılan iş için background hazırlamak bütün bunların çözümü. eninde sonunda futbol gibi bir alt kültür sosyalitesinin ötesinde Havacılık bir şekilde önbilgi ve düşüncede , mantıkta çözümü gerektiren sayılı insanın başarı gösterdiği bir olgu. E sizlerde bunlardan birisiniz bu kadar dil döktüğümüze göre :)))

sevgiler

Hakan"737"GÜVEN

Hakan Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby remzi » 30 Oct 2001, 02:27

Merhaba arkadaşalar
Nasreddin Hoca bir gün damdan düşmüş.Etrafındakiler telaş içinde aman koşun bir doktor çağırın demiş. Hoca gayet sakin: doktoru bırakın bana damdan düşmüş birisini bulun demiş.
Yeni başlayan bir pilotun halinden ancak bir yenisi anlar. Ve eğer bu günleri de geçer ustalaştığımız günleri de görürsek bize soru soranlara bazı şeyleri anlatırken bizde "anlaşılmaz" olduğumuzu göreceğiz. Bu nedenle hangi aşamada neleri anlayamıyoruz herşeyi çekinmeden sorabileceğimiz bir platform oluşsun.sorularımızı herkesin maillerine göndermek yerine soru sormaktan çekimeyeceğimiz foruma post etsek ve oraya da bilenlerin ve öğretmeyi sevenlerin (dur bakalım yeni sorular asılmış tahtaya) diyerek altına cevabını iliştireceği bir platform nasıl olur.Bu sayede yeni başlayanlara tavsiye edilebilecek (muhtemelen her yeni başlayanın aynı soruları sorabileceğinden hareketle)referans bir DATABASE olur. (havacılkta en sık sorulan 1000 soru gibi)
İki parmak daktilo bilene on parmak yazmayı öğretmek hiç bilmeyene öğretmekten daha zordur.(Ben havacılığı iki parmak daktilo gibi bilenlerdenim)Sağdan soldan hasbel kader öğrendiklerimiz arasında bir bütünlük sağlayamadık. Eh başlayalım bakalım yazmaya soruları zamanla mesafe kat ederiz. Hepinize selam ve başarılar
remzi öztürk
remzi
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2001, 01:33
Location: Turkey

Postby hakan737 » 30 Oct 2001, 11:25

Öncelikle Forum bir kaç gündür teknik bir sorun nedeniyle kapalıymış bu konuda FlyThy'deki arkadaşların yapabilecekleri birşey yokmuş, tamamen serversal..:)

Tamam arkadaşlar o zaman baştan alalım konuları ve tamamını bu forumda irdeleyelim. Aynı zamanda eksikleri olduğuna inana arkadaşlar varsada yine bu forumdan takip etmelerini önerebilirsiniz, çünkü şu anda kapsamlı olarak hem Türkçe hem İngilizce eğitim sayfalarının en iyilerinden biri şu anda FLyThy training bölümünde (neden? çünkü uzuuuunca bir zamandır aslında parça parça hazırlanan eğitim makaleleri bir araya burada getirildi ve günbegün gelişiyor)

Ne yazıkki havacılık belli bir bilgi birikimi olmasını gerektiren bir çalışma alanı. Bunu daha önceden defalarca söyledim. Bir pilotu 0'dan yetiştirmek cidden çok uzun bir zaman aldığı gibi karşınızdaki insandanda aynı özveriyi beklemek durumundasınız. Yani siz bir kişinin yetişmesi için mesai harcıyorsanız bu mesai boşa gitmemeli. İşin kötü veya anlaşılmaz tarafları şunlar. 0'dan verilecek bir eğitimin malesef online olarak yapılması çok mümkün değil. ?öyle düşünün , gerçek bir uçuş eğitiminde hiç hazırlık yapmadan ne yapacağınızı daha bilmeden sizi uçağa koyup "hadi gir piste kalk bakalım "demek gibi birşey. Takdir edersinizki sanal bile olsa sanal gerçeklik adına simule edilen hava sahasında aynı anda birçok pilot uçuyor. Buna karşın eğer yaptığınız işin bilince iseniz yani belirli bir seviyeyi aşmış ve işin detaylarına gelmişseniz örneğin onlien uçmayı biliyor , log in olduğunuzda apronda başlıyor, basit konuşmaları yapabiliyorsanız ve eksiğiniz avigasyon ise amenna hiç sorun değil, helebirde önceden navigasyon konusunda çalışıp hazırlıklı olduysanız iş dahada iyi,çünkü verim ancak bilgi tam olduğu zaman alınabilir. Bu demek değildirki " bilmiyorsan gelme!!!" hayır bilakis tamn tersine sizleri offline olarak uçuş tecrübesini arttırma , devamlı olarak araştırmaya yönlendirme ve bir an önce diğerlerinin bilgi seviyesine ulaşabilmek için rekabet ortamına sokmak içindir.
?İmdi sizlere küçük birkaç sorum var. Bazı şeylerin anlaşılmasının zor olduğunu dile getiriyorsunuz. Diyelimki hakikaten bir uçuş eğitimi alacaksınız? e peki o zaman yine bu araştırmaları yapmak zorunda değilmisiniz? elbette zorundasınız ama sanal alemin avantajı en azından uçağı düşürsenizde parasını ödeme derdi yok :)) şaka bir yana en azından FS98 yakın geçmiş profesyonel sim'lerden biri, kaç tane arkadaş bu simulatör'ün TRAINING LESSON bölümünü sadece merak için inceledi? cevap vereyim çok fazla değil. İnanın çok fazla değil. Benim tanıdığım çok az kişi bu lesson'ları kendini sınamak için yapıyor ve hakikaten başardığına inanıyor. Ellerinizde FS2000'in çok enterasan bir eğitim bölümü var. İnanın bana sadece her chapter'i uygulamasanız bile bir kez izlemeniz sizlere sayfalarca okuyup anlamakta zorluk çektiğiniz konuları anında çözmenize yarayacaktır. Çok komik gelecek sizlere ama bu gün bizler gibi deneyimli pilotlar bile bir programı ilk yüklediğimizde doğrudan lesson veya training bölümünden başlıyoruz testlere.
Peki deneyimli pilotlar uzaktan silzeri mi izleyecek elnbette hayır, muhtemelen sıkılmadan sorularınıza cevap vereceğiz ama kolaylıkla ulaşıp elde edeceğiniz bilgileri burada tekrarlamak bir müddet sonra bizleride sıkıntıya sokacak. Mesela yukarıda bir soru var "OBS'nin nasıl çalıştığını anlamadım, ne işe yarar?". Aslında bu örnek uçuşta ilave olarak verilen bir bilgi. Örnek uçuşta ILS'e oturmak için OBS'i XXX dereye ayarlayın. Püf noktası bu işte demekki OBS ayarlanması gereken bir şey. Eğer ayarlanmayacak osa idi oraya girlecek değer verilmeyecekti.O zaman son yaklaşmada NAV cihazı alakasız bir şekilde çalışacaktı gibi. (yinede OS'nin ne olduğunu anlatacağım :)))
Özgür bazı fikirler sunmuş ve bir çoğunda haklı , üstelik hem TRVACC hemde VA tarafında bir program dahilinde işlemesi kounsunda fikir birliği ve plan hazırlıkları var. Bu yüzden 29 ekim pazaretsi günü oldukça uzun süren bir toplantımızda oldu ve bazı çalışmalar için temel fikirler planlandı.Yinede;
1- A'dan Z'ye ve basitten zora hersey guzelce ve anlasilir ele alinmali.
Eğer bunu yaparsak (-ki belki yaparız) o zaman pilotlar araştırmacılık yetilerini kaybedip sadece elde ettikleri bilgiler ile uçuyor olabilirler. "Burada güzel bir bilgi var ok bu bize yeter" anlamında bir mantığında gelişmesini engellemek lazım. A'dan Z'ye mantığında bile anlatacak olsak eğer havacılık ile ilgili basit nosyonlar yok ise bu şu anda masamda bulunan gerçek havacılık eğitim kitaplarında biri olan 500 küsur sayfalık bir dökümanın tekrarı oalcaktır. Ve yine anlaşılmayan yabancı gelen şeyler bu sefer onun için sorulacaktır. Yani önemli olan karşı tarafında biraz sitekli olmasını garanti edebilmek. Bu arada A-Z'ye epeyce bir bilgide internet sayfalarında var. Bu yapılırsa belkide sadece tercüme edilmiş olacak.

2- En onemli konu ise, kesinlikle ON-LINE egitimler duzenlenmeli. Ve bunlar egitim talep arkadaslarla birlikte guzelce planlandiktan sonra planlanmis tarih ve saatlerde egitimci arkadaslarin da yardimiyla soru/cevap seklinde online ortamda kontrol edilmeli, eksikler tamamlanmali. Gerekirse chapterlar notlandirilmali ve gecis notlari olusuturulmali

Bu konuda gündemde ama dediğim gibi 0'dan ele alarak onlien yetiştirmek heleki aynı anda bunu birkaç kişi ile yapmanın detaylı bir çalışma gerektirdiğini unutmayalım. Pilot ne kadar çok şeyi hatmetmiş ise onlien eğitim o kkadar verimli olabilir. Örnek; pilot henüz uçağı çalıştırmayı biliyor, piste gitti ve kalkışta uçağı yere vurarak chrash oldu. Bunu iki yönlü düşünün ,1- pilotun online olarak herkesin gözü önünde birkaç kez denemesine rağmen crash olmasını vereceği psikolojik baskının olumsuz etkisi,2- meydanın pistinin meşgul olması, instructor'un sadece bir kişi ile zaman harcayacak olma riski ve diğer pilotarın durumu. (olasılık bunlar) Ama eğer pilot belirli bir seviyeyi geçmiş ise yapılacak olan basit iniş kalkış meydan turu çalışması komutların alınması verilemsi, basit navigasyon veya vfr uçuş olursa o zamaneğitim amacına ulaşıyor demek olur.

3'ün cevabı zaten 2'deki yani olması gerekn bu.
4'de aynı bütün bu çalışmalr aynı konuları içeriyor olmalı.
5 FlyThy'nin kendi bileceği iş ama ben eminimki bu arkadaşlar işin içine para girince problem çıkacağını biliyorlar. Para lafı oldukça sorunda çok oluyor. Pek tabii bu FlyThy'nin tasarrufunda bir konu.

?imdi yukarıdaki tüm düşünceler benim şahsi görüşlerim. eninde sonunda her arkadaşlar 10 dakika bile olsa zaman zaman bir şekilde eğitim yapıyoruz. Ama aklımızdan çıkarmamaız gereken havacılık gibi çok ama çok farklı bir iş ile iştigal ediyor olmamız. Nasılki bir uçak havada "PAUSE" edilemiyorsa aynı şey biizm içinde geçerli (etik olarak tabi), işin kötü tarafı birde online olarak uçuyorsak aynı hava sahasını paylaştığımız insanlara karşı sorumluluğumuz var demektir. Örneğin sevgili Bozhan'ın benim kontrolörlük testimde mizansen olarak yaşattığı sıkıntı bunun en açık örneği. Komutları yanlış anlayan bir pilotu canlandıran (ben bilmeden tabi tezgah kurmuşlar) uçak meydan batısı olan bekleme noktasını 06 yaklaşma kursu üzerinde tutup üstüne verilen 360 başı olduğu yerde dönmek olarak anlayınca aslında ciddi bir örnek teşkil eden bu eğitim ve sanal uçuştaki karşılıklı pilotaj güveni ile sorumluluk ortaya çıktı. Son yaklaşmaya girdiğinizde bir 737 ile tam önünüde habire 360 dercelik tur atan bir VFR trafik olsa ve ATC devamlı olarak ona ordan çıkmasını istediği halde yanlış anlamasına siz nedersiniz? Elbette hoşunuza gitmez. (bu çok önemli bir eğitim idi ve Bozhan bana yaşadığım en büyük stressi gösterdi :))

SAkın yukarıdaki satırları olumsuzluk olarak algılamayın, amacımız ortak bir paydada buluşlabilmek ve sizleri iyi birer Türk pilotu haline getirip beraberce Almanyada İngilterde Amerikada uçabilmek. Bunun için hepinizin görüş ve fikirlerine ihtiyacımız var. Dediğim gibi bunlar benim kişisel görüşlerimdir.

sevgilerimle

Hakan GÜVEN

Hakan Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby THY2 » 30 Oct 2001, 22:17

Herkese Selamlar,

Sevgili Özgür Özden forum'a bu konu ile ilgili yazıyı yazdığında hemen uzun bir cevap hazırlamaya başladım. Hakan'da bizden önce davranıp, aslında bizi de tanıdığı için uzunca bir cevap yazacağımızı ilk mesajında belirtti. Öylede olacaktı....... Ancak forum sayfamız server da bizim dışımızda oluşan bir sorun nedeniyle 3 gün kadar offline oldu. Ben hatayı bulmak için 2 gün çırpındım ama sonuç çıkmadı tabii Özgür'e yazdığım cevapta güme gitti. Ama daha iyi bir şey oldu. Özgür bize bazı şeyleri tekrar hatırlattı. Son günlerde daha etkili bir training programı hazırlayabilmek için yeni bir hareket başlattık. Yakında gelişmeleri sizle de paylaşacağız.

Ancak şunu belirtmek isterim.
1-Araştırmak, okumak yani kişinin kendi çabası çok önemlidir bunu unutmayalım.
Aslında herşey o kadar da zor değil. Acele etmeden öğrenmeye çalışın. Fs2000 içinde lessons bölümlerini mutlaka çalışın. Bu kesinlikle çok faydalı.

2- Training bölümdeki yazıları mutlaka çok iyi ve dafalarca okuyun. Bilgisayarda okumak zor geliyor ise ve print edilirken sorun çıkıyorsa ki ben test etmedim. Lütfen haber verin Print versiyonlarınıda hazırlayalım.

3- Sormaktan kesinlikle çekinmeyin. Forumda soracağnız her soru cevabı basit yada zor olsun cevaplanır ve sizden sonra aynı soruyu sormak ihtiyacı duyacaklara da referans oluşturur.

4- Başka bir konuda bu servisler karşılığı ücret alınması. FLY THY hiç bir şekilde gelir elde etmek ya da bu çatı altında buna zemin hazırlamak amacı ile kurulmamıştır. Bu nedenle üyelerden böyle birşey kesinlikle talep edilemez. FLY THY'nin bu hobiye gönül vermiş kurucu ve yöneticilerinin tek beklentisi iyi ve kaliteli pilotlardan oluşan, dünya çapında adı bilinen bir VA olmak ve bunu başarmak için gerekli olan dost ve katılımcı yeni arkadaşların bir araya gelmesidir.

5- Bu anlamda tüm üyelerin site içeriğinde ve tasarımında daha iyiyi yakalamak için tüm fikirlerini bize bildirmeleri tercih edilen bir harekettir.

Bu hatırlatmalar haricinde şu an için söylenecek fazla söz yok. En kısa zamanda yeni training programımız ile sorunların çoğunu çözeceğiz umarım.

Sanal Hava Sahamızda daha da aktif olacağımız günler yaklaşıyor. Acak biraz zamana ihtiyaç var.

Herkese başarılar dilerim.



FLY THY
Crew And Operations Manager
User avatar
THY2
VIP Member
 
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 18:33
Location: Istanbul
Name: Bülent AKBAY
PID: 2

Postby THY45 » 30 Oct 2001, 22:44

Selam Arkadaslar,

Oncelikle ben de sonradan farkettim, gonderdigim mesajdaki "-mali, -meli" eklerinin yanlis ekler oldugunu, eee o kadar kaynak okuduktan sonra yazilmis mailden de ancak bu beklenir. Bunlari "olsa iyi olur, siz ne dersiniz, ben boyle dusundum ama" seklinde kibar ve ZORUNLULUK ifade etmeyen diger kelimelerle replace eder misiniz? :)

Simdi bu duzeltmeyi yaptiktan sonra, yukaridaki bir arkadasimizin TVACC icin soylemine katilamiyorum ve kesinlikle bu tarz dusuncesindeki yanlisligin kendisinin kurumu yeterince tanimamasina bagliyorum, zaman icerisinde farkliliklari gorecegini dusunuyorum. Keza FLYTHY'nin de ayni bicimde ozverili, caliskan, zeki ve becerikli arkadaslardan olustugunun farkindayiz.

Gelelim Hakan Guven'in yazdiklarina;

Benim yanlis anlasildigimi dusundugum bazi konular var bunlari da netlestirelim yeni katilimcilara daha katkili olalim:

- A'dan Z'ye basitten zora derken niyetim, herseyin hazir oldugu bir kaynak degil idi, benim niyetim; bilgileri toparlayalim ve genelini Turkce'ye cevirelim, fakat detay ve ara adimlari link'leyelim ya da kaynak gosterelim idi. Yoksa tum havaciligi zaten bir site'ye sigdirmak imkansiz ve dediginiz gibi temmellige alistiracaktir katilimcilari.

- Kesinlikle sifirdan pilotlari alalim egitelim/egitin demedim zaten, ben de burayi dikkatinize cekmek istiyorum. ATC'ler ile yasadigim 10dakikalik sIkintimdan sonra onlarin bunu hergun degisik insanlarla yasadigini dusundugumde beni yordugu icin dikkatinize sundum, diyorum ki; katilacak arkadaslara diyelim ki,

"Hmmm, cok guzel aramiza hosgeldiniz hadi biraz anlatin kendinizi ve bu ise nereden basladiginizi, bilginizi, kisaca bu konu ile ilgili olarak disari cok tasmadan bir mail ile anlatin SIZI bize. BIZI ise webden ogrenin iyice, boylelikle karsilikli tanismis olalim ki anlayabilelim konustugumuz DILI..."

"Bizden eger egitim talep ediyorsaniz oncelikle mutlaka su 1-2-3.Chapterlari ve linkleri iyice ogrenin, bunun icin asagidaki seceneklerden birini is yogunlugunuza gore secin ve bize bildirin (5, 10, 15, 30 gun) Chapterlerin sonununda sorularinizi sorun (birkac defa cok iyi okuduktan sonra) Forum sayfamizi kullanabilir, oradakileri de surekli takip edebilirsiniz. Ayrica bu ilk 3 chapter icin internette ingilizce biliyorsaniz (ki artik anlayacak kadar ogrenmeye baslarsaniz sizin icin de faydasi cok olacaktir) asagidaki linkleri takip etmeniz ve bu konu basliklarinda diger site'larda surf yapmaniz bilgilerinizi gelistirecektir. Ayrica genel olarak bilginiz birkac soru tespit edilmeye calisilacaktir. Burada niyetimiz sizi SINAMAK TEST etmek degil ancak takdir edersiniz ki, bu seviyeyi yeteri kadar yakalayamamaniz durumunda hem siz hem de gorevli arkadaslarimiz sIkInti cekeceginden egitimin TAM ve EKSIKSIZ olmasi icin maximum cabayi sarfediyoruz. "

"Bahse konu gun geldiginde, biz sizinle temasa gececegiz ve egitim devami hakkinda gorusecegiz ve simdi sira 4.chapter olan online ucus oncesi hazirlik konusunda lutfen bunun icin de bir surec belirleyiniz"

4. chapter sonrasinda ogrenci online ortama davet edilir karsilikli belirlenen gun ve saatte hatta bunlar grup halinde (bence en cok 3, 5 kisi olmalidir) katilirlar ve apronda beklerler, Bekleme esnasinda her ucak ayni steplerden tek bir komutla gecirilebilecegi ve ogrenciler onceden derslerine iyi calistiklari icin ATC'nin zaten varolan ZOR gorevinin disinda bir de ucaklari kaldirtmada yasadigi sorunlari MINIMIZE etmis oluruz. Ve bir sonraki bu 5 arkadasin katilimi her zamandan daha kolay olur her iki taraf icinde..

Sonrasi icin de yazarim fikirlerimi ancak hele bir pistin basina gelelim :) istenirse ilgililere devamini da yazar, ve egitim setinin hazirlanmasinda da aktif yer almak isterim. (Ne diyorum ben yaaa, ben de birsey bilmiyorum ki :) yok yok ogrenirim o zamana kadar) Mutlaka bugun bizim icin calisan ve ileri de bircok genc arkadasin aramiza katilacagi bu kurumlara KATKIDA bulunmali ve bizler de aktif olarak kurum icinde yer almali uzerimize dusen gorevleri yerine getirmeliyiz diye dusunuyorum tabii idealist bir dusunce ile ama buradaki butun arkadaslarin ayni cabayi gostermek isteyecegini inaniyorum...

Ikinci bir konu da buradan yetisecek arkadaslarin belirli bir seviyenin uzerine cikmalarindan sonra kendilerinin de ayni yoldan gelecek diger arkadaslara yardimci olmak amacli ve iclerinde de eger bu yonde de istek var ise ATC'de gorev alabilmeleri saglanabilir ve her iki isi de simule etmis/gercegine yakin ogrenmis oluruz.

Ayrica yeni baslayan arkadaslar, mutlaka cok cok cok cok calismak lazim, inanin caba sarfedilen is cok buyuk zevk veriyor ve sizlerin bunun bir OYUN hobisi degil de farkli bir kulturden gelen HOBI uzeri bir olgu oldugunun farkinda oldugunuzu hissediyorum, o yuzden ARASTIRALIM, CALISALIM ve OGRENELIM Ama SABIRLA..

Tesekkur ederim. Hepinize en sicak sevgilerimle, (Soz bir daha bu kadar uzatmamaya calisacagim :) becerebilirsem)

Guvenli ucuslar,


Ozgur Ozden
THY45
Technical Admin
 
Posts: 322
Joined: 25 Oct 2001, 23:29
Location: Turkey
Name: Özgür Özden
City: Ankara
PID: 45
Vatsim ID: 824586

Postby leventakcal » 31 Oct 2001, 01:09

Merhaba arkadaslar;
Sizlere biraz nasil ogrendigimden bahsedeyim. Online ucmaya baslamadan once 3 ay boyunca calistim. Ingilizce de bilmiyorum ama herkesin 15 dakikada okudugunu 30 dakikada okudum. Caslistim Bulent beyin dedigi gibi FS2K nin training bolumun tamamini cessna ile bitirdim. Sonra kafama takilan sorulari Hakan Guven beye sordum ve her zamanda yanit aldim. Kimsenin olmadigi saatlerde online uctum. Navigasyonu okuyarak ogrenmekten baska careniz yok. Takildiginiz yerleri bana ve diger arkadaslarimiza sorabilirsiniz. Inaniyorumki kimse sizi yanitsiz birakmayacaktir. Pilotaja gelince kendi basiniza ucarak tecrube edinebilirsiniz. Sonuc olarak 2-3 gunde ogrenenilecek bir similasyon degil biraz sabir ve zaman gerekli. Hakan beyi dedigi gibi henuz yeni kurulmus FLYTHY gun ve gun daha da ilerlemekte hepimiz elimizden geleni yapiyoruz.

Saygilarimla

Levent AKcal
leventakcal
Junior Member
 
Posts: 50
Joined: 31 Oct 2001, 00:42
Location: Turkey

Postby leventakcal » 31 Oct 2001, 01:10

Merhaba arkadaslar;
Sizlere biraz nasil ogrendigimden bahsedeyim. Online ucmaya baslamadan once 3 ay boyunca calistim. Ingilizce de bilmiyorum ama herkesin 15 dakikada okudugunu 30 dakikada okudum. Caslistim Bulent beyin dedigi gibi FS2K nin training bolumun tamamini cessna ile bitirdim. Sonra kafama takilan sorulari Hakan Guven beye sordum ve her zamanda yanit aldim. Kimsenin olmadigi saatlerde online uctum. Navigasyonu okuyarak ogrenmekten baska careniz yok. Takildiginiz yerleri bana ve diger arkadaslarimiza sorabilirsiniz. Inaniyorumki kimse sizi yanitsiz birakmayacaktir. Pilotaja gelince kendi basiniza ucarak tecrube edinebilirsiniz. Sonuc olarak 2-3 gunde ogrenenilecek bir similasyon degil biraz sabir ve zaman gerekli. Hakan beyi dedigi gibi henuz yeni kurulmus FLYTHY gun ve gun daha da ilerlemekte hepimiz elimizden geleni yapiyoruz.

Saygilarimla

Levent AKcal
leventakcal
Junior Member
 
Posts: 50
Joined: 31 Oct 2001, 00:42
Location: Turkey

Postby hakan737 » 31 Oct 2001, 01:37

Özgür sakın yanlış anlama, başlıklar halinde verdiğin öneriler (en baştaki) hakikaten konuşulması gereken şeyler. sadece bana, beni tanıyan arkadaşlarım (sim'den değil) "güvenlik peygamberi" adını taktıkları için (çünkü herşeyi planlamak ve en ince ayrıntısına kadar düşünmek gibi bir takıntım var bu yüzden hala bir web page'im yok :))bu hikaya yamaç paraşütünden geliyor) olabilecek en alt seviyeden ele almaya çalıştım, çünkü bu seviyede olanlarda olacak. Geri kalnları için hemfikiriz zaten önemli olan katılımın öncelikle forum ortamında artması. gördüğün gibi hala 3-5 kişi kendi aramızda muhabbet ediyoruz biz bize ne güzel lay lay lom..şeklinde geçiyor aslında bu kadar ciddi bir konu. Çünkü bu konu ileride (ileride dediğim kısa bir zaman sonra) değil FlyThy , tüm Türk simulatorcülerinin başvuracağı bir kaynak olmalı. E bunun olması içinde her bakış açısına ihtiyacımız var. Beyin fırtınası bunun için yapılır, değilmi?

Hakan Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby remzi » 31 Oct 2001, 02:21

Aşağıda okuyacağınız yazı çok fazla ehemmiyete haiz değil, aceleniz olmadığı bir zamanda eğlencelik olarak okuyabileceğiniz türden bir yazıdır.
Örenmeyi engelleyen ne yada öğrenmeyi ne geciktirir.
Aslında yapılacak iş gayet basittir. Yol bellidir çalışırsanız açıp okursak örenilir ki insan oğlunun beynine bilgi girişinde en büyük yüzdelik pay ile okumak birinci gelmektedir. Ben neden örenmekte ağır davranıyorum bilinç altında yatan engel ne yazayım. İçimizde bir ukde kalmış çocukluğumuzda izlediğimiz filmlerden. İzlemeyenimiz varmıdır çok yapılmıştır o filmlerden, hani pilotlara bişey olmuştur da uçağı kullanacak kimse kalmamıştır da bir çocuk yada sıradan bir yolcu geçer koltuğa alo kule pilotlar yok ben şimdi naapiyim der. Merak etme biz sana yardım edecez derler ve başarıyla indirir uçağı yere. Espirisi de çok yapılmıştır alo kule pilotlar fenalaşmış ben şimdi ne yapayım? Telaşlanma biz sana uçağı havalandırman için yardım edeceğiz..:)) Kimler oynamadı ki o tür filmlerde kaç çeşit film yapılmadı ki uçak üstüne sıradan insanların kahramanlaştığı.. mesela bir 747 filmi vardı 1980 lerde siyah beyaz trt döneminde izlemiştim bir çocuk idirmişti 747 yi frenlere yükleniyordu ayakları pedallara yetişmiyordu zor durdurdu (heyecan kattı filme yani) boeing de ne reklam yapmış arkadaş birisi tono atar 707 ile, birisi çocuk bile kullanacak kadar basit ve güvenli uçak yaptık mesajını verir. Kurt Russel oynadı kritik karar diye bir filmde 98 de. Daha PPL ini tamamlamamış Russel hostesle birlikte flight manuele bakarak indiriyordu 747 yi, hatta alanlardan birini pas geçerek. Sonra bir başka filmde fbı ajanları mahkumların kontrolünü kaybediyordu hijaking tabii pilot kabininde O2 tankı patlıyo P1 vefat p2 yaralı ajan mike indiryor uçağı. Harrison fordu unutmak olurmu. O da amerika başkanını canlandırdığı filmi air force van hatırlarsınız uçağını kurtardıktan sonra generel telefonla talimat veriyordu(şimdi ortadaki ekranın orda iki çizgi arasındaki rakamı görüyormusunuz onu sola doğru bilmem kaç yapacak şekilde çevirin o sizin rotanız sir. Ne güzel anlatıyodu ki (iyi bir eğitim dökümanı olur bundan otopilot kullanımı için) tam o anda migler geldi kaynadı eğitim :) uçak gene boeing.
Rakip uçaklar cephesinde durum nedir? MD-11 in dönüşü muhteşem oldu (yavaş atın çiftesi pek olur derler) MD-11 in kullanıldığı film tam bir eğitim dökümanı abartısız. Burdada biraz bilimkurgu üstüne kurulu (garip yaratıklar var, bir kara delikten geçiliyo vs) ama uçak alabildiğince gerçekti. O filmde de gaz açmayı, motor çalıştırmayı devir göstergeleri, ils i, buluttan çıkış prosedürünu, burun dikmesine kumanda eden direksiyon kolunu, line up ı, tüm ayrıntıları ile öğrendik ama burda pilota bir şey olmuyordu pilot işinin başında idi ve tüm hünerini gösteriyoru....
Hani bir uçağa bir şey olsun da indirelim gibi acımasızca bir heveste değilim ama o heyecanı için bir kez olsun online uçuşta o tadı yaşama hayali var. Bunu cazip kılan ne olabilirki belki kural olmaması serbestçe istediğin gibi telsizde konuşmak, herkesin seferber olması bütün trafiğin sana dikkat etmesi (sen istediğin gibi gidiyosun hocam karışan görüşen yok, bir rican olsa negatif diyen yok, chek your heading diyen yok) böyle bir ayrıcalığın var o anda.
Peki online ortamında bu olurmu ne diyeceksiniz ki: şöyle bir şey olabilirmi: ee aloo kule ee ben arkadaşa misafir gelmiştim bigisayardan uçakla uçuyorduk ki kendisi aniden rahatsızlandı uzun bir süre wc den çıkamıyacak ee ben uçağı yerine ulaştırmak istiyorum da ... yardımcı olurmusunuz?
-- tabi kardeşim yardımcı oluruz hiç telaşlanma. ?imdi ekran başına geç klaveyi önüne al tamam mı ? he tamam.güzel şimdi orda klavyede en solda en altta bir tuş var gördünmü? Ha evet gördüm basıyormuyuz.? dur bi dakka acele etme, c harfini de gördünmü ? e eevet. - hah şimi o iki tuşun ikisine birden aninden bas sonra peşinden aniden entere bas oldumu? Tamam basıyorum. .. .. ee gitti bu kapandı uçak ?? --- hadi kardeşim hadi kurcalama bilgisayarı bozdun sen onu geç odaya tv seyret arkadaşın gelince düzeltir karışma sen. . ta- .. tamam oldu...
bu öylesine bir mizah yazısı oldu işte sabredip okuduysanız sabrınıza teşekkürler kendinize iyi bakın iyi çalışmalar
remzi öztürk
remzi
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2001, 01:33
Location: Turkey

Re: Yeni baslayanlar icin egitim

Postby hacivat123 » 18 Sep 2010, 19:33

Bu konunun konuşulalı çok olmuş ama bu konuda bir gelişme sağlandı mı acaba ?
hacivat123
Newbie
 
Posts: 19
Joined: 16 Sep 2010, 22:48
Name: Onur BOZKURT
PID: 0000

Re: Yeni baslayanlar icin egitim

Postby Apollo » 21 Sep 2010, 17:00

Onur kaptanım bu konularda (diğer konudaki okul husus da dahil) çeşitli beklenti ve görüşler zaman içerisinde paylaşıldı ve halen paylaşılıp tartışılıyor.

Aşsağıdaki konuyu komple okursanız hem düşünülenler hem de yönetimin çalışmaları hakkında bilginiz olur.

Görüşlerinizi paylaşmaya devam etmeniz beklenti ve istekleri anlamamız ve ortak noktalara yoğunlaşmamız açısından faydalı olacaktır.

viewtopic.php?f=1&t=7906&start=25

selamlar
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Next

Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests

cron