Total veri

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Total veri

Postby firtemin » 20 Oct 2001, 12:33


merhabalar, ATC olarak vermıs oldugunuz ciddi hızmetınıze cok teekur edıyorum.Aranıza yeni katılmıs olmama ragmen sabırsızlıgım nedenı ile cabuk ogrenmek ıstıyorum ve bu yuzden onlıne ucmak ıstıyorum.Burdakı butun arkadaslara seslenıyorum eger elınızde onlıne ucusa dair detaylı total veriler varsa lutfen benımle paylasırmısınız ıcq um ve mail adresım members ınformation da mevcut
sımdıden bana yardımcı olanlarra cok tesekur ederım saygılarımla
Gökhan Akdeniz

Gökhan Akdeniz
firtemin
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2001, 12:11
Location: Turkey

Postby Bozhan Özsoy » 20 Oct 2001, 21:01

Gökhan aramıza hoş geldin,

Heyecanını ve dolayısıyla sabırsız olmanı anlıyorum. Fakat bahsettiğin anlamda bütün bilgileri içeren bir çalışma henüz mevcut değil ve merak ettiklerini öğrenmen tahmin ettiğinden biraz daha uzun sürebilir. Bu süre senin Flight Simulatör, Pilotluk ve uçaklar hakkındaki bilginin durumuna bağlı.

Eğer Flight Simulator ile yeni tanıştıysan sanal ATC ortamında uçmaya başlamadan önce bir süre kendi başına genel bilgileri öğrenip bunları pratiğe dökmen senin faydana olacaktır. Tabii ki bu seni yanlız başına bıraktığımız anlamına gelmiyor, bütün sorularına burdan cevap vereceğiz. Ben ve bundan sonra adını sıkça duyacağın bazı arkadaşlar Flight Simulator ile 5 seneyi aşan bir süredir uğraşıyoruz ve bıkmış yada tam olarak öğrenmiş değiliz. Bu sonu olmayan bir uğraş olduğundan acele etmeden öğrenmenin keyfini çıkarabilirsin, birşey kaçırıyor değilsin.

?imdi başlangıç olarak şu anki durumunu yazarsan sana birkaç referans verebilirim, ayrıca bir yandan da majör flightsim sitelerinin linklerine bakarak training hakkında bizim dahi hiç bilmediğimiz sitelerdeki çalışmaları bulabilirsin. Kolay gelsin!

Bozhan Özsoy

FLY THY Operations and Technical Manager
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby firtemin » 21 Oct 2001, 00:42

Öncelıkle bana bu kadar cabuk yanıt verdığiniz için ilginize çok çok teşekür ederek başlamak istıyorum.Evet Fs'ye yeni başladım ve hızlı öğrendığimi düşünerek ATC ile uçmaya karar verdim. Ama bu işin bu kadar zor olabıleceğini tahmin etmemistim doğrusu.ATC ile baslamak ıstememin sebebi ciddi bir ortamda pratik çalışmak istememdir bu ne derece doğru bilemiyorum fakat bir an önce öğrenmek için elimden geleni yapıyorum tekrar tekrar ilginize cok teşekür ederim
Sagılarımla

Gökhan Akdeniz
firtemin
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2001, 12:11
Location: Turkey

Postby THY2 » 21 Oct 2001, 01:42

Sevgili Gökhan,
Acele etmek aslında güzel, bu hızlı öğreneceğinin bir işareti.
Ancak sürekli online uçuşları takip eder, uçan kişileri gözler, RW yi dinler, çok okur ve çalışırsan zor gelen online uçuş zamanla çok alıştığın bir şey halini alacak.
Soru sormaktan sakın çekinme. Forum bunun için var. offline olarak FS2000 derslerini çalış.
Bulduğun dökümanları özellikle chart vs.... uçuş için gerekli olan malzemeleri indir ve ileriye hazırlık yap. chartları uygulamaya çalış, en azından IFR uçuş için yeterli pilotaja sahip olana kadar offline uç ve gerektiğinde hep yardım iste. Sakın çekinme.
Biz hergün buralardayız. Elimizden geldiğince yardım ederiz.
Sevgiler. Başarılar.

FLY THY
Crew And Operations Manager
User avatar
THY2
VIP Member
 
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 18:33
Location: Istanbul
Name: Bülent AKBAY
PID: 2

Postby firtemin » 21 Oct 2001, 13:32

Evet sizi anlıyorum.Zaten burdaki bir arkadasım (Levet Akçal) sayasinde gerekli fiziksel ve bilgisayar ortamındaki herseyi temin ettim ve ucuları takip edip rw den dinliyorum anlayacagınız cok calıyorum neyse forum boyle bos şeylerle doldurmanın bı anlamı yok tekrar tesekur ederim
Saygılarımla...

Gökhan Akdeniz
firtemin
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2001, 12:11
Location: Turkey

Postby THY2 » 21 Oct 2001, 16:36

Gökhan,
Forum kesinlikle sıkça kullanılmalı, yer sıkıntımız, forum kullanımında bi kısıtlamamız yok. Dilediğin zaman forumu yardım almak için kullanmaktan kesinlikle kaçınma.

Sevgiler.


FLY THY
Crew And Operations Manager
User avatar
THY2
VIP Member
 
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 18:33
Location: Istanbul
Name: Bülent AKBAY
PID: 2

Postby firtemin » 22 Oct 2001, 21:17

Tekrar merhabalar, AT ile ilgili bir sorum olacak.AT yi kullana bilmem için tam olarak ne yapmam gerekiyor? tatmam tamam aptal değilim gerekli butonları ve ne işe yaradıkları biliyorum Ör: VL im 1800 tırmanışa geçiyorum (tam olarak AT nin nerde yani hangi yükseklikte açılcağını bilmiyorum yanlız) ve AT yi açıyorum fakat birden güç kesiliyor ve mesafe kaybetmeye başlıyorum bunun sebebi nedir? birde oluşturduğum rotada gitmesi gerekmiyormu ve bu rodyo frekansları ile yön bulma sisteminide kullanmam lazım mı bu RM yi(sanırım gıdeceğim yönü gösteriyor) kullanmam mı gerekiyor AT nin düzgün çalışması için,
cevaplayan arkadaş-arkadaşlar şimdiden sonsuz teşekür ederim.sagılarımla

Gökhan Akdeniz
firtemin
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2001, 12:11
Location: Turkey

Postby Bozhan Özsoy » 22 Oct 2001, 22:11

Autopilot IAS HLD Penceresindeki hız o anki hızından düşük ise AT Engage edildiği zaman hızı düşürmek için hemen gaz kesecektir. Tırmanmada ise AT stabil bir gaz ayarı yapmadığından pek kullanışlı değildir.

Navigasyon ile ilgili problemini tam olarak anlamadım, biraz araştırırsan gitmek istediğin yere hangi aletleri kullanarak gidebileceğini öğrenebilirsin.

Bozhan Özsoy.

FLY THY Operations and Technical Manager
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby hakan737 » 23 Oct 2001, 11:22

A/P= autopilot
A/T= autoşrottle
A/H= altitude hold
V/S= vertical speed
H/H= heading hold
S/H= speed hold (aynı zamanda Mach speed)
MCP= main control panel yani tüm bunların bulunduğu temel otopilot paneli. Bir uçuşun başından sonuna kadar kullanılabileceğimiz panel.
yukarıdaki kıslatmaların bazıları aynen panelde de yer alır bazılarıda yazarken kolaylık olsun diye.

Tüm bunlar nasıl kullanılacak? elbette her uçuştan önce yapılması gereken bazı hazırlıklar var. Öncelikle bir uçuşa başlamadan önce kalkışı takiben neler yapacağını planlamalı ve uçağını ona göre SET etmelisin. Bu nedemek? bu şu demek motor çalıştırıp doğruca pist başına gidip uçağı kaldırmamak demek. İşin özünde "bir pilot gibi davranıp" hakkını vermek yatıyorsa bazı sorumlulukları yerine getirmemiz gerekiyor demektir. Yoksa şu anda içinde bulunduğumuz organizasyonlara üye olmanaın bir anlamıda yok.
Uçuşlarından önce mutlaka kalkacağın meydan ve ineceğin meydan ile ilgili bilgileri masada bir kenara koy. Onlien uçsanda uçmasanda bunların olmasında büyük fayda var. Motor çalıştırmadan önce NAV1 ve NAV2'yi set et. (eğer uygulayacaksan NAV1 ve NAV2'i SID için gerekli verilere göre set edebilirsin) Tırmanacağın yüksekliği Altitude'e gir, Vertical speed eğer ayarlanabiliyorsa +2600fpm'ye ayarla (ayarlanmıyorsa A/P+A/H aktif olduğunda +1800 olarak çıkacaktır)Speed 'i IAS olarka 250knt'a ayarla. A/T tuşu A/P aktif olsa bile S/H aktif değilse devreye girmez (genelde ama bazı panellerde -nadiren- tam anlamı ile çalışmıyor)pist başına taksiye devam et bu arda transponder'ini 1200'den farklı bişey yap (77 ile başlamasın yeter), flaplarını ayarla ( genelde çok özel bir durum lmadıkça 737 için kalkışta 5 veya 10 derce flap kullanırız) trim'ini kalkış için ayarla (eğer istersen), pist başına gel ve kalkış için hazrılıklarını son bir kez kontrol et (uçacağın mesafe çok değil ise yakıtını tekrar set et mesle LTBA-LTAC için full uçmana gerek yok, sol %50 sağ%50 ve center %0 ile uçabilirsin) kalkış için yerini al, motorlara birden sonuna kadar gaz açma akselerasyon için önce %50 hemen arkasından %80N1 aç ve sonra kalkış için ne uygun görüyorsan %100 veya %95 N1 ile kalkışa geç, V1,Vr rotate ve V2, positive climb'a geçtiğinde iniş takımlarını topla , tırmanma açın normalde ilk etap için maksimum 20 derce pıtchup olabilir ama 15 derce tercih edilir.ilk yer +1000ft'e kadar manuel olarak devam et ve poziyonunu korumaya çalış ardından (eğer A/P açık ise) S/H, H/H ve A/H'u seçerek uçuşa devam et. H/H diyorum çünkü kalkışı takiben genelde SID'de bir süre pist doğrultusu uçulur bu yüzden an başta girdiğin pist doğrultusunda devam edebilirsin.(bazı SID'lerde kalkıştan sonra biraz daha karmaşık başlar olabilir) Eğer A/P açık değil ise sırası ile (zaten değerleri set ettiğin için) A/P+A/T+S/H+A/H+H/H'u seçtiğinde artık A/T'yi ne zaman seçeceğim sorunun kalmaz :) FL100'a kadar 250knt'ı muhafaza edebilirsin ardından kademeli oalrak mach speed ile .60 ve .65 e hızlanıp V/S'i 2600'den 2000fpm'e kadar düşüerebilirsin. Bu tamamen uçağını performansına bağlı , ben önce 3000fpm FL100'en sonra 2500fpm , FL200'dan sonra 2000fpm ve son irtifaya 3000ft kala 1800, son 1000ft'de 650fpm'ye ayarlıyorum. Bu arada sürat'i hiç düşürmemeye gayret ediyorum. Buradaki en büyük yardımcımda IAS göstergesindeki kırmızı beyaz "barber bar"dır.
Sanırım şimdi biraz daha iyi pratik yapabilirsin.

Hakan GUVEN

Hakan Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby Bozhan Özsoy » 23 Oct 2001, 16:45

Autopilot IAS HOLD / N2 HOLD

Bu kelimeleri flightsim.com'da aratın, bulacağınız gösterge gerçek otopilotlardaki FL Change modunu simule ediyor (sadece tırmanmada)


FL Change: autopilot yükseklik penceresindeki seçili değere ulaşıncaya kadar hız penceresindeki seçili hızı koruyarak maximum varyoyu verir.

Sevgiler,
Bozhan Özsoy.


FLY THY Operations and Technical Manager
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby firtemin » 25 Oct 2001, 22:26

selam, ltba-ltbj ucunu yapmaya calısıyorum kalkıyorum ve rotama oturuyorum hersey cok guzel gıdıyo faka alana yaklasmaya basladıgım da yabı 10ila 15 nm kala alandan uzaklasmaya baslıyorum,bu ucusu arkadasımdan aldıgım bı dokuman sayesınde yaptı hersey dogru fakat bu obs nın ne oldugunu bulamadım obs yı 175 yapmam gerektıgı yazıyor fakat bulamadım haa bırde gercek hayatta pilotluk yapmak ıcın yanı lısans alıp gercek yolcugu ucagı ucurmak ıcın ne yapılması gerekıyor(sadece ogrenmek ıstıyorum :) ) sımddıden cevaplayan arkadaslara cok cok tesekur ederım bırde fs 2002 yı bulabılcegım (ankarada) bır yer bılen varsa yada url lutfen yazsın
Saygılarımla

Gökhan Akdeniz
firtemin
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2001, 12:11
Location: Turkey

Postby THY45 » 26 Oct 2001, 00:10

Selam Gokhan,

Bu konuyu biraz daha farkli bir boyuta tasimak icin baska bir subject'te mesaj gonderecegim. Tum arkadaslarin asagida subjecti yazili mesaji okumasini rica ederim.

Subject: Yeni baslayanlar icin egitim

Soruna gelince, ben (Aircraft/Navigation/Radio) kismindan set ediyorum OBS'yi. Senin gibi cok aradim ama sonra asagidaki yaziyi ve yazinin en altindaki link'i buldum hosuma gitti. Sana da gonderiyorum.

"Now is a good time to tell your FO to push şe şrottle and take off, while you wave goobye to şe poor folks in şe tower.

After a few hundred feet of climbing kick in şe autopilot and enjoy şe lovely scenery of souşern Germany or call a Stewardess and order some food.

As soon as şe aircraft has reached 12.000ft give it some more speed (about 310kts) and put in your navigation data.
For şis I usually use şe menue-folders (Aircraft/Navigation/Radio), as I find it less difficult and more exactly.
Fill in NAV1 109.90 FRQ and 157 for şe OBS.
ATIS (if desired) is 125.25 MHz.

At about 36nm DME begin decelleration and iniciate şe descend wiş about 1400fpm.
Salzburgs elevation is +1411 !! don forget şat.
In order to properly line up for şe approach turn off GPS and switch to NAV. Then turn left some degrees again Mr. Autopilot can be quite useful at şis. Take a look at your GPS-moving map to monitor your flight paş.
Remember - you want to line up for for final.
When done, your ILS should already have locked on.
Keep an eye on şe ILS indicator and adjust your flightpaş.
Furşer reduce your speed to 160kts and let şe gear come down.

As we plan on performing an autoland şe autopilot needs şese inputs:

GPS OFF!!
FD ON
AP ON
APR ON
IAS ON

Furşer reduce speed to 145 kts.
If anyşing went right you should now be automatically approaching beautiful Salzburg at RW 16.
If you haven finnished your lunch, yet you might even consider to use şe fantastic autobrakes.
Hope anyşing wents right, now.


For şose of you who are looking for some serious information on navigation I can really really recommend şis site:
http://www.navfltsm.addr.com/basic-nav-general.htm

happy landings"


Saygilarimla,

Ozgur OZDEN

Ozgur Ozden
THY45
Technical Admin
 
Posts: 322
Joined: 25 Oct 2001, 23:29
Location: Turkey
Name: Özgür Özden
City: Ankara
PID: 45
Vatsim ID: 824586

Postby firtemin » 29 Oct 2001, 18:50

Forumumuza nihayet kavustuk ellerinize saglık yoruldugunuzu tahmın edebılıyorum.Arkadaslar benım ıkı sorunum var bırıncısı NAV 300 programını flightsim den register olarak indiemey çalıştım fakat login oldugumda bana daha sonra deneme mi tavsiye ediyor ve para istiyor bu prgramı başaka bulabilceğim bir yr varmı? ikincisi fs 2002 de side winder joys umu çalıstıramıyorum 4 axis 8 button olan zaten makinamda tanımıyo ama fs 2000 de kullanıyorum bu alerin driver i olan varsa lütfen bana yollarımısınız
şimdiden çok teşekürler
sevgiyle kalın
Saygılarımla...

Gökhan Akdeniz
firtemin
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2001, 12:11
Location: Turkey


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests