Her ne kadar VATSIM yeni bir kan olsada sonuçta sanal daha doğrusu elektronik dünyanın nimetlerinden yararlaniyoruz. LAG denilen gecikmeleri göz önüne aldığımızda uçuşun herhangi bir aşamasında ATC ile hatta sistem ile temasımız kopabilir. Sistemin geri gelmesi muhtemel ama radar ekranında uçaklar tanımlanıncaya kadar geçen süre içinde son yaklaşmadaki bir uçağın son yaklaşmaya girişten önce veya yaklaşma hattındaki bütün uçuş güvenliği pilotun becerisine bağlıdır. Bu nedenledirki chart kullanmayı alışaknlık haline getirmek ve uçuşun her anını ATC olsa bile haritalardan veya GPS'den takip ederek pozisyon belirlemek gereklidir. Eğer şansınız var ise hala açık kalan Roger Wilco ile karşınızdaki ATC operatörü yeteri kadar yetenekli ise manuel olarak inişinizi yaptırabilir.
Chart kullanmak , bunları elde etmek her sanal pilotun uçuş güvenliği için gerekli olmalıdır. VATSIM'deli VACC linkleri artık bu işede yarıyor. Pilotlar özellike son yaklaşma IAF (intial approach fix) pointlerinden önce yapacakları veya yapmaları muhtemel olan yaklaşma biçimini chartlardan okumalı veya ATC operatör'ü ile karşlılıklı mutabakat yapmalıdır. Bir sonraki adım için en ufak bir gecikme veya belirsizlik sizin overshoot olmanız için geçerli bir neden olabilir.
iyi uçuşlar
Hakan Guven