Manyetik Varyasyon

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Manyetik Varyasyon

Postby Admin » 19 Oct 2001, 01:43

Ylişikte manyetik varyasyon ve bunun uçuşa etkileri ile ilgili yeni pilotlarımızdan Bülent Erdo?an'ın sorusu ve Bozhan Özsoy'un cevabı var.


quote:

Sorularıma başlıyorum, kolaygelsin

I'm using FS Navigator for flight planning. Every marker has a magnetic variation value. What's magnetic variation? How it affects flight and route?

Bülent Erdo?an



quote:

Bülent sorunu herkezin anlayabilmesi için türkçe cevaplayaca?ım.

Dünya haritasında boylam çizgilerinin çıktı?ı kuzey kutubu gerçek kuzey (true norş) olarak kabul edilir.

Fakat dünyanın manyetik kutbunun yeri harita üzerinde gördü?ümüz kuzey kutubundan bir hayli uzaktadır. Manyetik kuzey kutubu gerçek kuzey kutubunun güney batısında bulunmaktadır.

Dolayısıyla dünya üzerindeki bir noktadan gerçek ve manyetik kutuplara do?ru çizilen direk çizgiler arasında bir açı farkı vardır. Bu farka'da manyetik varyasyon diyoruz.

Manyetik fark Istanbul için 4 derecedir. Manyetik ve Gerçek kuzey arasında çizilen bir do?runun orta noktasında bu fark 180 dereceye kadar ulaşabilir.

Istanbul'dan kalkıp Alaska'daki bir meydana inecek uça?ın gerçek kuzeyi referans alan haritalara göre navigasyon yapaca?ını düşünürsek manyetik varyasyonun önemi daha çok anlaşılır. Mesela Atlanti?i geçecek bir uçak 2000 mili geçen transatlantik uçuşunu sadece aynı başı uçarak bitiremez, Çünki mesafe katedildikçe pusulada gözüken yön sabit kalmasına karşın gerçekte uçulan yön de?işmektedir.

Konuyu biraz açıklamaya çalıştım, düzeltme ve eklentiler için şimdiden teşekkür ederim.

Sevgiler,
Bozhan Özsoy.

FLY THY Operations and Technical Manager.


Admin
Newbie
 
Posts: 1
Joined: 24 Dec 2000, 01:00
Location: Turkey

Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron