Rnw 06 - 36 çakışması

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Rnw 06 - 36 çakışması

Postby uuzgan » 17 Apr 2002, 12:43

Merhaba..
16.Nisan.2002 ak?amy LTBA 06 pistine son yakla?ma syrasynda piste 2nm kala ini? izni almak için beklerken RW kanalyndaki ba?ka biri pistte uçak oldu?unu söyledi.

sanyrym RW'deki konu?ma yo?unlu?undan dolayy ini? izni gelmedi.
piste 1 nm kala 36 pistine ini? yapmakta olan ba?ka bir uçakla kar?yla?tym. Son derece yakyn bir ?ekilde önümden geçti.

Yni? izni gelmedi?i için pas geçtim.

Sorular;

1- Rw kanalynda callsign vermeden "Pistte uçak var" demek do?ru mu?
2- Twr'yn son yakla?madaki uça?a "Cleared to land" ya da "Go around" uyarysyny di?er uçaklardan öncelikle yapmasy gerekmez mi?
2- 06 ve 36 pistlerine ayny anda yakla?an uçaklar için bir güvenlik mesafesi olmasy gerekmez mi?

Saygylar..
U?ur Uzgan



Edited by - uuzgan on 17/04/2002 11:44:59
uuzgan
Average User
 
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 14:52
Location: Turkey

Postby Serdar Sualp » 17 Apr 2002, 20:57

Degerli Pilot arkadaslar,

Cevaplar :
1- Dun aksam LAG sorunu yasadik. Ayrica LTBA dan LTFJ'ye kalkan ogrenci pilotlar da vardi. Lag sorunu yuzunden radar ekraninda gozukmeyen (hali hazirda kalkis yapmis) bir ucak pilotlara hala pist icinde gibi gozukuyordu. Dun aksam bu olay iki kere tekrar etti.
RW kanalinda Callsign vermeden konusma yapilmamalidir. (Konusma usulleriyle ilgili asagida bilgi verecegim)

2- TWR pist bosalmadan "Cleared to land" dememeli. Yerdeki ucagin pozisyonuna gore yaklasmadaki ucaga "Go around" demesi daha dogru. Ancak bu arada yerdeki ucak da kalkisa baslarsa sorun olur. Gercek hayatta boyle bir sorun ile karsilasilmasi mumkun degildir. Sanal ucuslarda ise bir cok sebepten dolayi bu tehlike her an mumkun...ATC'nin gecikmesi yada radarinda SANAL dunyanin azizliginden dolayi yerdeki ucagi gormemesi halinde Pilotun "Going arround" demesi iyi bir karardir. Aslinda pilot emniyetli inisi garantilemedigi her hal ve sartta ATC "cleared to land" demis bile olsa "Going around" demelidir. Bu guzel bir pilotaj ornegidir.

3- Evet iki ucak arasinda 3 mil mesafe olmasi lazim. Dun aksamki olayda ozellikle LAG ve RW sorunu yuzunden iki ucak bir birine cok yaklasti.

Genelleme yapacak olursak (Asagidaki maddeler her pilot icindir "sen" kelimesi ile ozellikle her hangi bir arkadasimi degil tum pilotlari kast ediyorum) :

1- Radyotelephony : Havadaki her pilotun radyo konusmalari sirasinda belli konulara dikkat etmesi gerekir. Bunlar :
- Kanala gecince bir muddet dinlemede kal. Senden once bir ucaga talimat verilmis olabilir ve sen araya girerek pilottan gelecek read back mesajini engellemis olursun. veya iki mesaj cakisacagindan kimse bir sey anlamaz ve bosuna vakit kaybi olur.
- Havadaki konusmalari daima takip et. Baska pilotlara oncelik vermen gereken hallerde beklemede kal. Ornek :YAA'dan 36 ILS icin yaklasan ucagin pilotu o anda ILS uzerinde 4 mil rapor edecek ucagin pilotuna oncelik vermeli. Ya da 36 bekleme noktasinda ki pilot son yaklasmadaki ucagin konusmasi icin dinlemede kalmali...
Bunun gibi bir cok ornek verebiliriz. Bir pilot sadece kendi ucagindan degil etrafindaki ucaklarinda emniyetli ucmasindan sorumludur.
- Gereksiz ve uzun konusma. Read back gerekmiyen ya da ATC tarafindan "NO READ BACK" denmesi hallerinde read back yapma.
- Kesinlikle Radio telephony de kullanilan Phraseology'i ogren. Aksi takdirde hayat herkes icin zorlasacaktir.
- RW ve Lag sorununu daima aklinda tut. Bu sorun SANAL ucuslar icin daima gecerlidir. RW'de sikinti yasiyorsan, hemen TEXT mode'da temas kur. ATC ile RW 'de temas kuramiyorsan israr etme !!! Demek ki bir sorun var...TEXT mode'a gec. Zaman geciyor, ucak havada durmaz...

2- Pilotaj : ATC'nin verdigi talimatlara uy. ATC'nin talimatlarina uymakta zorlaniyorsan (bu asla ayip degildir) ATC'ye hemen haber ver. ATC'nin talimati ucus emniyetini tehlikeye sokuyorsa, ATC ye bilgi vererek mevcut talimati red et. Yeni talimat iste. Bunlari yaparken phraseology'ye sadik kalarak kisa konus, kanali uzun uzun mesgul etme. "AFFIRM, NEGATIVE, UNABLE, STOP TRANSMITTING, MONITOR, SAY AGAIN, WILCO, WORDS TWICE ve bunun gibi onemli terimlerin tam manalari bil.
ATC tarafindan verilen SURAT ve IRTIFA talimatlarina hemen uy. Uyamiyacaksan ATC ye bilgi ver.
Havada ya da yerde (nerede olursan ol) diger trafiklerin sana gore pozisyonlarindan ve kendi ucaginin durumundan haberdar ol. (Situation awareness) Bu cok onemlidir. Duruma gercekten hakim isen, yukarida bahsettigimiz hallerin hic birini yasamiyacak, veya yasiyacak isen sebebi sen olmayacaksin demektir.

Tum pilot kardeslerime keyifli ve emniyetli ucuslar dilerim.

Saygilarimla

Serdar Sualp

Edited by - Serdar Sualp on 17/04/2002 20:08:58
Serdar Sualp
 

Postby uuzgan » 17 Apr 2002, 22:05

açıklamalar için teşekkürler.
Uğur Uzgan
uuzgan
Average User
 
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 14:52
Location: Turkey

Postby ozgurcd » 18 Apr 2002, 10:49

Selamlar,
Serdar beyin belirttiği, "ATC'nin verdigi talimatlara uy. ATC'nin talimatlarina uymakta zorlaniyorsan (bu asla ayip degildir) ATC'ye hemen haber ver" cümlesinin herkes için geçerli olması mutlaka en güzeli olacaktır ama yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak diyorum ki şahsen ben bazı ATCler ile bu konuda sorunlar yaşıyorum, maalesef bazı ATCler bu konuda hiç esnek değiller esnek olmak yerine havada ne işimiz olduğunu sorgulamak yoluna gidiyorlar, pilotlardan önce ATClerin bu cümlenin doğruluğuna ikna edilmesi gerekli sanırım. Ayrıca RW kullanılması zorunluluğu olmamasına rağmen (Var da ben mi bilmiyorum) text modedaki iletişimin zorluğu sebebi ile RW dikte ediliyor.

Saygılar
ozgurcd
Newbie
 
Posts: 10
Joined: 10 Apr 2002, 10:22

Postby THY7 » 18 Apr 2002, 14:05

Eğer,Uçuş Planı doldururken REMARKS bölümüne,Yeni basladiginizi veya ATC talimatlarını türkçe-ingilizce almak için seçiminiz varsa belirtin,Trafiğin yoğun olduğu zamanlarında sanırım temas kurmayı denediniz,arkadaşlarımda sizinle ilgilenememiş olabilir,onlar adına özür diliyorum,her geçen gün daha iyisi için çalışıyoruz,sizler için çalışıyoruz...
SAygılar,İyiuçuşlar.TRVACC ATC TEAM

Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
User avatar
THY7
Officer
 
Posts: 685
Joined: 19 Aug 2001, 03:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82

Postby ozgurcd » 18 Apr 2002, 14:50

Teşekkürler Berhan bey,
peki callsignın sonundaki T harfi bunun için yeterli değil midir?
ozgurcd
Newbie
 
Posts: 10
Joined: 10 Apr 2002, 10:22

Postby Serdar Sualp » 18 Apr 2002, 14:55

Sevgili Arkadaslar,

Ozgur bey'in ifadelerini dikkatle okuyup not aldim. Aslinda cevap cok basit. Sorunun temelinde Havacilik isinde yeni olmamiz yatiyor. Gerek pilotlar ve gerekse Trafik Kontrolorlerinin Hava Hukuku hakkinda fazla bilgileri yok. Yani, meslekten gelenlerin disinda hemen hemen tamamimiz pilot ve Hava trafik Kontrolorlerinin imtiyaz ve sorumluluklarini bilmiyoruz. Dolayisi ile bir cok olay da kendimizce dogru oldugunu dusundugumuz sekilde hareket etme yoluna gidip insiyatif kullaniyoruz. Neticesinde de bazi hallerde sikintili anlar yasiyoruz. Ancak guzel olan sudur ki bu tur sikintilar TRVACC ve FLYTHY forumlarinda son derece seviyeli sekilde tartisiliyor ve mutlaka bir cozume ulasiyor. Her elestiri ya da onerinin de bir egitim vesilesi ya da imkani oldugunu dusunursek sonunda karli cikan hepimiz ve mutlu bir sekilde uctugumuz bize ait sistemimiz oluyor.

Dun aksam bu konuyu da icine alan bir telefon gorusmesini FLYTHY'nin Egitim Bolumu Baskani sevgili Ali Camat hoca ile degerlendirdik. Tum arkadaslarimizin bu turden eksikliklerini gidermek ve Genel Havacilik konseptini anlatmak icin egitime yonelik yeni bir toplanti dusunuyoruz. Inaniyoruz ki katilan herkesin havacilik konusunda ufku acilacak, olaylara daha bilincli yaklasacaktir. Bu toplantidan sonra da toplanti notlarini sitelerimizin egitim kismina koyabiliriz.
Toplanti notlari nasilsa yayimlanacak diye gelmemezlik etmeyin. Karsilikli soru cevap seklinde olacak egitimin yerini hic bir sey tutmaz.
Yine bu vesile ile Pilot ya da kontrolor tum arkadaslarimizin Internet ortaminin sinirsiz kaynaklari icinde teorik bilgilerini gelistirmek icin mevcut egitimlere ek olarak kisisel calisma yapmalarini, okuyup ta anlamadiklari veya supheye dustukleri noktalari forumlarimizda veya ozel mailler vasitasi ile hocalarina danismalarini ictenlikle tavsiye ederim.

Saygilarimla

Serdar Sualp
Serdar Sualp
 

Postby aybirtek » 18 Apr 2002, 15:23

Sevgili Arkadaslar,
bazan kucuk sorunlar yasayabiliyoruz,ancak bunlar yasadıgımız guzellikler icinde kucuk bir nokta kadar kaliyor.Goz ardi edilmemesi gereken bir gercek var,gercek hayatta olamayan bir sey var bizde,ATC gorevi yapan arkadaslarimizin hemen hemen hepsi ayni zamanda pilot.
Bu nedenle bizim halimizi en az bizim kadar anliyorlar.
Dusunun ATC ler olmasa simulatorle ucmak bu kadar zevkli olurmuydu ?
Yazdiklarimi lutfen benim tarafsiz yorumum olarak kabul edin.
Sanırım 5 10 tane ucagi ayni anda kontrol etmek,bir ucagi ucurmaktan daha kolay degil.Ben de pilotum ve hala ogrenecek cok sey oldugunu dusunuyorum.
Sayin Serdar Sualp'in de belirttigi gibi her problem bize yeni birseyler ogretir.Bunu bende yasadim ve bazi hatalarimi cok cabuk duzeltmeme yardimci oldu.
TRVACC ve FLYTHY inanilmaz bir hizla buyuyor ve gelisiyor,her gecen gun daha guzele gidiyoruz.Yakinda Avrupa da hakettigimiz yeri alacagiz ve bunun icin hepimize gorev dusuyor.
Bu guzel ve nezih toplulukta,seviyeli,saygili tartismalarimiz herzaman olacak ve her gun bilgimiz ve tecrubemizle biraz daha yukari cikacagiz.
Saygilarimla.
Ahmet Aybirtek
User avatar
aybirtek
VIP Member
 
Posts: 76
Joined: 06 Dec 2001, 02:16
Location: Turkey

Postby ozgurcd » 18 Apr 2002, 15:33

Selamlar,
Bu konudaki düşüncelerimi daha önce birkaç kez gerek sözlü gerek yazılı olarak fırsat buldukça aktardım, bunda amacım belirli insanları rencide etmek değil ama belirli bir sorumluluk varsa paylaşılmasını talep ediyorum, ATClerin pilotlara yardımcı olmaya çalıştığının ve bunu yaparken özverili davrandıklarının farkındayım ama eğer bu çaba tavır değişikliklerine yol açacaksa hiç olmaması daha iyi sanırım. Olayı ayrıntıları ile anlattığım Kemal Baki beyin yaptığı açıklama bana yeterli oldu açıkcası, bu ATClerin gerçekten de aslında yardım etme amaçlı olarak bazı şeyler yaptıklarına ikna oldum, ATCleri yaptığı iş hiç kolay değil fakat pilotları kaçırmanın sonucu da boş bir hava sahası değil midir?
ozgurcd
Newbie
 
Posts: 10
Joined: 10 Apr 2002, 10:22

Postby THY7 » 18 Apr 2002, 15:55

ATC'lerin yaptığı iş kolay değil,Pilotların yaptığı iş te kolay değil...
Herkes burada,hepimiz birimiz,birimiz hepimiz için...


Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
User avatar
THY7
Officer
 
Posts: 685
Joined: 19 Aug 2001, 03:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82

Postby THY066 » 19 Apr 2002, 14:23

Sevgili Arkadaşlar ;

Çalıştaya katılıpta ordaki güzel insanların niyetinin sadece ve sadece Sanal'da olsa uçmak oldugunu gördükten sonra ufak tefek eksikliklerinde tolore edilmesi gerektigini düşünüyorum.

Özellikle Sn.Serdar Sualp ve Sn.Ali Cemat Hocalarımın neleri tolere ettigini ve Sn.Bülent Akbay'ın FLYTHY için verdigi maddi manevi emekleri ve egitim programına katılan yeni pilotların ne kadar arzulu ve disiplinli oldugunu gördükten sonra bu camia ya olan saygım,sevgim ve baglılıgım inanılmaz seviyeye geldi.

Gülü seven dikenine katlanır derler ya...herkese arkadaşça tavsiyem şu anki hoşgörü ortamını muhafaza etmeye çalışmaktır.

Sevgi ve Saygılarımla

Kemal Tolu
TK66
S.Captain

TK66
Cpt.Kemal Tolu
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66

Postby THY066 » 19 Apr 2002, 14:27

Yaw signature ayarladıgımı unutmuşum :)

iki defa isim yazmış gibi oldum sorrry

Kemal Tolu
TK66
Senior Captain
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests