ATC ile iletişim

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

ATC ile iletişim

Postby THY2 » 19 Oct 2001, 00:21

Arkadaşlar,
Aramıza yeni katılan ve online uçuş tecrübesi olmayan pilotların en büyük problemi ATC ile iletişim. Bu konuda hazırlanmış iyi bir MP3 var dinleyerek fikir sahibi olabilirsiniz. adres:http://www.phil4lari.cwc.net/mp3/voice.zip

Ayrıca aşa?ıda Sn. Serdar Sualp'in Turksim mail grubuna gönderdi?i yazı önemli konulara dikkatinizi çekecektir.

Yyi Uçuşlar Dilerim
Bülent Akbay
FLY THY Crew And Operations Manager

quote:

Degerli Kaptanlar ve ATC operatorleri,

Hepimizinde memnuniyetle takip ettigi gibi VATSIM ortaminda TRVACC'den hizmet alarak ucan yerli veyabanci pilot sayisi hergun artiyor. Bu gelisme sanal havacilik acisindan ne kadar mutluluk verici bir seyse de bazi konulara dikkat etmedigimiz takdirde bu mutlulugumuz uzuntu ve hayal kirikligina donusebilir. Bu nedenle sizlere bir kac tavsiyede bulunmak ve bir evvelki mektubumda bahsettigim "Ne zaman READBACK" yapilmalidir hususuna aciklik getirmek istedim.
Oncelikle ifade etmek isterimki TEXT Mode veya RW da yapilan butun gorusmeler LAG suresinin artmasi yonunde katkilarda bulunup ucusun keyif olmaktan cikmasina sebep olmaktadir. Bu nedenle ozellikle TEXT mode'da yapilcak her gereksiz yazismanin ortadan kalkmasi ortak menfaatimiz icabidir. TEXT Mode islemi ATIS ile baslar. Uzun ve gereksiz ATIS'ler ciddi olarak LAG kaynagi haline gelirler.


TAVSIYELER
Kalkis ve varis meydanlarinin chartlarini edinin. Bunlardan bazilarini TRVACC http://www.trvacc.org/web/airspace/airports.asp sayfasindan edinebilirsiniz.
Ucusunuzu TRAVCC sayfasinda ayirtiniz.
Ucus saatinizden 15 dakika once connect olup kalkis ve varis meydanlarindaki meteoroloji ve varsa notamlari aliniz. Meteoroloji (VATSIM es uyumlu) ve NOTAM lar http://www.trvacc.org/web/airspace/airports.asp sayfasindan online elde edilebilir. Buradn alacaginiz bilgilere gore kalkis ve inis pistlerini ve ilgili SID ve STAR lari etud ediniz.
Meydanda beklemede iken daima "Squawk Stanby" mode unda olunuz.
Ucus planinizi dikkatli doldurunuz. Ucus seviyelerine dikkat ediniz. Chartiniz yoksa Remarks kisminda bu hususu belirtiniz. ATC operatoru size ona gore hizmet verecektir.
Meydanda ilk baglanaginiz unite hiyerarsik sira ile belirlenir ve GRD - TWR - APP - CTR seklindedir. Oncelik GRD den baslar. Squawk Boxin ATC Directorsinden baglanacaginiz ATC unitesini dogru seciniz.
Ilk temastan once mutlaka ATIS'i alip not ediniz. ATC operatorlerine TRVACC ATIS formati verilmis olup her operator bu formati kullanmakla yukumludur. ATIS'i ilk baglandiginizda almis olabilirsiniz ama buna itibar etmeyin. Zira bekleme sureniz icinde degismis olabilir. Bu nedenle ATC ile konusmadan once bir daha kontrol edin.
Ilk temastan once RW de bir muddet dinlemede kalin. Eger ATC den veya Ucaktan bir gonderme yapilmissa mutlaka karsiligi gelecektir. Araya girmeyiniz.
RW kullaniminda Ilk temastan once mutlaka ucus planinizi gondermis oldugunuzdan emin olunuz ya da tekrar yollayiniz.
RW ya girerken kullanicaginiz "Call sign" ile Ucus planindakinin ayni olmasina mutlaka dikkat ediniz.
ATC ile ilk temasta : (GRD = Ground sevisinin oldugunu varsayarak)
- GRD, TK131 radio check
- TK131 , GRD I read you 5
- GND, TK131 stand 203, Information Bravo, request ATC clerance (Bulundugunuz pozisyon ve aldiginiz son ATIS. Daha fazla konusmayin zira zaten bilgileriniz Ucus
Planinizda mevcut)
- TK131, GRD Cleared for Ankara Esenboga Airport flight planned route via YAA1K departure. Rwy 36 is in use. Sqwk 5501. Expect initial Flight Level 120. Correct
time 34. ATC nin verdigi zamani Bilgisayarinizin zamani ile ayarlayiniz. ATC ve Pilot'un saat ayarlarinin ayni olmasi esastir.
- GND, TK131 Cleared for Ankara Esenboga Airport flight planned route via YAA1K departure. Rwy 36 is in use. Sqwk 5501. Expect initial Flight Level 120. Correct
time 34.(Burada dogru ve eksiksiz read back sarttir)
- TK131 , GRD Readback correct.
ATC size motor calistirma zamani verecektir. Bu zaman sizin TRVACC da yaptiginiz "Flight Booking" zamani esas alinarak ve mevcut trafikler hesaplanarak belirlenir. IFR ucuslarda Flight Planlerin gecerli oldugu zaman +/- 30 dakikadir. Demekki ATC sizi bu zaman icinde arayip talimatlarini verecektir.
- TK131, GRD Expect Start up time 40. Bu sizin motor calistiracaginiz zamandir ve o zamana kadar bir daha ATC operatorunu aramaniz gerekmez.
ATC sizi 40 da cagiracaktir.
- TK131 , GRD Start up and pushback approved call ready for taxi.
- Willco TK131 Readback sarti olmadigindan sadece WILLCO = Anladim ve uygulayacagim demek yeterlidir.
Taksiye hazir olusu kisaca ikaz edin.
- GRD, TK131 ready for taxi
- TK131, GRD Cleared for taxi to holding point 36, report ready for departure. (ATC operatoru asla report ready for Take off diyemez !!!)
- Willco TK131 (Taksi talimatlari read back istemez)
GRD, TK131 Holding point 36 Ready for departure (Pilot asla ready for take off diyemez !!!)
Ucusa yulkaridaki sekilde baslarsak ATC-UCAK konusmalari asgariye iner. Beklemeler azalir, yanlis anlasilmalar ve stress ortadan kalkar. Burda asil olan taraflarin zamanli uygulamalara kayitsiz sartsiz uymalaridir.


READ BACK

Asagidaki mesajlarin Pilot tarafindan dogru ve eksiksiz olarak yapilmasi sarttir.
Runway clearances (Clerared for tke off, Cleared to land, Line up, backtrack vs.,)
Runway in use
Altimeter settings (QNH yada QFE)
Frequency changes (TK131 contact Istanbul Center on 119.300)
ATC route clearances (TK 131 cleared for Ankara Esenboga via PETAR1E arrival, expect runway 03 Right) Heading changes (TK 131 turn right heading 090)
Level or altitude instructions (TK 131 decent to FL 150)
Speed instructions (TK 131 reduce speed to 220 knots indicated)
Transponder squawk instructions (TK 131 Squawk 5502)
VDF Direction finding information (TK 131 for Ersen intersection QDM 260) ERSEN intersectiona 260 basta ucarak ulasabilirsiniz.

Taksi talimatlarini tekrar etmek gerekmez. Ancak buyuk ve akrisik taksi yollarinin oldugu hava alanlarinda taksi talimatlarini da tekrar etmek yanlis anlamayi onlemek icin iyi bir pilotaj ornegi olabilir.

Gereksiz konusmalari kisaltmak bakimindan bir kac ilave bilgi:
Eger ATC talimatini tam anlamadiysaniz. SAY AGAIN
Daha yavas konusma istiyorsaniz SPEAK SLOWER
Zor duyuyor ve kelimelerin tekrarini istiyorsaniz WORDS TWICE
Read back istenmeyen mesajlarda WILLCO
Ifadelerini kullaniniz.


Saygilarimla
Serdar Sualp

User avatar
THY2
VIP Member
 
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 18:33
Location: Istanbul
Name: Bülent AKBAY
PID: 2

Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests

cron