Page 1 of 1

Muhaberat Problemi

PostPosted: 17 Mar 2002, 20:23
by leventakcal
Merhaba arkadaslar;

Son zamanlarda Turk hava sahamizdaki trafik yogunlugu oldukca artti. Trafigin artmasiyla birlikte benim ve bircok arkadasimin da yasadigini sandigim, ATC olmayan bolgelerde haberlesme sorunu ortaya cikmaya basladi. Bildiginiz gibi TRVACC nin yayinladigi NOTAM'a gore;

Ankara (LTAA) FIR region: 139.179.14.84 /LTAA_UNI
Istanbul (LTBB) FIR region: 139.179.14.84 /LTBB_UNI
Ankara (LTAA) FIR region: 128.80
Istanbul (LTBB) FIR region : 119.30
frekanslarini kullanma zorunlulugumuz var.

Ancak bazi arkadaslarimiz NOTAM mesajlarını ya okumuyorlar yada bu frekanslari baglamayi unutuyorlar. Bu durumda NOTAM'i uygulayan pilotun attigi mesajlari ya karsi taraf gormuyor yada tam tersi. Turkiye'ye gelen yada giden yabanci pilotlarda bu NOTAM'i bilmedikleri icin (en azindan ben boyle oldugunu dusunuyorum)her seferinde private mesaj atmak zorunda kaliyoruz.

Bu konuda benim bir onerim olacak;

Her pilot COM1'e 122.80 unicom frekansini baglasa ancak bulundugumuz FIR a gorede RW yu;
Ankara (LTAA) FIR region: 139.179.14.84 /LTAA_UNI
Istanbul (LTBB) FIR region: 139.179.14.84 /LTBB_UNI
baglasak nasil olur?
Boylece yolladigimiz mesajlari herkes gorebilecek ve RW da da kendi aramizda muhaberati kurabilecegiz.

FlyTHY ve TRVACC yonetimi bu konuda ne dusunuyorlar?

Surc-i lisan ettiysek afola.

Saygilarimla



Levent AKcal

PostPosted: 17 Mar 2002, 20:57
by hakan737
Sevgili Levent,

bahsettiğin muhaberat konusunda oncelikli olarak dikakt etmesi gereken kişi pilottur. ATC unitesi açtığı sector ile ilgili bilgileri zaten ATIS raporunda vermektedir. Pilot uçtuğu bölge içinde ATC ün,tesi tarafından yönlendirildiği tadirde ilgili diğer üniteye geçişte gerek RW'nin otomatik baglantısı ile gerekse ATIS'de göreceğei RW IP'sini kendi manuel girerek muhaberat'i sağlayabilir.

TRVACC tarafından yayınlanan IP adresleri ve frekanslar tavsiye niteliğindedir. Özellikle unicom kanalı pilotların ATC ortamı olmadan yaptıkları uçuşlarda kendi aralarındaki iletişimi seslisağlamaları için geçerlidir ancak mecburi değildir. Bu esnada eğer yine ATC servisi yok ise pilot 122.80 unicom kanalını zaten muhafaza ediyordur. FIR frekansları her ne kadar bu şekilde yayınlanmış olsada özellikle Ankara FIR için 127.30'da kullanılabilmektedir.Dolayısı ile esas olan kullanım frekansı o esnada online olan ATC unitesinin kullandığı ve ATIS'de yayınladığı frekans ve RW IP numarasıdır.

Türkiyeye gelen yabancı trafikler doğal olarak 122.80 unicom yada en son bağşı oldukları frekans'da kalmaktadırlar-ki buda aslında beklenen bir durumdur.Yani bir terslik yok, zira bizde uluslararası uçuşlarımızda yeni bir ATC unitesine baglanana kadar aynı şekilde uçuyoruz. TEcrübeli, yaptığı işe olan ciddiyeti belli olan pilotlar FIR hatlarına genelde 20nm öncesi olmasına rağmen devredecek ATC yok ise en az 50nm öncesinden online olan FIR ile temas ederler. Keza FIR haricinde APP veya TWR için bile gerekli zaman ve uzaklıkta temasa geçerler.
DOlayısı ile en son yadığın öneri zaten kullanımda olan bir usuldur. (sadece RW zorunlu değildir)

Hakan GÜVEN

Hakan Guven

PostPosted: 19 Mar 2002, 11:11
by leventakcal
Merhaba Hakan;
Oncelikle cevabin icin tesekkur ederim.

ATC olan bolgelerde zaten muhaberatta sorun cok fazla cikmiyor. En azinda ATC pilotun callsign sini gorebildigi icin PRIVATE mesaj atarak pilotu frekansa cagirabiliyor. Ancak ATC yoksa ve bende NOTAM geregi 119.30 frekansindaysam, meydandaki ucaklarda 122.80 de ise, benim whazzup yada benzeri bir programi acarak pilotun yada pilotlarin callsign larini tespit edip PRIVATE mesaj atmam gerekiyor. Bu durumda benim yaklasmada oldugumu varsayarsak, Whazzup gibi bir programi acip meydandaki tum ucaklara tek tek PRIVATE mesaj atmam gerekecek. Yaklasmada kontrollerime mi devam edeyim meydandaki ucaklara mesaj mi atayim. Ayrica meydanda ucak varsa FS zaten yavasliyor. Birde bu programlarla daha da yavasliyor.

Bu sorunu mumkun oldugunca minimuma indirmek icin 122.80 durmamiz daha dogru olmaz mi? RW de zaten bir cogumuz, bulundugumuz sektore gore frekansi bagliyoruz. (ATC yok ise)
Biliyorsun ki; SB baglandiginda bu deger direk COM1 e baglaniyor.

Suc-i lisan ettiysek afola.

Saygilarimla



Levent AKcal

PostPosted: 19 Mar 2002, 14:02
by Kemal Baki
Sevgili Akcal Kaptan,
Roger Wilco da kullandigimiz

Ankara (LTAA) FIR region: 139.179.14.84 /LTAA_UNI
Istanbul (LTBB) FIR region: 139.179.14.84 /LTBB_UNI


Kanallari icin herhangi bir degisiklik soz konusu degil

Ankara (LTAA) FIR region: 128.80
Istanbul (LTBB) FIR region : 119.30

Frekanslari ise tavsiyedir.Nedeni ise 122.8 unicom frekansina bagli
oldugumuz takdirde bu kanaldaki tüm text mode haberlesme squawk box
penceresinde gorünecektir.

Sonucta Turkiye hava sahasi uzerinde isteyen Pilotlarimizin ATC yok iken COM1 i 122.8 unicom frekansinda tutmalarinda bir sakinca yoktur.

Kemal Baki
TRVACC
Operations Manager

PostPosted: 20 Mar 2002, 02:47
by THY066
Sevgili Arkadaşlar ;

O zaman bazılarımız bu COM1 frekans işini yanlış anlamışız ki buna bende dahilim..Sanki ATC yok ise IST 119.3 ANK 128.2 mecburi diye söylendi bize.Demek ki yanlış anlamışız.

Sonuç olarak COM1'deki tavsiye niteligindeki frekanslarında iptal edilip Levent'in söyledigi gibi UNICOM mecbur edilse artan trafikle beraber yasayabilecegimiz sorunları ortadan kaldırmış oluruz diye düşünüyorum.

RW'daki IP'ler de FLYTHY pilotları için mecburi olmalıdır.

Saygılar

Kemal TOLU