by alicamat » 03 Feb 2002, 12:58
Sevgili Arkadaşlar,
Bugün Pazar, TRVACC tarafından bizler için organize edilen Intercity Ankara Fly-In programı var. Trafik yoğunluğundan dolayı bekleme verilebilir. Hazırlıklı olabilmemiz için cevaplamadığım üç sorudan ilk bu soruya cevap veriyorum.
Bekleme kleransımızda olması gereken bilgiler nelerdir ?
1- Direction: Bekleme yönü (Kuzey Doğu, Güney Batı gibi ..)
2- Fix: Bekleme Noktası (Ankara NDB si, veya Haymana Intersection'ı gibi)
3- Radial Course Bearing: Beklenecek Radial veya yol istikameti
4- Direction of Turns: Beklemede dönüş istikameti (Sağdan döüş veya soldan dönüş gibi)
5- Expect Furşer Clerance: Yeni klerans verileceği zaman (Ne zamana kadar hold edeceğimizi bu şekilde biliyoruz, radyo bağlantısı kesilirse bu zamandan sonra normal yolumuza devam edebiliriz).
Standart Hold:
- Sağdan dönüş.
- 14,000 Feet altı Fix'e doğru uçulan bacak 1 dakika süre uzunluğunda, 14,000 feet üzeri 1,5 dakika.
- Otopilot kullanıldığında dönüşlerde yatış 25 derece.
Bekleme noktasına geldiğimizde otomatik neler yapmamız gerekir ?
Yapmamız gereken 6 T ile özetleniyor. 6 T şu demek:
1- Turn : Hold için dönmeye başla.
2- Time : Zaman tutmaya başla. İlk olarak outbound bacak 1 dakika olacak.
3- Twist : Navigasyon aletini inbound Radial e göre ayarla.
4- Talk : ATC ye rapor et.
5- Throttle: Gazları ayarla, hold hızını aşma, gerekirse yavaşla.
6- Track : Uçman gereken radiali kaçrmadan rüzgar düzeltmesi yaparak uç.
Bunun EZBERLENMESİ gerekiyor.
Hold sürati:
1- Minimum Holding Altitude - 6,000 feet - 200 Knot
2- 6,000 feet - 14,000 feet - 230 Knot
3- 14,000 feet üzeri 265 Knot
Daha hızlı gitmeniz gerekiyorsa ATC ye bildirilmesi ve izin alınması gerekir.
Bekleme noktasına geldiğimizde pozisyon raporumuzda neleri bildirmemiz lazım ?
1- Fix: Bekleyeceğimiz Fix'in ismi.
2- Time: Bekleme noktasına vardığımız zaman.
3- Altitude: Bekleme irtifası. (Genelde en çok unutulan bu oluyor).
Herkese iyi beklemeler ve emniyetli uçuşlar dilerim.
Sevgiler,
Ali Camat