Page 1 of 1

TRvACC Provides vATCO Service for LTFM

PostPosted: 31 Oct 2018, 18:12
by artuncs
Degerli kaptanlar,

Her ne kadar Turkish Virtual olarak Trvacc konusunda bazi prensipler edinmis olsakta, is bilgi odakli oldugunda ve icinde onemli saptamalarin oldugu ve Trvacc tarafindan bize gonderilen bu emaili sizlerle paylasmadan gecemezdik ve aynen buradan paylasiyor ve dikkatlice okumanizi rica ediyoruz. Cunku cok onemli ve guzel bilgiler iceriyor.

''Değerli Sanal Havacı Dostlarımız,

TRvACC olarak yeni açılan meydanımız, LTFM - İstanbul Havalimanı için servis sağlamaktayız. Bilindiği üzere bu meydanımız 29 Ekim 2018 tarihinde hizmete açılmıştır. Reelde 31 Aralık 2018 tarihine kadar az sayıda sefer yapılacak olmasına rağmen, VATSIM ortamında LTFM - İstanbul Havalimanı kullanımının yoğun olacağını öngörmekteyiz. Bu meydanın devreye girmesi ile birlikte İstanbul ve çevre hava sahaları yeniden şekillendirilmiş olup yaklaşma ve ayrılış prosedürlerinde değişiklikler yapılmıştır.

VATSIM Türkiye Hava Sahası'nın daha verimli ve akıcı kullanılması amacı ile TRvACC Yönetimi olarak bir dizi önlem almayı planlamaktayız. Aşağıda belirteceğimiz hususları siz değerli pilotlarımızın ve hava yollarımızın bilgisine sunarız;

1) Lütfen chartsız uçuş yapmayınız. Pilotlarınızın chartsız uçuşa geçmelerine izin vermeyiniz.

2) LTFM İstanbul Airport kullanımının yoğun olduğu durumlarda LTBA 35L-35R kalkış trafiklerinin LTFM iniş ve kalkış trafiği ile kesişmelerini engellemek amacıyla, LTBA 35L-35R kalkış trafiklerine kapatılacaktır. LTBA kalkışları 05-23 pistinden yapılacaktır. LTBA 05-23 pist uzunluğu yetmediği durumlarda 17-35 pistleri LTFM ile koordinasyon içerisinde "heavy traffic"'ler için kullanıma sunulacaktır. Ayrıca şiddetli rüzgar durumunda iniş için 35L pisti kullanılabilecektir.

3) LTBA varışlarında 1811 AIRAC ile kullanıma giren yeni ILS 05 RNAV STAR'larının ve yeni ILS 23 RNAV STAR'larının kullanılması uygun olacaktır.

4) LTBA ayrılışlarında 1811 AIRAC ile kullanıma giren yeni ILS 05 RNAV SID'lerinin ve yeni ILS 23 RNAV SID'lerinin kullanılması uygun olacaktır.

5) LTFJ - Sabiha Gökçen varışlarında 1811 AIRAC ile kullanıma giren yeni ILS 06 RNAV STAR'larının ve yeni ILS 24 RNAV STAR'larının kullanılması uygun olacaktır.

6) LTFJ - Sabiha Gökçen ayrılışlarında 1811 AIRAC ile kullanıma giren yeni ILS 06 RNAV SID'lerinin ve yeni ILS 24 RNAV SID'lerinin kullanılması uygun olacaktır.

7) LTFM meydanı yer operasyonunun aksamaması adına, pilotlarımızın LTFM chartta bulunan (30-1P / 30-1P7) AIRPORT BRIEFING, TAXI ROUTES ARRIVAL ve TAXI ROUTES DEPARTURE (30-9F ve 30-9G) sayfalarını okumalarını, GROUND chart'a göz atarak taksi yollarına ve meydanın genel oturumuna göz aşinalığı sağlamaları önem arz etmektedir.

8) LTFM ana kalkış pisti olarak 35L pisti kullanılacaktır. 34L - 34R pistleri yoğunluk durumunda paralel kalkış için kullanılabilecektir. Taksi mesafelerinin uzunluğu göz önüne alınarak uçuş planlaması yapılırken en az 30 dakika taksi yakıtı alınması, etkinlik ve benzeri yoğun trafiğin mevcut olacağı durumlarda en az 1 saat taksi yakıtı alınmasını tavsiye ederiz.

9) Yeni uygulamaya geçilen "Multiple Lineup Pocedure" ile trafikler aynı piste aynı anda ancak farklı kavşak noktalarından alınacaktır. Bu prosedürün uygulanışı ile ilgili bilgilerin LTFM chartta bulunan (30-1P / 30-1P7) AIRPORT BRIEFING sayfalarından okunması önem arz etmektedir.

Soru, görün ve önerileriniz için Welcome@TRvACC.org üzerinden bizimle iletiþime geçebilirsiniz. Necmi Tekin Silistireli VATSIM Türkiye Direktörü.''

Re: TRvACC Provides vATCO Service for LTFM

PostPosted: 31 Oct 2018, 19:46
by THY4247
Erhan hoca iyi akşamlar,

Teşekkürler bilgilendirme için, çok iyi olmuş baya bi değişiklik olacak. Peki multiple lineup procedure tam olarak nasıl ve ne durumda kullanılır ?

Re: TRvACC Provides vATCO Service for LTFM

PostPosted: 31 Oct 2018, 20:08
by THY3716
Evet bu esasların belirlenip yayınlanması güzel olmuş. Yıllar önce klasik SADIK - ERMAN yaklaşması yerini RNAV'a bıraktığında çok büyük karışıklıklar olmuştu. Biraz harita karıştırıp incelemek lazım. Alışması tabii zaman alacaktır ve belli bir süre sonra artık meydanı iyice tanımış oluruz ama durumsal farkınalık açısından faydalı bir bilgilendirme olmuş.

Re: TRvACC Provides vATCO Service for LTFM

PostPosted: 31 Oct 2018, 21:45
by THY3066
THY4247 wrote:Erhan hoca iyi akşamlar,

Teşekkürler bilgilendirme için, çok iyi olmuş baya bi değişiklik olacak. Peki multiple lineup procedure tam olarak nasıl ve ne durumda kullanılır ?


Selamlar,
multiple lineup prosedur iki kalkis pist aktiv durumunda,mesela 34L ve 35L da, ATC her iki trafige bekleme Noktasinda lineup clearance verebilir.
Sonrasi cok önemli,ATC 35l deki trafige takeoff clearance verdigi durumda pilotlarin da hasas dinlemesi lazim bu durumu.
Yoksa yanlislikla iki trafik de kalkabilir!!!Acaba 34l veya 35L dekine mi verdi simdi.Callsign ve readback bu durumda cok hasas bir sekilde dinlenmesi ve geri okunmasi lazim.

Ayrica Pist uzunlugu 35L da yanilmiyorsam 4100m uzunlugunda.Simdi örnek "light" Ucaga lineup via B5A outbound verip ve "medium" Trafige de 35 l lineup via B1A beklene bilir.
Bu konuda hasas davranip kimseye taviz vermiyelim.

TRvacc belirttigi gibi bir önemli Nokta da TAXI-Rotalari:LTBA da,da olan bir husus idi ama pekcok kimse bilmiyordu mesela RWY05 E5 den ciktik ATC taxi Arrival 1F dediginde yahu ne diyor bu kisi diye özel chat geliyor.Burda Charta önem gösterip bakmak lazim "normalde" F,D taxi yollari ve HOLD before B9 ATC instructions yaziyor.
Hatirliyorsam Bahadir kaptanim da sormustu ve bilmiyorum diye cevap gelmisti.

Herkesin keyfi kacmasin diye lütfen ama lütfen kurallara uymaya ugrasalim.
Hatasiz kul olmaz, hepimize keyifli ucuslar dilerim

saygilar

Re: TRvACC Provides vATCO Service for LTFM

PostPosted: 31 Oct 2018, 22:18
by THY4247
Sebahattin hoca bu detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler, anladım şimdi daha net. Bende chatların okunmasına ve kuralara uyarak uçmaktan yanayım. Aslında discorda eğitim olsa ayda 1-2 defa iyi olur en azında bilinmeyen noktalar açıklanır.

Selamlar, Bedran

Re: TRvACC Provides vATCO Service for LTFM

PostPosted: 01 Nov 2018, 12:21
by THY4248
LTBA kalkışlarda 05 ya da 23 kullanılacaksa, bu durumdan haberi olmayan kişiler ile tartışma olasılığı yüksek bir konu olacak.

05 ya da 23 pistlerinden kalkış sırasında müdahale edenlere dökümanın linkini gönderebilirsek iyi olurdu diye düşünüyorum.

Hem konu hemen kapanır hem de haberi olmayanlar bilgilendirilmiş olur.

Re: TRvACC Provides vATCO Service for LTFM

PostPosted: 11 Feb 2020, 20:15
by THY3066
Degerli Pilot Arkadaslar,

malum LTFM de uzun taxi yollari hayri bir zaman almakda.
ATC aktiv ise, size standart taxiway komutu verip uygun görmüyorsaniz herhangi bir neden ile, lütfen niyetinizi ATc Arkadaslara bildirmenizde fayda var.Trafik yogunluguna göre ATC size shortcut da verebilir.
Eger standart taxiway uygulaniyor ise lütfen Chartlara bakip belirli Holding Point lar cizimli.Tabii yakit hesabiniz fazla veya az ise ona göre ATc ye taxi uzatip veya kisaltip talebinde bulunmaniz lazim.

Örnegin Unicom da Non standart taxiways veya standart taxiways satir lari yazar iseniz öteki pilotlarin ilgisini hemen cekip Chartlara daha derinden bakarlar böylece herhangi bir crash olayi ortadan kalkar.

Happy Landings bol 1050 ler dilegimle

selamlar, saygilar