Page 1 of 1

Short Lesson for Qualified Pilots

PostPosted: 23 May 2018, 14:16
by THY2100
Pilotlarımız için yararlı olacağını düşündüğüm bazı bilgileri sizlerle paylaşmak istedim umarım yararlı olur.METAR okuyamayan bir pilot bence bir gözü kapalı uçan kuştan farksızdır,aşağıda paylaştığım bilgilerin hepsi gerekli ve önemlidir alıp öğrenmek isteyen arkadaşlara şimdiden kolay gelsin,Soru görüş ve önerileriniz için irtibat kurmaktan çekinmeyin,eksik noksan yanlışım olduysa şimdiden özür dilerim, iyi dersler.





Uçuş planlamalarımızda özellikle iniş ve kalkışta en çok kullandığımız şey sanıyorum METAR bilgisidir, peki nedir bu METAR?

METAR, Bölgesel anlaşmalarla belirlenen düzenli aralıklarla (30 dakika ya da 1 saatlik periyotlar da) yayınlanan ve bir Hava Alanında hüküm süren meteorolojik şartları gösteren meteorolojik rapor’dur.

METAR kodları genellikle kelimelerin ingilizce karşılıklarından türetilmiş ve anlamları herkesce bilinen özel kısaltmalardır. Bu kodlar, rapor oluşturmak ve çeşitli yöntemlerle (AFTN, FAKS vb) kullanıcılara ulaştırmak için kullanılmaktadır.

METAR 13 bölümden oluşan bir kodlama sistemidir.Her bölümde belirli bir meteorolojik parametre ile ilgili bilgiler yer alır. Ancak bazı bölümler her METAR raporu içerisinde yer almayabileceği gibi bir kaç bölüm yerine havanın durumunu açıklayan özel terimler kullanılabilmektedir. Örn : METAR UUWW 131900Z 15003MPS 0500 R19/1300VP1500D -DZ FG VV001 01/01 Q1008 19290050 TEMPO 0400 FG RMK QBB050

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Image


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Her yeni pilotun "bunlarda ne ya" dediği ama aslında hiç zor ve karışık olmayan aksine eğlenceli ve öğrendikçe güzel gelen şeyler var.Özellikle Aşina olmadığınız ve coğrafyasını bilmediğiniz bir meydana yaklaşma yapıyorsanız bu kodlar sizin için hayati öneme sahip olabilmektedir.İşte bu rapor özel durumları ;

Image


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Bulut Kapalılık Miktarı ve Yüksekliği

1/8 –2/8 kapalılık için FEW(FEW) AZ
3/8 –4/8 kapalılık için SCT(SCATTERED) DAĞINIK
5/8 –7/8kapalılık için BKN(BROKEN) PARÇALI
8/8 kapalılık için OVC(OVERCAST) KAPALI
ilk üç Harf Bulut kapalılık miktarı; FEW, SCT, BKN, OVC




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Image


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ve olmazsa olmazımı Altimetrik Basınç QNH

Belirli bir zamanda ve yerde (bölgede), hava aracının altimetresine set edildiğinde irtifa bilgisi sağlayan basınç değeridir.

Q : Basınç Grubu Göstericisi
1023 : Altimetrik Basınç Değeri (hPa)



Image

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




ALTİMETRE TANIMLARI

Hava aracının dikey mesafesini farklı şekillerde ifade edebiliriz;

İrtifa (altitude) : herhangi bir seviyenin, bir noktanın ya da nokta olarak kabul
edilen bir nesnenin, ortalama deniz seviyesinden (MSL) olan
yüksekliği

Yükseklik (Height): Bir seviyenin, noktanın ya da nokta olarak ifade edilen bir
nesnenin, belirlenmiş bir referans yüzeye nazaran dikey



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




TAF NEDİR ?

Terminal Aerodrome Forecast

TAF; Bir Hava Alanı için belirli periyodlarda yayınlanan ve genellikle 9 ya da 24 saatlik aralıklarda hava alanı ve civarında karşılaşılması öngörülen meteorolojik hadiseleri içeren hava tahmin raporu’dur.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SIGMET NEDİR ?


Significant Meteorological Information

SIGMET; yol boyu (en –route) karşılaşılabilecek önemli hava hadiselerinin rapor edildiği meteorolojik rapor’dur.

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

PostPosted: 23 May 2018, 16:25
by THY3990
Güzel bir bilgi tazeleme oldu abi ellerine sağlık..

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

PostPosted: 25 May 2018, 00:19
by artuncs
Refresh ! :clap: :clap: :clap:

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

PostPosted: 25 May 2018, 06:25
by THY4292
Eline Sağlık Armağan,
Havacılık unutmaya gelmez. :clap: :clap: :clap:

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

PostPosted: 27 May 2018, 16:24
by Apollo
Güzel bir tazeleme.

Kaynak çok akuma alışkanlığımız az . Bu şekilde hatırlatmalar dikkat çekip ilgi arttırıyor.Eline sağlık.

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

PostPosted: 28 May 2018, 19:51
by THY4149
Elinize sağlık. Harika :clap: