Re: AKTİF PİST UYGULAMASI
Posted: 05 Apr 2010, 21:50
Sadece fikir alışverişi yapmak ve üstüne düşünmek adına;
Bir kaç yıl önce, "1 knot bile rüzgar olsa, ATC yoksa iniş yönü rüzgara karşı olandır." şeklinde bir post görmüş, çok ta mantıklı gelmiş ve benimsemiştim.
Ancak bunu biraz bilimsel yaklaşımla incelediğimizde, 0,1,2 knot gibi sakin rüzgarların yönü çok değişken olabilir. 1 knot kuzeye yada 1 knot güneye her an dönebilir.
Bu sebeple limit olmaya çok ta uygun bir değer değil. Aslında Sn. Selçuk Poyraz'a katılıyorum, 1 knot dahi olsa yönü belirleyici olduğundan, her pilot için genel geçer bir kavram.
Ancak yaklaşma ve son yaklaşma fazımızın 10dk nın altında olmadığını düşünürsek, planlama açısından bana çok uygun gelmiyor. YAA üzeri 1 knot 360 dan esen rüzgar var diye yada hiç rüzgar yok diye 36R seçtik, SADIK sonrası 1 knot 180 den esmeye başladı, pas mı geçeceğiz?
Buna karşılık, 4 knot (ki bence daha yüksek tutulmalı) veya üzeri bir rüzgar var ise, bunun bir anda tersine dönmesi daha düşük bir ihtimal. En azından hava kararlı, belirli bir yönden, belirli bir seviyenin üzerinde esinti var. Bu sebeple Sn. Hasan Unsac'ın benimsediği yöntem daha gerçekçi.
Ancak tekrar Sn. Selçuk Poyraz'a katılıyor, özellikle yabancı pilotlar adına ve hatta kendi pilotlarımız adına bu sanal NOTAM'ların yeterince afişe edilmediği sürece karışıklık yaratacağına inanıyorum.
Sevgi ve Saygılarımla,
Bir kaç yıl önce, "1 knot bile rüzgar olsa, ATC yoksa iniş yönü rüzgara karşı olandır." şeklinde bir post görmüş, çok ta mantıklı gelmiş ve benimsemiştim.
Ancak bunu biraz bilimsel yaklaşımla incelediğimizde, 0,1,2 knot gibi sakin rüzgarların yönü çok değişken olabilir. 1 knot kuzeye yada 1 knot güneye her an dönebilir.
Bu sebeple limit olmaya çok ta uygun bir değer değil. Aslında Sn. Selçuk Poyraz'a katılıyorum, 1 knot dahi olsa yönü belirleyici olduğundan, her pilot için genel geçer bir kavram.
Ancak yaklaşma ve son yaklaşma fazımızın 10dk nın altında olmadığını düşünürsek, planlama açısından bana çok uygun gelmiyor. YAA üzeri 1 knot 360 dan esen rüzgar var diye yada hiç rüzgar yok diye 36R seçtik, SADIK sonrası 1 knot 180 den esmeye başladı, pas mı geçeceğiz?
Buna karşılık, 4 knot (ki bence daha yüksek tutulmalı) veya üzeri bir rüzgar var ise, bunun bir anda tersine dönmesi daha düşük bir ihtimal. En azından hava kararlı, belirli bir yönden, belirli bir seviyenin üzerinde esinti var. Bu sebeple Sn. Hasan Unsac'ın benimsediği yöntem daha gerçekçi.
Ancak tekrar Sn. Selçuk Poyraz'a katılıyor, özellikle yabancı pilotlar adına ve hatta kendi pilotlarımız adına bu sanal NOTAM'ların yeterince afişe edilmediği sürece karışıklık yaratacağına inanıyorum.
Sevgi ve Saygılarımla,