ANK Üzeri Published HOLD / Winds 12036 :twisted:
Son olarak, kuvvetli yan rüzgar altında bir HOLD denemek istiyorum. Bu sebeple LEGS sayfasına ANK için bir entry giriyorum. Bu sefer chart’a uygun olarak (published) gireceğim. 033 inbound course soldan dönüş (Non-Standart) at 6500ft. Inbound course 033 olacağına göre, 120 derecelerden esecek kuvvetli bir rüzgar işimizi görecek.
Evet, her zaman olduğu gibi doğru hız ve irtifada HOLD Giriş/Çıkış noktamıza ulaşırken, FMC paralel giriş yapmaya karar verdi ve henüz ANK üzerine gelmeden bir önceki sefer olduğu gibi inbound bacağına sağdan dönüşle tersten oturdu.
BUG: Paralel girişe ANK üzerine gelmeden oturduğu için (ve kanımca ANK den de baya bir uzak kaldığı için), LEGS sayfasında, ANK entrysi silinmedi. HOLD AT ANK bu entry’nin altında olduğu için, HOLD’a başlamadı ve demin sözünü ettiğimizi outbound bacağını uçmaya devam etti. ANK’den 20NM uzaklaştıktan sonra, artık geri dönmeyeceğini anladım ve ANK enterysini silerek, HOLD AT ANK entry sini en üstte bıraktım. Hemen durumu anladı ve HOLD’a girmek üzere ANK NDB ye döndü. Bu dönüş sonrası artık direk giriş uygulaması gerekecek, zira hemen hemen inbound bacakla aynı course ile yaklaşıyoruz ANK’ye.
Evet, PMDG bu son test’e kadar çok iyi gidiyordu, bu hata ile beni hayal kırıklığına uğrattıktan sonra, ANK üzerinde, direk girişli HOLD’u becerdi. Şimdi bu HOLD içerisinde kuvvetli yan rüzgar altında HOLD’a devam ediyoruz. Göreceğiniz üzere dönüşlerde elipsin şekli baya bir bozuluyor, ama sonuçta kurallara uygun olarak HOLD’a devam ediyor...
FMC hold
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Son HOLD denememiz olan published ANK HOLD FMC girdileri...
ANK Published HOLD ve yaklaşmamız, bakalım bu girişi becerebilecek mi?
Beceremedi ! Dikkat edilirse, bu HOLD'a paralel girmeye çalışırken, ANK'ya henüz çok uzak iken sağdan dönüşe başladı. Bir önceki HOLD da da aynı noktaya değinmiştik. Paralel giriş için öncelikle ANK NDB yi geçmesini sonra paralel bacağa dönmesini bekliyordum. Bu hatayı yaptıktan sonra, LEGS sayfasındaki ANK girdisi doğal olarak silinmedi. Ancak ANK'ye 180 derece ters yööne döndüğü için, hiç bir zaman ANK'ye ulaşamayacaktı. 20NM kadar uzaklaşınca, manuel olarak ANK girdisini sildim, HOLD AT ANK girdisi için hemen geri döndü
Bir önceki hatadan sonra, ANK'ye ulaştık ve direk girişle soldan dönüşle HOLD patterne oturduk. Aşırı yan rüzgar sebebi ile dönüşler yamuk
, ancak kural dışı bir durum göze çarpmıyor ...
ANK Published HOLD ve yaklaşmamız, bakalım bu girişi becerebilecek mi?
Beceremedi ! Dikkat edilirse, bu HOLD'a paralel girmeye çalışırken, ANK'ya henüz çok uzak iken sağdan dönüşe başladı. Bir önceki HOLD da da aynı noktaya değinmiştik. Paralel giriş için öncelikle ANK NDB yi geçmesini sonra paralel bacağa dönmesini bekliyordum. Bu hatayı yaptıktan sonra, LEGS sayfasındaki ANK girdisi doğal olarak silinmedi. Ancak ANK'ye 180 derece ters yööne döndüğü için, hiç bir zaman ANK'ye ulaşamayacaktı. 20NM kadar uzaklaşınca, manuel olarak ANK girdisini sildim, HOLD AT ANK girdisi için hemen geri döndü

Bir önceki hatadan sonra, ANK'ye ulaştık ve direk girişle soldan dönüşle HOLD patterne oturduk. Aşırı yan rüzgar sebebi ile dönüşler yamuk

FlyTHY IT Manager
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Sonuç:
Bence PMDG 737 FMC HOLD işini gayet güzel kıvırıyor gibi duruyor. Ancak özellikle paralel giriş performansından memnun kalmadım. Eğer HOLD girişiniz paralel olacaksa, tavsiyem, en azından girişi yapıp FIX/NDB yada VOR'a inbound olduktan sonra HOLD'u FMC'ye bırakın ...
Bunun haricinde, daha önceleri sapıttığı yerleri görmüş olsamda, nerdeyse 8 saat kadar süren bu testler sırasında, absürd bir durumla karşılaşmadım, hatta oldukça başarılı buldum. Belkide lab ortamında olduğumuz için olsa gerek alet düzgün çalıştı. Aynen ILS yaklaşmada olduğu gibi, eğer uçağa beceremeyeceği bir manevra programlarlasınz sapıtma olasılığı her zaman yüksektir. Kendimizin yapamayacağı bir manevrayı FMC den hiç beklemeyelim. Oytun Hoca'nın dediği gibi nerde ne yapacağı hiç belli olmayan 100 dolar bile etmeyen yazılımlar bunlar ...
Peki diyelim ki sapıttı, ne yapacağız. Öncelikle her zaman için bilmemiz gereken, uçağın bizi değil, bizim uçağı uçurduğumuz. Dolayısı ile FMC HOLD yada VNAV vb. bağladıktan sonra, mutlaka her aşamada uçağın ne yaptığını ve neden yaptığını biliyor olmamız gerekiyor. Çevresel farkındalığımızı hiç kaybetmemeliyiz.
Her zaman için HDG knobunu uçağın uçtuğu başa set etmek faydalı bir uygulamadır. Baktık ki LNAV sapıttı, öncelikle hemen MCP HDG moda alırız, durumu tahlil eder ve ne yapacağımıza karar veririz. Eğer inbound bacakta isek durum daha kolay, dosdoğru HOLD Giriş/Çıkış noktasına uçuyoruz. Eğer Giriş/Çıkış noktası VOR ise, NAV frekansını ve inbound course değerlerini girmişizdir, sadece VOR LOC modu ile, uçmamız gereken radial üzerinde VOR’a yaklaşırız. Eğer NDB yada FIX ise, HOLD öncesinde, FMC FIX giriş sayfasından ilgili FIX’i ve radial olarak da inbound course değerini girmiş isek, manuel dahi uçuyorsak inbound course için uçmamız gereken path’i karşımızda görürüz. FIX, NDB yada VOR’ı geçerken, standart veya non-standart olmasına göre sağdan yada soldan coordinated (saniyede 3 derece) dönüşle outbound course’a otururuz.
Eğer sapıtma olduğunda, outbound bacağı uçuyor isek, outbound bacağa dönerken, Giriş/Çıkış noktasına abeam olduğumuzda başlatmış olduğumuz kronometreye (başltamıştık dimi
) bakar, bacak uzunluğuna göre 1 yada 1.5 Dakika sonra inbound bacağa gene coordinated olarak döneriz. Tek dikkat etmemiz gereken kuvvetli yan rüzgar var ise, outbound bacakta bunu kompanse edecek kadar sağa yada sola düzeltme yapmış olmamız gerektiği. Aksi durumda inbound bacağa dönerken, overshoot yada undershoot olmamız muhtemeldir.
Ne diyelim,
Herkese keyifli ve uzun HOLD'lar ...

NOT: Tahminimden çok uzun sürdü, muhtemel demiyorum, kesinlikle bir sürü hata vardır yukarıda, lütfen bildirin ki düzeltelim hemen ...
Bence PMDG 737 FMC HOLD işini gayet güzel kıvırıyor gibi duruyor. Ancak özellikle paralel giriş performansından memnun kalmadım. Eğer HOLD girişiniz paralel olacaksa, tavsiyem, en azından girişi yapıp FIX/NDB yada VOR'a inbound olduktan sonra HOLD'u FMC'ye bırakın ...

Bunun haricinde, daha önceleri sapıttığı yerleri görmüş olsamda, nerdeyse 8 saat kadar süren bu testler sırasında, absürd bir durumla karşılaşmadım, hatta oldukça başarılı buldum. Belkide lab ortamında olduğumuz için olsa gerek alet düzgün çalıştı. Aynen ILS yaklaşmada olduğu gibi, eğer uçağa beceremeyeceği bir manevra programlarlasınz sapıtma olasılığı her zaman yüksektir. Kendimizin yapamayacağı bir manevrayı FMC den hiç beklemeyelim. Oytun Hoca'nın dediği gibi nerde ne yapacağı hiç belli olmayan 100 dolar bile etmeyen yazılımlar bunlar ...
Peki diyelim ki sapıttı, ne yapacağız. Öncelikle her zaman için bilmemiz gereken, uçağın bizi değil, bizim uçağı uçurduğumuz. Dolayısı ile FMC HOLD yada VNAV vb. bağladıktan sonra, mutlaka her aşamada uçağın ne yaptığını ve neden yaptığını biliyor olmamız gerekiyor. Çevresel farkındalığımızı hiç kaybetmemeliyiz.
Her zaman için HDG knobunu uçağın uçtuğu başa set etmek faydalı bir uygulamadır. Baktık ki LNAV sapıttı, öncelikle hemen MCP HDG moda alırız, durumu tahlil eder ve ne yapacağımıza karar veririz. Eğer inbound bacakta isek durum daha kolay, dosdoğru HOLD Giriş/Çıkış noktasına uçuyoruz. Eğer Giriş/Çıkış noktası VOR ise, NAV frekansını ve inbound course değerlerini girmişizdir, sadece VOR LOC modu ile, uçmamız gereken radial üzerinde VOR’a yaklaşırız. Eğer NDB yada FIX ise, HOLD öncesinde, FMC FIX giriş sayfasından ilgili FIX’i ve radial olarak da inbound course değerini girmiş isek, manuel dahi uçuyorsak inbound course için uçmamız gereken path’i karşımızda görürüz. FIX, NDB yada VOR’ı geçerken, standart veya non-standart olmasına göre sağdan yada soldan coordinated (saniyede 3 derece) dönüşle outbound course’a otururuz.
Eğer sapıtma olduğunda, outbound bacağı uçuyor isek, outbound bacağa dönerken, Giriş/Çıkış noktasına abeam olduğumuzda başlatmış olduğumuz kronometreye (başltamıştık dimi

Ne diyelim,
Herkese keyifli ve uzun HOLD'lar ...



NOT: Tahminimden çok uzun sürdü, muhtemel demiyorum, kesinlikle bir sürü hata vardır yukarıda, lütfen bildirin ki düzeltelim hemen ...
FlyTHY IT Manager
-
- Rookie
- Posts: 30
- Joined: 19 Aug 2001, 04:17
- Name: Gökay BIYIK
- PID: 0000
- Location: Turkey
- Contact:
İlker hocam eline sağlık.İlk paragrafta duygularıma tercüme olmuşsun, teşekkür ediyorum. Düzeltmelerle -gerekiyorsa tabii- çok faydalı bir çalışma, umarım bir çok arkadaşa yardımcı olur.


